چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، مهم ترین چیز در جشن تولد، البته شاید بعد از هدیه ها، کیک تولد است. می توانید با خریدن کیک از شیرینی فروشی کار خود را راحت کنید، اما اگر وقت بگذارید و یک کیک تولد خانگی بپزید، بهترین هدیه را به کسی که دوستش دارید داده اید. کیک تولدی که خودتان پخته باشید، هرقدر هم ساده باشد، برای صاحب تولد ارزشی دارد که بزرگ ترین و رنگارنگ ترین کیک ها از بهترین و گران ترین شیرینی فروشی ها هم ندارند. طرز تهیه کیک تولد ساده اسفنجی چندان هم سخت نیست. برای این که کار شما را ساده تر کنیم، به بهانه جشن تولد خبرنگاران، در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ، طرز تهیه کیک تولد خانگی با خامه، موز و مغز گردو را آموزش می دهیم.

چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟

مواد لازم برای کیک تولد ساده

  • آرد سفید سه صفر: 1.5 پیمانه
  • تخم مرغ: 6 عدد
  • بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر قند یا پودر شکر: سه چهارم پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • آب جوش: 5 قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی
  • موز و مغز گردو برای داخل کیک

طرز تهیه کیک تولد خانگی

1.

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. وقتی زرده ها را از سفیده ها جدا کردید، فر را روشن کنید تا گرم گردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم تخم مرغ ها را در آخرین لحظه از یخچال خارج کنید چون وقتی تخم مرغ سرد است، زرده و سفیده راحت تر از هم جدا می شوند.

2.

ابتدا سفیده ها را بزنید. سفیده تخم مرغ را باید آنقدر بزنید که پف کند و وقتی ظرف را وارونه می کنید، از ظرف بیرون نریزد. سپس نیمی از وانیل و 2 قاشق غذاخوری از پودر قند را به سفیده اضافه کنید، کمی دیگر آن ها را بزنید و ظرف را سریعا به یخچال منتقل کنید.

نکته: حتما باید ابتدا تا وقتی که سر همزن هنوز تمیز است سفیده ها را بزنید؛ چرا که حتی ذره ای از زرده تخم مرغ نباید وارد سفیده ها گردد.

3.

زرده های تخم مرغ را همراه مابقی وانیل و پودر قند بزنید تا کرم رنگ شوند و کمی کش بیایند.

نکته: سرعت عمل در تهیه کیک اسفنجی بسیار مهم است؛ چرا که اگر زمان زیادی را صرف آماده کردن مواد دیگر کنید، سفیده تخم مرغ در یخچال آب می اندازد.

4.

وقتی زرده های تخم مرغ کاملا کرم رنگ شدند، آب جوش را کم کم به آن ها اضافه کنید و ترکیب را بی وقفه هم بزنید تا زرده ها به اصطلاح نبندند و بیشتر پف نمایند.

5.

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک و سپس همراه سفیده تخم مرغ در 3 مرحله به زرده ها اضافه کنید. مواد را خیلی آرام از طریق کاردک زیرورو کنید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. روش هم زدن مواد در این مرحله بسیار مهم است و باید دورانی و آرام باشد.

6.

یک قالب کیک با قطر 20 و ارتفاع 15 سانتی متر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک را به آرامی در قالب بریزید. دقت کنید که دیواره های قالب را نباید به هیچ عنوان چرب کنید.

قالب را بسیار آرام و بدون این که ضربه ای به آن وارد گردد در فر قرار دهید. در صورتی که فر شما گازی است، دمای آن را روی 180 درجه و در صورتی که برقی است، روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و به کیک 45 الی 60 دقیقه زمان دهید تا بپزد.

7.

زمانی که کیک اسفنجی شما پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید 3 الی 4 ساعت در دمای محیط خنک گردد. سپس آن را روی یک توری برگردانید و به آرامی افقی برش بزنید.

8.

خامه قنادی را طبق دستورالعمل روی بسته بندی فرم دهید. کمی از خامه را با استفاده از قیف روی صفحه کیک بریزید و یکی از لایه های کیک را روی آن قرار دهید تا به صفحه بچسبد.

روی کیک کمی شربت یا شیر بمالید و خامه، شکلات، موز و گردو را اضافه کنید. این کار را تا لایه آخر تکرار کنید. در آخر کل کیک را با یک لایه خامه بپوشانید.

برای پوشاندن سطح کیک با خامه، بهترین روش استفاده از صفحه چرخان است؛ در این روش دست شما ثابت است و کیک را زیر دست خود می چرخانید تا خامه به طور یکسان در سطح کیک پخش گردد.

در نهایت روی کیک را به دلخواه با استفاده از سس شکلات، میوه یا گل های خامه ای تزیین کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

چطور چیز کیک نیویورکی درست کنیم؟

چطور بیسکو کیک درست کنیم؟

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 547

به "چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کیک تولد خانگی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید