نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی

به گزارش مجله بای بلاگ، تحقیقات نشان داده است که بسکمک از مسائل روحی روانی افراد به کمک حیوانات خانگی قابل درمان است. داروهای اعصاب و روان دارای عوارض جانبی هستند؛ اما حیوانات خانگی بدون عارضه می توانند در بهبود بیماران مؤثر باشند.

نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی

هنگامی که کمی بی حوصله و خسته هستید، حیوان خانگی با نزدیک شدن به شما و حرکات و رفتار خود می تواند باعث بهبود حالتان شود؛ اما آیا زمانی که دچار افسردگی شدید شده اید یا به شدت مضطرب هستید باز هم حیوان خانگی شما می تواند به بهبود حالتان کمک کند؟ در این مورد سگ ها بهترین و مؤثر ترین حیوانات هستند.

چگونه سگ ها می توانند به بهبود حال بیماران افسرده کمک نمایند؟

بیشتر بیماران افسرده و مضطرب از مواجهه با دنیای خارج از منزل اجتناب می نمایند. هرچه این افراد بیشتر از جامعه فاصله بگیرند، بیماری آن ها تشدید خواهد شد. سگ ها در شکستن این چرخه و کمک به این افراد برای برقراری ارتباط با دنیای خارج بسیار مفید هستند.

سگ نیاز به مراقبت دارند. صاحب یک سگ باید به او غذا بدهد، او را به پیاده روی ببرد و به صورت روزانه به او رسیدگی کند، انجام همین کارها فرد افسرده را از حالت سکون خارج کرده و او را وادار به تحرک می کند و در نهایت در بهبود حال بیمار تاثیر خواهد داشت. در طول روز حیوان با نزدیک شدن، بازی و برقراری ارتباط با صاحب خود می تواند یک فرد افسرده و گوشه گیر را با دنیای بیرون ارتباط دهد. در دنیای امروز و زندگی صنعتی و با توسعه اینترنت و ارتباط های مجازی ارتباطات مستقیم افراد با هم کم شده است، اما انسان ها نیازمند ارتباطات عاطفی و عشق و محبت هستند و قسمتی از این نیاز را می توانند از طریق حیوان خانگی خود برطرف نمایند و کمتر احساس تنهایی نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8803

به "نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید