آیا در ویزای دانشجویی کانادا میدانید؟ نحوه درخواست

به گزارش مجله بای بلاگ، بیش از یک سال است کویید 19 دنیا را گرفتار نموده است و بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته اند شاید بتوانند افسار این ویروس چموش را در دست بگیرند و رامش نمایند. نهادهای آموزشی، مدارس و دانشگاه ها از نخستین جاهایی بودند که در برنامه های مبارزه با کرونا تعطیل شدند و آموزش های برخط (آنلاین) جای آموزش حضوری را گرفت. با تایید واکسن های کرونای ساخته شده این امید می رود که به زودی دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته به روزهای پیش از کرونا بازگردند و زندگی را از سر بگیرند. بعضی کشورها با پیدایش علائمی از مهار کرونا، دست به بازگشایی مرزهای خود به روی خارجی ها به ویژه دانشجویان زده اند.

آیا در ویزای دانشجویی کانادا میدانید؟ نحوه درخواست

کانادا یکی از نخستین کشورهایی بود که در 20 اکتبر 2020، مرزهای خود و در مراکز آموزش عالی خود را به روی دانشجویان خارجی گگردد و صدور ویزای تحصیلی را از سر گرفت. خیال تان آسوده، بر اساس برنامه مصوب برای جلوگیری از گسترش کویید 19، دانشجویان ورودی باید پیش از بازگشت به دانشگاه خود، مدت 14 روز در قرنطینه سر نمایند. برای همین دانشجویان خارجی احساس نگرانی ندارند و کانادا را کشوری امن و باثبات برای ادامه تحصیلات عالی در سال 2021 می دانند.

کانادا محبوب قلب دانشجویان خارجی

کانادا دومین کشور عظیم دنیا، مقصد بسیار محبوب دانشجویان خارجی است. کانادا به عنوان یکی از رهبران دنیای در آموزش عالی، فرصت ها و تجربیات مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد. طبیعت زیبا، چشمگیر و آرام کانادا این جذابیت را دوچندان نموده است. امکانات رفاهی و فرصت های اقتصادی نیز بخش مهمی از این جذابیت است. جای شگفتی نیست شما هم بخواهید یکی از دانشگاه های مهم و عظیم این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و بخواهید ویزای دانشجویی کانادا بگیرید.

گرچه آمریکا و انگلستان به طور سنتی بازارهای برتر برای مطالعات بین المللی و تحصیل شناخته می شوند اما تغییرات سیاسی و سیاست های ویزا، کانادا را یک پله بالاتر از انگلستان برده و به مقام دوم رسانده است.

آنالیز های سایت رتبه بندی دنیای کیو اس در سال 2018 گویای آن است که محبوبیت کانادا در میان دانشجویان آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی، آفریقا و خاورمیانه رو به افزایش است. فرصت کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی، فرهنگ محبت آمیز بین المللی و بورس تحصیلی کافی، کانادا را مکان جذاب تری برای تحصیل نسبت به جو سیاسی فعلی در انگلیس نموده است.

ویزای دانشجویی کانادا؛ چگونه و از کجا؟

شاید شما هم می خواهید در کانادا تحصیل کنید و به ویزای کانادا فکر می کنید. وقتی نمی دانید از کجا باید شروع کنید و چه کاری باید انجام دهید، ممکن است دسترسی به تحصیل در کانادا مشکل یا ناممکن باشد. بهتر است بدانید هر دانشگاهی - قوانین و الزامات ویژه خود را دارد و حتی هر برنامه فردی با توجه به کشور و شرایطی که دانشجوی خواستار ویزای دانشجویی کانادا در آن زندگی می نماید احتیاجها و الزامات خودش را داشته باشد. بنابراین همه چیز می تواند حتی پیچیده تر از چیزی باشد که گمان می کنید. بنابراین همه فرآیند و فرایند دسترسی به تحصیل در کانادا را گام به گام اینجا برای تان می نویسیم.

مطمئن شوید همه الزامات را برآورده می کنید

فرایند مراجعه به دانشگاه های کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی یک شبه رخ نمی دهد، بنابراین دست کم یک سال زودتر برنامه ریزی برای دریافت ویزا را شروع کنید. نگاهی به الزامات دوره های مختلف تحصیلی و دانشگاه های کانادا بیندازید و ببینید چه مدارکی برای هر یک از آن ها احتیاج دارید.

یادتان باشد آنچه برای پذیرش دانشگاه های یک استان احتیاج دارید شاید با آنچه برای پذیرش دانشگاهی در استان دیگر احتیاج است کاملاً متفاوت باشد.

برای تحصیل در کانادا به این مدارک حتما احتیاج دارید:

ـ گذرنامه به روز که دست کم شش ماه اعتبار داشته باشد

ـ مدرک صلاحیت مهارت زبان انگلیسی یا زبان فرانسه

ـ مدرک اثبات شیوه تأمین بودجه تحصیلات

دوره و دانشگاه های دلخواه تان را پیدا و انتخاب کنید

هنگام اقدام برای دریافت پذیرش دانشگاه در کانادا یک رشته خاص را انتخاب و درخواست می کنید اما خوشبختانه دانشگاه های کانادا برخلاف انگلستان انعطاف بیشتری دارند و اگر نظرتان را درباره رشته تحصیلی تغییر دهید، کمی با انعطاف برخورد می نمایند.

مطمئن شوید برای دریافت ویزای دانشجویی به موسسه ای که در لیست موسسات یادگیری معین شده (DLI) است، درخواست می دهید و مطمئن باشید که دانشگاه هایی را که انتخاب می کنید همان دانشگاهی است که می خواهید در آن تحصیل کنید زیرا هر برنامه و دانشگاهی که درخواست می کنید هزینه های جداگانه ای دارد.

در آزمون انگلیسی یا فرانسه شرکت کنید

مدرک آیلتس(IELTS) احتمالاً بهترین شرط شما برای آزمون مهارت زبان انگلیسی است زیرا همه دانشگاه ها و کالج های کانادا آن را قبول می نمایند. همچنین می توانید در امتحانات کمبریج انگلیس: ادونس(Cambridge English: Advanced) یا تافل(TOEFL) شرکت کنید.

اگر امیدوارید در یک بخش فرانسوی زبان در کانادا تحصیل کنید، احتیاج به آزمون مهارت فرانسه دارید. رایج ترین آزمون زبان فرانسه، آزمون تیف (TEF) است اما می توانید در آزمون های دالف(DALF)، دلف(DELF) یا تی سی اف(TCF)، نیز شرکت کنید و با مدرک آن ها برای پذیرش تحصبلب بگیرید.

هزینه شرکت در هر کدام از این آزمون ها حدودا از 100 دلار کانادا به بالا است بنابراین مطمئن شوید هزینه مورد احتیاج هر آزمون در کشور شما در وب سایت آن آزمون آنالیز و معین شده است. برای شرکت در آزمون زبان خیلی زودتر دست به کار شوید تا خیال تان آسوده گردد در یک تاریخ معین که با برنامه دریافت ویزای شما هماهنگ باشد نتیجه آزمون را می گیرید. یادتان باشد نتایج آزمون باید عالی باشد و مدرک زبان را به موقع برای درخواست ویزای تحصیلی رائه می دهید.

بروید سراغ سایت دانشگاه ها

همانطور که پیش تر گفتم، فرایند درخواست از هر دوره به دوره دیگر و از هردانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. بنابراین، به سراغ سایت دانشگاه های مورد علاقه خود بروید درخواست پذیرش بدهید. آن ها بسته های درخواست خود را برای شما می فرستند که اطلاعات و قوانین و الزامات را در خود دارد و فرایند کار را از سیر تا پیاز برای شما شرح می دهد.

هزینه درخواست برای هر برنامه در هر دانشگاه می تواند از حدود 100 دلار کانادا (78 دلار آمریکا) تا 250 دلار کانادا (195 دلار آمریکا) باشد بنابراین، با توجه هزینه های بالای هر درخواست پذیرش، پیش از فرستادن درخواست مطمئن شوید در جیب تان اندازه هزینه دوره و دانشگاهی که می خواهید در آنجا تحصیل کنید پول دارید و می توانید شرایط آن را برآورده می کنید. خواسته یا ناخواسته کاری را نکنید که از پس انجامش برنمی آیید.

درخواست و مدارک را فرستادید منتظر پاسخ باشید

دانشگاه پس از آنالیز درخواست و مدارک شما و تایید این که شرایط شما با قوانین و الزامات دانشگاه همخوان است به درخواست شما پاسخ می دهد. این نامه را که دریافت کردید پذیرفته شده اید. تبریک می گویم، این اولین مانع واقعی است که پشت سر گذاشته اید. با دانشگاه خود نامه نگاری کنید و تأیید کنید می خواهید در آنجا تحصیل کنید. پس از آن نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه دریافت خواهید کرد. بعداً به این نامه احتیاج خواهید داشت، بنابراین آن را در جای مطمئن نگه دارید.

بروید دنبال ویزای دانشجویی کانادا

شما می توانید برای دریافت ویزای خود به صورت برخط (آنلاین) درخواست بدهید یا حضوری به سفارت کانادا یا مرکز درخواست ویزای محلی خود بروید و درخواست ویزای تحصیلی کنید. دریافت ویزای دانشجویی کانادا 150 دلار کانادا (117 دلار آمریکا) هزینه دارد که ملزم به پرداخت هزینه ویزا هستید. جدای از هزینه مدارک مورد احتیاج را نیز باید ارائه دهید. دست به کار شوید.

مدارکی که باید برای دریافت ویزای دانشجویی ارایه دهید:

ـ نامه پذیرش از موسسات آموزشی معین شده برای پذیرش دانشجوی خارجی (DLI uni)

ـ گذرنامه فعلی که دست کم شش ماه اعتبار داشته باشد

ـ مدرک اثبات دارایی و توانایی اقتصادی که می تواند شما را از نظر اقتصادی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی حمایت کند

ـ اگر می خواهید در یکی از دانشگاه ها یا کالج های کبک تحصیل می کنید، همچنین به گواهی پذیرش کبک(CAQ) احتیاج دارید که دانشگاه شما آن را برایتان می فرستد.

ممکن است از شما بخواهند مدارک و شواهد دیگری ارائه دهید مانند مدرک بیومتریک یا مدرک امنیتی تشخیص چهره شما که تهیه آن 83 دلار کانادا (65 دلار آمریکا) هزینه دارد. یا ممکن است بخواهند با شما مصاحبه نمایند که حتما باید در مصاحبه شرکت کنید.

ویزا گرفتید برنامه سفر بریزید

درخواست تحصیل شما پذیرفته شد؟ ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کردید؟ مبارک است. چمدان خود را بگیرید و برنامه ریزی برای سفر به کانادا را بر اساس زمان بندی تحصیلی شروع کنید.

تاریخ شروع ویزای خود را دوبار آنالیز کنید و مطمئن شوید که درست در تاریخ ورود معین شده به کشور کانادا وارد می شوید.

محل اقامت خود را معین کنید و از پیش درخواست بدهید و بلیط هواپیما، قطار یا کشتی را رزرو کنید. مکانی را که می خواهید اقامت کنید ببینید و آنالیز کنید و از دانشگاه خود بپرسید که آیا در تامین محل اقامت شما را یاری و پشتیبانی می نماید.

به علاوه، راهنمای کالاهایی را که می توانید با خود ببرید و راهنمای بسته بندی کالا را تهیه کنید و درباره آنچه ممکن است بخواهید با خود ببرید فکر کنید. فهرستی از احتیاجهای واقعی و ممکن خود تهیه کنید.

شروع تحصیل به کانادا

همه اسناد مورد احتیاج را در کیف یا ساک دستی خود در مکانی مطمئن نگه دارید که در دسترس شما باشد تا بتوانید هر مدرکی را که برای اثبات این که شما که هستید و دلیل حضور شما در آنجا چیست به افسران مهاجرت کانادا تحویل دهید.

از گیت های آنالیز مدارک که بگذرید شما پا به کانادا گذاشته اید تا در کنار تحصیل زندگی تازه ای را شروع کنید. به فرصت های شغلی که پس از دانش آموختگی و فارغ التحصیلی می توانید به دست بیاورید فکر کنید؛ فرصتی که می تواند به اقامت همیشگی شما و دریافت شهفرایندی کانادا بینجامد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5755

به "آیا در ویزای دانشجویی کانادا میدانید؟ نحوه درخواست" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا در ویزای دانشجویی کانادا میدانید؟ نحوه درخواست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در ویزای دانشجویی کانادا میدانید؟ نحوه درخواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید