چرا هواوی P40 پرو از نمایشگر 120 هرتز بهره نمی برد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، در سال 2020 بسیاری از گوشی ها با نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بالا عرضه می شوند که می توانند انواع محتوا را به صورت روان تر و جذاب تری نمایش دهند. هواوی هم با عرضه گوشی های P40 پرو و P40 پرو پلاس به این جریان ملحق شده است. اما این گوشی ها دارای نمایشگر 90 هرتز هستند و این در حالی است که خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ از نمایشگر 120 هرتز بهره می برند.

چرا هواوی P40 پرو از نمایشگر 120 هرتز بهره نمی برد؟

حالا مدیرعامل بخش گجت های مصرفی هواوی در زمینه دلیل استفاده از نمایشگر 90 هرتز برای این گوشی ها شفاف سازی کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده در سایت چینی ITHome، این تصمیم برای کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده است.

روی هم رفته هرچقدر رفرش ریت نمایشگر کمتر باشد، مصرف انرژی آن هم پایین تر است. این موضوع به خصوص برای گوشی های 5G اهمیت بیشتری دارد زیرا مودم های 5G انرژی قابل توجهی را مصرف می کنند. بنابراین ترکیب مودم 5G و نمایشگر 120 هرتز باعث می شود گوشی موردنظر به باتری بسیار بزرگ تری نیاز پیدا کند.

همچنین اگر تراشه موردنظر به اندازه کافی قدرتمند نباشد، نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بالا فشار زیادی بر پردازنده وارد می کند و این موضوع می تواند منجر به اختلال در عملکرد شود. البته نمی توانیم مزایای نمایشگر 120 هرتز را کتمان کنیم که به خصوص برای اجرای بازی ها تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می شوند. روی هم رفته در مورد رفرش ریت گوشی چه فکر می کنید؟ آیا رفرش ریت 120 هرتز زیاده روی است و همان 90 هرتز یا حتی 60 هرتز کافی به نظر می رسد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1622

به "چرا هواوی P40 پرو از نمایشگر 120 هرتز بهره نمی برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هواوی P40 پرو از نمایشگر 120 هرتز بهره نمی برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید