10 درصد بستری های کرونایی فوت می نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته ای را رعایت نکند در یک ماه 430 نفر را آلوده خواهد نمود، گفت: 10 درصد بستری های کرونا فوت می نمایند.

10 درصد بستری های کرونایی فوت می نمایند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، ایرج حریرچ که در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه 3 صحبت می کرد با بیان اینکه کادر درمان و بهداشت کشور در شش ماه اخیر شبانه روز درگیر بودند و لحظه ای استراحت نداشتند، گفت: علاوه به درگیری خود کادر درمان و بهداشت خانواده های این عزیزان نیز با مسائل روحی و روانی بسیاری درگیر شده اند.

حریرچی با بیان اینکه در چند روز گذشته دختر 8 ساله دو تن از بهترین پزشکان اصفهانی بدون هیچ عارضه قبلی به علت مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده است، گفت: بر طبق آمار جهانی از هر 10 نفری بستری یک نفر فوتی، از هر 2 نفری که در ICU بستری می شوند 1نفر فوتی و از هر 10 نفری که مجبور به لوله گذاری در ICU می شوند 9 نفر فوت می نمایند.

معاون وزیر بهداشت با انتقاد از سفرهای غیر ضرور مردم گفت: متاسفانه هر 0.1 افزایش سفر، آمار ابتلا را 1.9 درصد افزایش داده و پیش بینی می گردد آخر هفته روزانه 2میلیون تردد داشته باشیم. که به طور میانگین در هر خودرو 3.4 نفر سرنشین وجود دارد و خود این موضوع امار بسیار خطرناکی را به همراه دارد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه دولت مجبور است در دوگانه اقتصاد و معیشت تعادل را برقرار کند، گفت: دولت ها هم ممکن است به خاطر این تعادل دچار اشتباه شوند کما اینکه اسپانیا به علت معیشت و مسائل مالی مجبور به برداشتن بعضی محدودیت ها در سواحل و شهرها شد که همین باعث موج دوم کرونا در این کشور شده است تا آنجا که انگلیس و بعضی کشورهای دیگر ورود از اسپانیا را با بعضی محدویت ها اعمال نموده اند.

حریرچی در پاسخ به این سوال که چرا دولت سفر در تعطیلات پیش رو را ممنوع نکرد، گفت: خیلی از استان های ما اقتصادشان بر مبنای گردشگری است و حوزه گردشگری 13 هزار میلیارد تومان خسارت دیده است و متاسفانه استان هایی که هدف گردشگری هستند شرایط قرمز دارند که به مردم تاکید می کنیم که به آنجا سفر ننمایند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته ای را رعایت نکند در یک ماه 430 نفر را آلوده خواهد نمود، گفت: خوشبختانه با وجود انجام پروتکل ها و زدن ماسک در کشورمان امار ابتلا از هر فرد کرونایی در چند ماه اخیر از 2.5 نفر به 0.93 نفر رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: موضوع کرونا موضوع عبرت هاست چرا که بعضی کشورها مانند انگلیس که قبله بسیاری در حوزه بهداشت و درمان بودند در موضوع کرونا عملنمودهای بسیار بدی داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید به امید واکسن بود گفت: در پنجاه سال اخیر فراوری هر واکسن برای بیماری ها متوسط هفت سال طول کشیده حتی برای بعضی بیماریی ها مانند ایدز و مالاریا با وجود درگیری چد ده ساله هنوز واکنسی کشف نشده است و لذا مردم باید خودشان رعایت نمایند.

حریرچی در خاتمه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست دولت همگانی شدن کرونا است، گفت: همگانی شدن کرونا کار احمقانه ای است و سیاست دولت هم این نیست چرا که وقتی باز هم احتمال ابتلای مجدد وجود دارد این کار عقلانی نیست.

4148

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3853

به "10 درصد بستری های کرونایی فوت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد بستری های کرونایی فوت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید