پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس بانک خون رویان از پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی اطلاع داد و همچنین به این سوال که چه بیمارانی در طرح سلول درمانی کرونا قرار گرفته اند، پاسخ داد.

پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی

به گزارش خبرنگاران، مرتضی ضرابی در مصاحبه با فارس از پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی اطلاع داد و آخرین شرایط درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی را تشریح کرد.

وی گفت: همزمان با شیوع کرونا در جهان، درمان بیماری کرونا با استفاده از سلول های بنیادی در جهان به عنوان یکی از گزینه های موجود مطرح و شروع شد و ما هم در ایران فعالیت در این باره را شروع کردیم.

رئیس بانک خون رویان گفت: در ابتدای طرح سلول درمانی بیماران کرونا در کشور با 2 بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری همکاری را شروع کردیم و اکنون 2 بیمارستان امام خمینی (ره) و هاجر هم به این طرح اضافه شده اند.

چه بیمارانی در طرح سلول درمانی کرونا قرار گرفته اند؟

رئیس بانک خون رویان شرح داد: طرح سلول درمانی بیماری کرونا در بیمارانی که قطعا درگیر بیماری کرونا شده اند اجرا می گردد، به این صورت که تست کرونای این افراد مثبت بوده است، درگیری ریه دارند و سطح اکسیژن خون آنان کاهش پیدا نموده است که این افراد در طرح کرونا قرار گرفته اند و حتما باید این مشخصات را داشته باشند.

ضرابی اضافه نمود: برای این افراد در 2 نوبت سلول بنیادی داخل رگ تزریق می گردد؛ قبل و بعد از تزریق سلول های بنیادی شرایط بیمار کاملا آنالیز می گردد تا تاثیر سلول های بنیادی روی ریه را متوجه شویم و برای این کار سی تی اسکن انجام می دهیم.

وی توضیح داد: انتظار داریم که سلول های بنیادی باعث تعدیل سلول ایمنی بدن بیمار درگیر کرونا و ترمیم بافت ریه گردد و همچنین از عوارض کرونا روی ریه پیش گیری کند.

رئیس بانک خون رویان تاکید نمود: اگرچه با شواهد و نتایجی که تا به امروز به دست آمده است به نظر می رسد استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران کرونایی می تواند کاملا موثر باشد و جلوی عوارض بلند مدت را بگیرد، اما در مجموع این طرح احتیاج به زمان بیشتر دارد که بتوانیم نتایج سلول درمانی را در بیماری کرونا ارزیابی کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4329

به "پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید