اتحادیه اروپا سخنان ترامپ درباره منشأ کرونا را زیر سئوال برد

به گزارش مجله بای بلاگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره آغاز ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین را رد کرد.

اتحادیه اروپا سخنان ترامپ درباره منشأ کرونا را زیر سئوال برد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته این اتحادیه در تعامل با چین قدری ساده لوحانه عمل نموده اما دارد رویکردش را واقع گرایانه تر می نماید.

بورل در مصاحبه ای با یک نشریه فرانسوی که امروز یکشنبه منتشر شده گفته چین به همان اندازه که شریک مالی اروپا است یک رقیب سیستمی است که به دنبال ترویج نوع دیگری از حکمرانی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت چین و اتحادیه اروپا از آن جهت که هر دو هوادار چندجانبه گرایی هستند همگرایند اما این به معنی آن نیست که درک آنها از حاکمیت جهانی هم یکسان است.

وی گفت: ما اروپایی ها حامی نوعی چندجانبه گرایی اثرگذار به موضوع سازمان ملل متحد هستیم. چین از طرف دیگر خواهان نوعی چندجانبه گرایی انتخابی است که دنبال درک متفاوتی از نظم بین المللی است.

بورل در بخش دیگری از این مصاحبه خاطرنشان نموده بحران شیوع ویروس کرونا رقابت میان آمریکا و چین را تشدید نموده است. او همچنین از دیدگاه ترامپ در مورد چندجانبه گرایی انتقاد کرد.

بورل درباره دیدگاه ترامپ گفت: او چندجانبه گرایی را به شکل یک بازی حاصل جمع صفر می بیند که در آن آمریکا است که باید همه چیز را ببرد. این دیدگاه اشتباه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه بر این دیدگاه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاه های چین ساخته شده را زیر سوال برد.

او در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: باید هنگام در نظر دریافت سخنان رئیس جمهور ایالات متحده دقت را لحاظ کرد. او چند روز پیش پیشنهاد نوشیدن مواد ضدعفونی کننده برای مبارزه با ویروس کرونا را عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1995

به "اتحادیه اروپا سخنان ترامپ درباره منشأ کرونا را زیر سئوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا سخنان ترامپ درباره منشأ کرونا را زیر سئوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید