چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال بردند، من هم از کوره در رفتم، باید رکورد رضازاده را پس بگیریم

به گزارش مجله بای بلاگ، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری دنیا و المپیک به آنالیز شرایط این ورزش محبوب و مرور خاطرات خود پرداخت.

چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال بردند، من هم از کوره در رفتم، باید رکورد رضازاده را پس بگیریم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سلیمی در پاسخ به اینکه آیا کسی بوده که دوست نداشته باشد بهداد سلیمی رکورد دنیا را بشکند، تاکید نمود: شفاف می گویم خیر. مردم خیلی از من این سوال را می پرسند اما انصافا نه و اگر منظورتان آقای رضازاده است مثل خیلی ها که در کوچه و خیابان می پرسند، اینطور نبوده و زمانی که او رییس فدراسیون بود خیلی یاریم کرد. درست است طی یک سال فعالیت مشترکمان به مشکل خوردیم؛ اختلافاتی با آقای باقری پیش آمده بود و بعد از آن آنطور که جریان باید مدیریت می شد نشد. این مسائل برای خیلی سال پیش است و عدم مدیریت باعث شد به آن مشکل دامن زده گردد.

وی درباره حواشی حضور او برای عیادت از سرمربی سابق خود کوروش باقری و سیلی خوردن از یک مربی پیشکسوت و پاره شدن لب اش شرح داد: اتفاق تلخی برای آقای باقری افتاده و ناراحتی قلبی پیدا نموده بودند. ادر بیمارستان بستری شد. من هم به رسم استاد شاگردی خدمت رسیده بودم تا از او عیادت کنم. موقع خروج یکی از مربیان پیشکسوت وزنه برداری آمدند و آن کار را انجام دادند. قطعا نباید واکنشی نشان می دادم ایشان پیشکسوت و بزرگ ما بودند و هیچوقت به خودم اجازه نمی دادم روی بزرگتر از خودم چه از نظر کسوت چه سن و سال واکنشی نشان بدهم.

این ورزشکاردرباره دلیل این شایعه درباره سعید علی حسینی که می گفتند رضازاده دوست نداشته او هم رکورد بزند، توضیح داد: دقیقا نمی دانم دلیل مطرح شدن این بحث ها چیست تا جایی که من در جریان هستم خیلی نمی گردد روی این موضوعات صحه گذاشت.

سلیمی درباره شکسته شدن رکورد ایران توسط لاشا تالاخادزه اظهار کرد: یکی از افتخارات ورزش ایران همیشه این بوده که ما همیشه رکوردار سنگین وزن بوده ایم و یکی از شعارهای المپیک است کسی که سنگین ترین وزنه را بزند به عنوان قوی ترین مرد دنیا از او یاد می گردد. سالهای سال از رضازاده در المپیک 2000 سیدنی تا سال 2018 این جریان ادامه پیدا کرد اما سال جاری توسط وزنه بردار گرجستانی این رکورد شکسته شد و همه ناراحتیم اما فراموش نکنیم وزنه هایی که زده شد وزنه های فوق العاده ای است و ما که این وزنه ها را زده ایم و سنگینی اش را حس کردیم می دانیم چه اتفاقی افتاده است. تالاخادزه یک ابرانسان است.

وی توضیح داد: ما باید کار و زحمت خودمان را بیشتر کنیم تا این رکورد را پس بگیریم. وزنه بردار گرجستانی هم حمایت فدراسیون و زحمت مربیان بسیاری را داشت تا توانست به آن رکورد برسد ما هم باید زحمت بکشیم و استعداد آن در ایران وجود دارد. ما اکنون قهرمان جوانان دنیا علی داودی را داریم قهرمان نوجوانان دنیا و المپیک علیرضا یوسفی را داریم و همیشه در سنگین وزن مدعی بوده ایم و از نظر پایه هم وضع خوبی داریم و فقط باید رسیدگی گردد.

سلیمی درباره فراگیر بودن دوپینگ در رشته وزنه برداری و اینکه حتی برخی از وزنه برداران می گویند همه دوپینگ می نمایند و اگر ما این کار را نکنیم، می بازیم اظهار کرد: اینکه همه دوپینگ می نمایند صحت ندارد و اگر چنین اتفاقی بیفتد آزمایش دوپینگ آن فرد مثبت می گردد سال جاری نگردد سال دیگر. احتمال جابجایی هم خیلی کم است و سازمان دنیای مبارزه با دوپینگ یک سازمان مستقل است و دقیق عمل می نماید و درصد اینکه بخواهد نمونه ها جابجا گردد یا اشتباهی صورت بگیرد کم است.

دارندهٔ مدال طلای المپیک 2012 لندن در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر وزنه برداران ما دوپینگی از آب در می آیند، یادآور شد: ما علم دارویی مکملی داریم که روز به روز در حال پیشرفت است. به هر حال یک ورزشکار حرفه ای با روزی سه وعده غذا مثل دیگران نمی تواند زیر آن وزنه های سنگین برود و باید کالری که می سوزاند به بدنش برگردد تا برای دوره های تمرینی بعدی آماده گردد. متاسفانه ما از این نظر نسبت به کشورهای پیشرفته ای مثل روسیه آمریکا چین که سردمدار این موضوع هستند و کشورهای اروپایی عقب هستیم.

وی تاکید نمود: علمی که امروز در اختیار ایرانی ها قرار گرفته است فکر می کنم سال 97 یا 98 با ایوانف به ایران آمد و ما هنوز داریم با آن سیستم و روش جلو می رویم. درست است که ما توانستیم از این طریق نتایج خوبی به دست آوردیم اما نیازمند یک کار علمی هستیم.

سلیمی درباره سهمیه دو تایی ایران برای المپیک و شانس دریافت مدال توضیح داد: شانسمان کم است اما امیدواریم. وزنه بردارهای خوبی داریم و اگر کیانوش رستمی یا سهراب مرادی یک کدامشان سهمیه کسب نمایند می توانیم به مدال برسیم.

این ورزشکار درباره منتشر شدن شماره تلفن و نشانی منزل اش در فضای مجازی گفت: یکی از دوستان رسانه ای این کار را انجام داد. یک روز من بعد از ظهر خواب بودم و وقتی از خواب بیدار شدم دیدم نزدیک 100 تماس از شماره های ناشناس دارم مقداری تحقیق کردم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. من با باشگاهی قرارداد و از آنها طلبی هم داشتم و این موضوع را به وسیله مجامع حرفه ای پیگیری کردم. این ها کار غیرحرفه ای انجام دادند و قرارداد مرا بدون اینکه شماره تلفن و آدرس مرا بپوشانند منتشر کردند. منتشر کردن قرارداد اشکالی ندارد اما این کار باعث شد تا چند وقتی برای من خیلی مزاحمت ایجاد گردد و اذیت شدم.

وی درباره استوری که در مورد فوتبالیست ها منتشر کرد شرح داد: وقتی آن استوری را گذاشتم خیلی از تبعیض زیادی که بین ورزشکاران از طرف وزارت ورزش قائل می گردد عصبانی بودم. ما در بازی های آسیایی 2018 صندلی خوبی داشتیم و مدالهای خوبی گرفتیم و من هم یکی از ورزشکاران بودم. نزدیک به یک سال و نیم بود که پاداش ورزشکاران ما که فکر می کنم 200 سکه بود را نمی دانند. از تابستان 2018 که از مسابقات برگشتیم این پاداش به تعویق افتاد. انتها به مسابقات جام ملت های آسیا که پاییز بود رسیدیم و در حالی که یک سال و نیم پاداش های ما را نمی دادند و مدام ورزشکاران حقشان را طلب می کردیم و حتی عده ای جلوی وزارت ورزش تحصن نموده بودند، متوجه شدیم یکی از معاونت ها چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال برد، من هم از کوره در رفتم.

سلیمی اذعان کرد: من نمی گویم به فوتبالیست ها پاداش ندهیم. اگر آنها مقامی کسب می نمایند پاداش بگیرند اما اینکه به این شکل تبعیض قائل می شوند درست نیست. یک سال و نیم به ما بگویند نداریم اما بعد با چمدان پول از کشور بروند و تا عرق آنها خشک نشده بخواهند از آنها تجلیل نمایند.

این قهرمان سابق وزنه برداری یادآور شد: من برای مربیگری در مجارستان سه ماه دوره گذراندم و مدرک درجه یک بین المللی در رشته وزنه برداری را کسب کردم. دوره خوبی بود و توانست به من یاری کند و علاوه بر وزنه برداری در رشته های دیگر چون جامعه شناسی، روانشناسی و فیزیوتراپی خیلی یاریم کرد. جا دارد تشکر ویژه از آقای صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک داشته باشم که ترتیب این سفر را دادند.

وی در انتها گفت: بعد از اینکه ورزش را کنار گذاشتم به جرات می توانم بگویم ایشان تنها مسئولی بودند که از من حمایت کردند و به دنبال این هستند که من و سایر ورزشکاران و جوانانی که ورزش را کنار گذاشته اند به نوعی در بدنه ورزش بمانند؛ و چه از نظر مدیریتی چه مربی گری. ایشان تمام تلاششان را می نمایند که ورزشکاران ما فراموش نشوند و تجربه ای که به دست آورده اند به نسل های بعد منتقل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 18

به "چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال بردند، من هم از کوره در رفتم، باید رکورد رضازاده را پس بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال بردند، من هم از کوره در رفتم، باید رکورد رضازاده را پس بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید