هشدار، این افراد جلوی باد پنکه و کولر نخوابند

به گزارش مجله بای بلاگ، خوابیدن جلوی سیستم سرمایشی مانند کولر و پنکه علاوه بر این که باعث گرفتگی عضلات شما می گردد، علایم حساسیت تنفسی را نیز بیشتر می نماید.

هشدار، این افراد جلوی باد پنکه و کولر نخوابند

در روزهای گرم هیچ چیز به مقدار نوشیدن یک شربت خنک زیر باد کولر و پنکه در ساعات میانی روز نمی چسبد. اما آیا در شب های گرم خوابیدن زیر باد کولر آبی هم پیشنهاد خوبی است؟ خبرنگاران در ادامه مطلب به مضرات خوابیدن زیر باد کولر و پنکه اشاره می نماید.

چه کسانی نباید جلوی باد پنکه و کولر بخوابند

  • اشخاصی که دارای آلرژی هستند
  • افرادی که دچار بیماری های تنفسی و آسم هستند
  • افرادی که پوست خشکی دارند
  • افرادی که سردردهای سینوسی دارند و دچار خشکی سینوس هستند

عوارض خوابیدن جلوی باد پنکه و کولر

خشک شدن دهان و راه بینی

مطالعات نشان می دهد که روشن بودن پنکه باعث بخار کردن عرق و رطوبت در بدن می گردد. بعلاوه این کار عاملی برای کم آبی و خشکی دهان و راه بینی نیز هست. اگر در یک محیط خشک زندگی می کنید، باید توجه بیشتری داشته باشید زیرا ممکن است این نتایج زودتر اثر کند. عموما قرار دادن یک لیوان آب موقع خواب، برای بازیابی اندازه خشکی و رطوبت مناسب خواهد بود.

بدتر کردن آلرژی ها

اگر آلرژی دارید، خوابیدن با پنکه روشن ایده خوبی نیست. طبق تحقیقات صورت گرفته، باد پنکه باعث پخش شدن اجزای آلرژی زا می گردد و احتمال ابتلا به خشکی چشم، آلرژی چشم و تب را نیز افزایش خواهد داد.

گرفتگی عضلات

دما هنگام شب به سرعت کاهش پیدا می نماید اما زمانی که در این هوا در برابر یک باد سرد هم باشید، دچار گرفتگی عضلات می شوید. پنکه ها بعلاوه هوای خنک را غلیظ تر می نمایند و باعث می شوند که مداوم در معرض آن ها باشیم و مستقیما این باد به شما می خورد. از طرف دیگر اگر شب های گرمی را پشت سر می گذارید، روشن بودن پنکه باعث افزایش جریان این هوای گرم می گردد و این پخش کردن گرمای هوا خودش می تواند عاملی برای حالت تهوع و سردرد باشد.

تحریک سینوس ها

قرار گرفتن در معرض باد پنکه سبب می گردد شما بیشتر دچار آبریزش، کیپ شدن بینی و سردردهای سینوسی شوید زیرا جریان مستقیم هوا راه مخاط و بینی را خشک می نماید و در صورت خشکی بیش از حد بینی و مخاط، بدن عکس العمل نشان می دهد و آغاز به فراوری ماده مخاطی برای جبران آن می نماید. خشکی بینی بر روی سینوس ها نیز تاثیر می گذارد و باعث افزایش سردردهای سینوسی می گردد. اگر به خوابیدن زیاد علاقمندید مطلب بخوابید و وزن کم کنید! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب خواص خارق العاده گرمک که کمتر کسی می داند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8782

به "هشدار، این افراد جلوی باد پنکه و کولر نخوابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، این افراد جلوی باد پنکه و کولر نخوابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید