هشدار هواشناسی به کشاورزان و شالیکاران

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و شالیکاران توصیه می گردد که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار هواشناسی به کشاورزان و شالیکاران

به گزارش خبرنگاران، مسعود حقیقت، مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در مصاحبه با خبرنگاران از رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط کشور اطلاع داد و گفت: طی 2 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، جنوب غرب اصفهان، قزوین، نیمه غربی یزد، تهران، شمال سمنان، گیلان، غرب گلستان، جنوب غرب کرمان، شمال شرق فارس و کهگیلویه بویر احمد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی منطقه ها احتمال گرد و خاک وجود دارد.

او اضافه کرد: روز آدینه در بعضی منطقه ها شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز در استان های مازندران، البرز و تهران رگبار و رعد و برق پیش بینی کردیم.

حقیقت از استمرار رگبار باران در بعضی نقاط اطلاع داد و گفت: روز شنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال اردبیل رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه تا انتها هفته در بیشتر منطقه ها جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت، اعلام کرد: بنابر نقشه های هواشناسی تا انتها هفته در بعضی منطقه ها کشور وزش باد رخ می دهد.

وی در توصیه ای به شالیکاران گفت: طی 2 تا 3 روز آینده شالیکاران به علت احتمال رگبار و رعد و برق از برداشت اجتناب نمایند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به دامداران منطقه ها شمالی توصیه می گردد که از رفتن به ارتفاعات اجتناب نمایند.

به گفته وی، پرورش دهندگان ماهی منطقه ها جنوبی در ساعات گرم از غذا دهی به استخرها اجتناب نمایند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی نسبت به کنه تارتن در باغات هشدار داد و گفت: باغداران راستای زاگرس نسبت به پایش کنه تارتن در باغات بادام و سیب اقدام نمایند و در صورت رویت با نظر محققان در ساعات خنک روز سم پاشی نمایند.

وی درباره آخرین شرایط بارش اعلام کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا به امروز 141.6 میلی متر، در مدت مشابه سال قبل 285.3 میلی متر و نسبت به دوره بلندمدت 228.5 میلی متر بوده است که این امر کاهش 50.4 درصدی بارش نسبت به سال قبل و 38.1 درصدی نسبت به دوره بلندمدت را نشان می دهد.

حقیقت با اشاره به اینکه خشکسالی در بیشتر نقاط کشور حاکم است، اعلام کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش، در نقاط مختلف کشور انواع و اقسام خشکسالی از ضعیف تا میانه و بسیار شدید وجود دارد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در انتها با اشاره به تاخیر در شروع بارش های فصل پاییز توضیح داد: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارش در نیمه نخست فصل پاییز با تاخیر شروع می گردد، بعلاوه برآوردها حاکی از آن است که پاییز کم بارشی پیش رو است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8106

به "هشدار هواشناسی به کشاورزان و شالیکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به کشاورزان و شالیکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید