ویتامین ها را بخورید به موهای تان نمالید

به گزارش مجله بای بلاگ، ویتامین A: این ویتامین برای پوست و مو لازم است. ویتامین A در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و انواع سبزی¬ های دارای برگ سبز مثل اسفناج و سبزی های زرد و نارنجی مثل هویج (در یک هویج عظیم به میزان 5 هزار واحد یافت می گردد) و برگ های سبزتر مثل کاهو یافت می¬ گردد.ویتامین B: این ویتامین ضدچربی مو و ضدآکنه است. منبع مهم آن در خمیر ترش (مایه خمیر است.) مسائل پوستی از قبیل آکنه (مخصوصاً آکنه روزاسه)، ورم پوست، اگزما، و زخم ها با مصرف ویتامین B2 بهبود می یابد.

ویتامین ها را بخورید به موهای تان نمالید

ویتامین ها را بخورید به موهای تان نمالید

ویتامین A: این ویتامین برای پوست و مو لازم است. ویتامین A در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و انواع سبزی¬ های دارای برگ سبز مثل اسفناج و سبزی های زرد و نارنجی مثل هویج (در یک هویج عظیم به میزان 5 هزار واحد یافت می گردد) و برگ های سبزتر مثل کاهو یافت می¬ گردد.

ویتامین B: این ویتامین ضدچربی مو و ضدآکنه است. منبع مهم آن در خمیر ترش (مایه خمیر است.)

مسائل پوستی از قبیل آکنه (مخصوصاً آکنه روزاسه)، ورم پوست، اگزما، و زخم ها با مصرف ویتامین B2 بهبود می یابد.

ویتامین B2 را در مخمر آب جو، شیر خشک، گردو، عسل، اسفناج، سفیده تخم مرغ، خربزه و بلوط می توان پیدا کرد. احتیاج روزانه 3 میلی گرم است.

ویتامین B5 ضدخشکی بیش از مقدار و پوسته پوسته شدن پوست است و بهبود زخم را مخصوصاً بعد از جراحی، تسریع می نماید. برترین منابع ویتامین B5 عبارت اند از مخمر آب جو، نان، غلات و حبوبات، قارچ، لوبیای خشک و نخود، آواکادو، ماهی، مرغ، آجیل (فندق، گردو)، بادام زمینی، گل کلم، شیر و پنیر، سیب زمینی، پرتقال، موز و تخم مرغ.

ویتامین B6 برای از بین بردن خشکی مو و برای مغز مفید است. بعلاوه کمبود آن باعث التهاب (قرمزی، ورم، درد)، دهان، ترک و خشک شدن لب ها می گردد و آن را در جوانه گندم به راحتی می توان یافت. مرغ، ماهی و تخم مرغ غنی ترین منابع غذایی ویتامین B6 هستند.

ویتامین C: این ویتامین در میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارد و سبب فراوری کلاژن می گردد و سبب برطرف لکه های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می گردد و از طرف دیگر فراوری ویتامین E را افزایش می دهد.

اثر ضدالتهابی این ویتامین تأثیر مفیدی در درمان بیماری هایی چون اگزما و پسوریازیس دارد. می توان آن را در بسیاری از میوه جات و سبزیجات پیدا کرد: پرتقال، فلفل سبز، هندوانه، خربزه، گریپ فروت، گرمک، توت فرنگی، انبه و گل کلم.

منبع:www.salamat.com

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8422

به "ویتامین ها را بخورید به موهای تان نمالید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین ها را بخورید به موهای تان نمالید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید