آبی احمد: رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای هدف گلوله های ارتش قرار دارند

به گزارش مجله بای بلاگ، نخست وزیر اتیوپی به رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای هشدار داد که در معرض اصاب گلوله های نیروهای ارتش این کشور قرار دارند.

آبی احمد: رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای هدف گلوله های ارتش قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش اتیوپی بعد از سه هفته جنگ و درگیری با شبه نظامیان جبهه آزادی بخش تیگرای توانست شنبه گذشته شهر میکیلی را به تصرف خود در آورد. نخست وزیر اتیوپی گفت که با تصرف مرکز ایالت تیگرای عملیات ارتش در این ایالت سرانجام یافته است . در همین حال، رهبر جبهه آزادی بخش تیگرای گفت که نبرد با ارتش اتیوپی همچنان ادامه خواهد داشت.

از آنجایی که جنگ های نامنظم جبهه آزادی بخش تیگرای سبب شد، نظام مارکسیستی حاکم بر اتیوپی در سال 1991 سقوط کند، این احتمال دور از انتظار نیست، آتش جنگ های نامنظم این بار دامنگیر دولت آدیس آبابا و این دولت وارد یک جنگ فرسایشی شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر اتیوپی در واکنش به سخنان رهبر جبهه آزادی بخش تیگرای مبنی بر اینکه جنگ در ایالت تیگرای همچنان ادامه خواهد داشت، در توئیتی نوشت: رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای در معرض گلوله های ارتشیان اتیوپی قرار دارند.

آبی احمد به پلیس و نیروهای نظامی اتیوپی دستور داده است، رهبران و عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای را دستگیر کنند و آنان را به دادگاه تحویل دهند .

رهبر جبهه آزادی بخش تیگرای در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانس پرس گفت: در ایالت تیگرای باقی خواهم ماند تا نبرد با ارتش اتیوپی را ادامه دهم.

دبرتسون جبر میکائیل تاکید کرد: جنگ با ارتش اتیوپی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر اتیوپی مبنی بر سرانجام جنگ در ایالت تیگرای گفت: آبی احمد با بیان چنین سخنانی می خواهد جامعه جهانی را فریب دهد.

حزب جبهه آزادی بخش تیگرای سه دهه بر اتیوپی حاکم بود اما در سال 2018 در رقابت با آبی احمد شکست خورد و قدرتش محدود به ایالت تیگرای شد.

به دنبال اوج دریافت اختلافات دولت آدیس آبابا با جبهه آزادی بخش تیگرای ، نخست وزیر اتیوپی در آبان ماه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا یگان های خود را به ایالت تیگرای اعزام کند و عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای را سرکوب کند.

در جریان جنگ تیگرای هزاران نفر کشته و مجروح شدند و بیش از 43 هزار نفر از شهروندن اتیوپیایی به سودان گشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5264

به "آبی احمد: رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای هدف گلوله های ارتش قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبی احمد: رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای هدف گلوله های ارتش قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید