واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا، کاهش مرگ در هند با تأمین اکسیژن

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس تیم تخصص درمان پزشکی شانگهای می گوید: بحران کووید 19 هند به این معنی نیست که واکسن در یاری به مردم در مبارزه با همه گیری شکست خورده است.

واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا، کاهش مرگ در هند با تأمین اکسیژن

به گزارش خبرنگار روه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژانگ ونهونگ، رئیس تیم تخصص درمان پزشکی شانگهای می گوید: بحران کووید 19 هند به این معنی نیست که واکسن در یاری به مردم در مبارزه با همه گیری شکست خورده است.

ونهونگ ادامه می دهد: اگرچه واکسیناسیون هند در دنیا پس از ایالات متحده و چین سوم است، اما با توجه به جمعیت عظیم این کشور، فقط هشت درصد مردم حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند.

رئیس تیم تخصص درمان پزشکی شانگهای اضافه نمود: تجربه کشورهای دیگر نیز نشان می دهد که واکسن سلاحی حیاتی در مبارزه با ویروس است.

ونهونگ هشدار داد، اگر هند برای محافظت از خود در برابر ویروس به عفونت طبیعی وابسته باشد، میلیون ها نفر قبل از رسیدن به ایمنی گله ای می میرند؛ ضمن اینکه این فرایند دهه ها به طول خواهد انجامید.

وی همچنین گفت: هند در ماه مارس(اسفند) برای برگزاری چندین جشنواره سنتی محدودیت های اجتماعی را کاهش داد و اقدامات کند آن همه گیر داخلی را تشدید کرد؛ اکنون تنها اقدامات سختگیرانه می توانند به کنترل ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر در ماه های آینده یاری نمایند.

ونهونگ اشاره نمود که سویه B.1.617 که با جهش مضاعف همراه است و اولین بار در هند در اکتبر گذشته کشف شد، مسئول افزایش تلفات محلی کووید 19 بود، اما دلیل اصلی منجر خارج شدن از محدودیت ها بوده است.

این کشور برای چندین روز متوالی رکورددار تعداد تلفات روزانه بوده است؛ رئیس تیم تخصص درمان پزشکی شانگهای گفت که این فرایند با افزایش شیوع نوع B.1.617 مطابقت دارد.

این نوع نسبت بالاتری در هند نسبت به انواع B.1.1.7 و B.1.351 دارد که به ترتیب اولین بار در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شد. سویه جدید از آوریل (سه هفته پیش) به طور قابل توجهی در حال افزایش است و بیش از 70 درصد موارد محلی را تشکیل می دهد.

داده های ژنومی نشان می دهد که انواع B.1.617 و B.1.17 قابلیت سرایت مشابه دارند که بالاتر از نوع B.1.351 است.

ونهونگ در انتها گفت: کمبود روزافزون منابع پزشکی عامل اصلی مرگ و میر در کشور است. آنچه در حال حاضر هند بیشتر به آن احتیاج دارد اکسیژن است که بیش از هر دارویی می تواند میزان مرگ و میر بیماران جوان را کاهش دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7155

به "واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا، کاهش مرگ در هند با تأمین اکسیژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا، کاهش مرگ در هند با تأمین اکسیژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید