پوتین: یاری به کشورهای دیگر برای تامین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس جمهوری روسیه تاکید نمود که یاری به سایر کشورها برای تامین واکسن و داروهای کرونا مسئولیت مسکو به عنوان یک قدرت علمی پیشرو در دنیا است.

پوتین: یاری به کشورهای دیگر برای تامین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه تاکید نمود که یاری به کشورهای دیگر برای تامین واکسن کرونا مسئولیت مسکو به عنوان یک قدرت پیشروی علمی در جهان است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی متذکر شد که قدرت آموزشگاه علمی روسیه سال گذشته آشکار شد، زمانیکه مردم سراسر جهان منتظر دانشمندان برای نجات از پاندمی کرونا بودند. و محققان ما به این موفقیت دست یافتند. ما می توانیم آن را یک پیروزی بنامیم.

پوتین در ادامه یادآوری کرد که دانشمندان روس فورا واکسن امن و موثر اسپوتنیک-وی را فراوری کردند که به روسیه اجازه داد نه تنها از دسترس بودن دارو برای شهروندان خود مطمئن گردد بلکه همچنین یاریهای خود را در این زمینه به کشورهای دیگر نیز ارائه کند. و این مسئولیت کشور ما به عنوان یک کشور پیشروی علمی در سرتاسر جهان است.

پوتین پیش از این نیز درباره میزان موثر بودن واکسن اسپوتنیک گفته بود: بگذارید یادآوری کنم که واکسن روسیه به عنوان یکی از ایمن ترین و موثرترین [واکسن های ویروس کرونا] محسوب می گردد. اثربخشی این واکسن بیش از 96 درصد است و به گفته مقامات ما، تا به امروز مورد مرگی در اثر استفاده از آن گزارش نشده است.

دغدغه پوتین برای یاری به کشورهای دیگر در تامین واکسن کرونا در حالیست که رهبران گروه هفت در نشست اخیر خود در انگلیس علیرغم ادعاها درباره دغدغه مندی خود نسبت به واکسیناسیون کشورهای فقیر، درخواست ها برای تامین بودجه مورد احتیاج به منظور برطرف کمبود واکسن کرونا در این کشورها را رد کردند.

پیشتر تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شرایط نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا در جهان، گفت جهان وارد شرایط آپارتاید واکسن شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در مجمع صلح پاریس سخنرانی می کرد گفت: مشکل عظیم، عدم توزیع است، بنابراین، راهکار توزیع بیشتر است.

پیشتر، چین اعلام نموده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن های ضد کرونا را انبار نموده است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7609

به "پوتین: یاری به کشورهای دیگر برای تامین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: یاری به کشورهای دیگر برای تامین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید