5 نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، با وجود جدی بودن ویروس کرونا، در گذشته انواع خطرناک آنفلوآنزای اسپانیایی، روسی و آسیایی گسترش یافته و باعث مرگ میلیون ها نفر شده بود.

5 نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین فصولی بود که طی یک دهه گذشته افراد به آنفلوآنزا مبتلا شدند. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ها، از 19 تا 26 میلیون نفری که از ماه اکتبر به آنفلوآنزا مبتلا شده اند، حدود 10 هزار نفر تا 25 هزار نفر از آن ها فوت کرده اند.

در این گزارش 5 نوع آنفلوانزای خطرناکتر از کرونا در تاریخ معرفی می شود:

1- آنفلوآنزای اسپانیایی

بین سال های 1918-1919 جهان شاهد یک اپیدمی شناخته شده به عنوان آنفلوآنزای اسپانیایی بود، به گونه ای که این بدترین اپیدمی ثبت شده در تاریخ بود و علت آن ویروس H 1 N 1 بود. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا، موارد شیوع این اپیدمی در حدود 500 میلیون نفر تخمین زده شده است، یعنی یک سوم جمعیت جهان به این ویروس خطرناک آلوده شده و بین 50 تا 100 میلیون نفر به دلیل آن جان خود را از دست داده اند.

فقط ایالات متحده به تنهایی 675 هزار مرگ را ثبت کرده است. این اپیدمی می توانست به مکان های بسیار دور رسیده و ارتش های جنگ جهانی اول را آلوده کند. علاوه بر این هیچ واکسنی برای جلوگیری از انتشار ویروس در آن زمان وجود نداشت و آن ها فقط باید دستان خود را می شستند و از اجتماعات عمومی جلوگیری می کردند.

2- آنفلوآنزای روسی

در سال 1889 آنفلونزای روسی در این کشور، به ویژه در شهر سن پترزبورگ شیوع یافت، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان گسترش یافت. این اپیدمی یکی از اولین اپیدمی هایی بود که در آن زمان به موضوع روز مطبوعات تبدیل شد و روزنامه ها توانستند در مورد شیوع محلی این بیماری صحبت و در مورد اوضاع با دیگر کشور های دور بحث و گفتگو کنند.

3- آنفلوآنزای آسیایی

ویروس آنفلوآنزا H 2 N 2 اولین بار در فوریه 1957 در سنگاپور ظاهر و به آنفلوآنزای آسیایی معروف شد؛ پس از آن در سراسر چین گسترش یافت و تقریباً 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان از جمله حدود 116 هزار مرگ را در آمریکا به ثبت رساند.

بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در بچه ها، سالخوردگان و زنان باردار بود و علی رغم اینکه یک اپیدمی کشنده بود و بسیاری را به کام مرگ می کشاند، تا سال 1958 ادامه داشت تا اینکه واکسن های این اپیدمی تولید و در دسترس قرار گرفتند.

4- آنفلوآنزای هنگ کنگ

در سال 1968، ویروس H 3 N 2 شیوع یافت و آن را آنفلوآنزای هنگ کنگی نامیدند و تا سال 1970 ادامه داشت. اعتقاد بر این است که این ویروس دچار جهش شده و به گونه ای از آنفلوآنزای ثبت شده در سال 1957 از طریق تغییر ناگهانی ویروس های سطحی تبدیل شد.

از آنجا که بشر مقابل این ویروس ها ایمنی ندارد، این عامل منجر به گسترش سریع این اپیدمی شد. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ها، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل این اپیدمی از جمله 100 هزار نفر در ایالات متحده جان باختند.

5- ویروس H 1 N 1 (آنفلوآنزای مرغی)

در سال 2009، نوع جدیدی از ویروس ها به نام H 1 N 1 در ایالات متحده ظاهر شد و از ابتدای پیدایش آن به عنوان آنفلوآنزای مرغی شناخته می شد و به سرعت بیش از 500 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرد. از آنجا که این ویروس، ویروسی متفاوت از بقیه انواعی ویروس های H 1 N 1 بود، تا زمانی که بیماری به اوج شیوع خود نرسید، واکسنی اطمینان بخش برای آن ارائه نشد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6545

به "5 نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید