نروژ ممنوعیت های کرونایی را به تدریج برمی دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، نروژ به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که برای کنترل گسترش ویروس کرونا ممنوعیت هایی را وضع نموده، اکنون به دنبال لغو تدریجی این ممنوعیت هاست.

نروژ ممنوعیت های کرونایی را به تدریج برمی دارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، قرنطینه کرونایی نروژ، اقتصاد این کشور را دچار مشکل نموده و باعث اخراج صدها هزار تن شده است.

ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در یک نشست خبری گفت: ما با هم این ویروس را کنترل می کنیم و می توانیم شرایط را به تدریج به قبل برگردانیم.

روز دوشنبه وزیر بهداشت این کشور اعلام نمود که اپیدمی این ویروس در نروژ تحت کنترل است و به نرخ پایین و آرام انتقال آن اشاره نمود.

محدودیت های کنونی در این کشور که تا 13 آوریل امسال برقرار است، شامل تعطیلی تمامی مدارس و مهدهای کودک، ممنوعیت ورود خارجی ها که ساکن یا کارمند این کشور نیستند و ممنوعیت ورود افرادی که مالک خانه های کوهستانی هستند، می گردد.

مهدهای کودک بین 20 تا 27 آوریل بازگشایی می گردد. مدارس اول تا چهارم دبستان هم از 27 آوریل باز خواهد شد و نروژی ها می توانند از 20 آوریل به کلبه های کوهستانی خود بروند.

نخست وزیر نروژ همچنین گفت: در این مدت زمانی، دورکاری ادامه می یابد و نروژی ها باید اقداماتی را در راستای مقابله با این ویروس در بازه بلندمدت در نظر داشته باشند.

همچنین رویدادهای عظیم وزرشی و فرهنگی تا 15 ژوئیه متوقف هستند و ساکنان این کشور نباید به خارج سفر نمایند؛ مگر آن که ضرورتی وجود داشته باشد. خارجی هایی که حق زندگی یا کار در این کشور را ندارند، شامل گردشگران، اجازه ورود به نروژ را ندارند.

نروژ تا به امروز از ابتلای قطعی 6070 تن به کرونا خبر داده که از این تعداد، 89 تن جان باخته اند. آژانس کار و رفاه نروژ نیز اعلام نموده، نرخ بیکاری در این کشور به 15.4 درصد افزایش یافته است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1611

به "نروژ ممنوعیت های کرونایی را به تدریج برمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ ممنوعیت های کرونایی را به تدریج برمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید