چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، سازمان جهانی بهداشت در سال 1327 بعنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟

عمده کارش مربوط می شود به کمک های بهداشتی و پزشکی ازجمله واکسیناسیون در کشورهای فقیرتر. بودجه آن از طریق کشورهای عضو بالاخص کشورهای پیشرفته تامین میشود.بعلاوه برخی موسسات خصوصی که آنها هم عمدتاً در کشورهای غربی بالاخص در آمریکا هستند هم به سازمان کمک میکنند.

از جمله آنها شرکت مایکروسافت می باشد که همه ساله مبالغ زیادی برای بهبود شرایط بهداشت در کشورهای در حال توسعه به سازمان کمک میکند.جمع کمکهای مردمی از آمریکا بعلاوه سهمیه آن کشور،بیش از یک سوم بودجه سازمان را تشکیل می دهد. بنابراین خودداری آمریکا از پرداخت به سازمان،آنرا با مسائل جدی روبرو میسازد.اما علت عصبانیت ترامپ و برخی دیگر از کشورها از سازمان دنیای بهداشت از کجا نشأت می گیرد؟

پاسخ کوتاه آن است که آنان معتقدند که سازمان می بایستی در خصوص جدی و هولناک بودن خطر کرونا پس از شیوع آن در ووهان اطلاع رسانی میکرد.به کشورها توصیه میکرد ارتباطشان را با چین قطع کنند و مسافرینی که از چین وارد کشورشان می شدند را در همان فرودگاه مورد معاینه و عنداللزوم قرنطینه قرار دهند.اما سازمان به اطلاعاتی که چینی هادر اختیارش می گذاردند بسنده میکند ودر نتیجه دنیا متوجه خطر عظیمی که از چین براه افتاده بود نمیشود.چینی ها خودشان متوجه ابعاد هولناک اپیدمی کرونا شده بودند و ووهان را بسرعت قرنطینه کردند.در نتیجه کرونا به پکن که هفتصدکیلومتری ووهان بود وارد نشد اما هزاران کیلومتر دور تر در اروپا و آمریکا کشتار کرد.

بیش از سازمان بهداشت دنیای، اتهام بصدا درنیاوردن زنگ خطر متوجه پکن هم میباشد.نظام بسته حاکم برچین متهم به پنهانکاری هم میباشد.شفاف عمل کردن و اطلاع رسانی درست و بموقع چینی ها مکن بود بتواند جلوی غافلگیری دنیا را بگیرد.اما رهبران حزب کمونیست برعکس عمل کردند و حتی پزشکی که در ووهان سعی کرده بود زنگ خطر را بصدا درآورد وادار بسکوت شد و خود نیز قربانی کرونا گشت.در عین حال برخی از رهبران کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلستان هم مقصرندچون برخلاف آلمان و فرانسه در ابتداء خطر کرونا را خیلی جدی نگرفتند و در نتیجه مجبور به پرداخت بهاء سنگینی شدند.

منتشر شده در صفحه اینستاگرام نویسنده | شنبه ششم اردیبهشت 99

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1910

به "چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید