ارزش احتمالی صندوق ETF جدید

به گزارش مجله بای بلاگ، طبق اعلام وزارت اقتصاد عرضه صندوق قابل معامله شرکتهای عظیم پالایشی که احتمالا ارزش ان دو برابر صندوق دارا یکم باشد، در اواسط تابستان انجام خواهد شد.

ارزش احتمالی صندوق ETF جدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام وزیر اقتصاد عرضه صندوق ETF پالایشی به یک تا دو ماه آینده موکول شد مجامع شرکت های پالایشی تا 31 تیرماه برگزار خواهد شد. گفتنی است بر اساس اعلام قبلی مسئولان وزارت اقتصاد و همچنین اطلاع رسانی های اجرا شده از سوی این وزارت خانه قرار بود هر دو صندوق قابل معامله باقی مانده تا سرانجام سال به عموم عرضه شوند.

در این بین سوالاتی در بین کارشناسان بازار سرمایه درخصوص سود تقسیمی سال 98 شرکتهای عظیم پالایشی مطرح شده است.

از سوی دیگر شریعتی، تحلیلگر ارشد بازارهای اقتصادی معتقد است، اگر در صندوق دوم ETF دولتی که شامل سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی و 2.5 برابر عظیم تر از صندوق یکم است، شرکت های سرمایه گذاری، سبدگردان ها و صندوق ها اجازه خرید همراه با تخفیف را داشته باشند اما مجاز به فروش این سهم ها در بازه زمانی مشخصی نباشند، صندوق دوم جذابیت بالاتری خواهد داشت.

همچنین کاهش فاصله عرضه از دو ماه به یک ماه و افزایش سقف خرید 2 میلیون تومانی برای افراد حقیقی، بر جذابیت صندوق دوم می افزاید و استقبال را رقابتی می نماید.

تصور دولت این بود، صندوقی که به قیمت کسر می فروشد و با این نوع تقسیم بندی (سقف گذاری 2 میلیون تومانی برای افراد حقیقی و حذف حقوقی ها) باعث جذابیت می گردد و مردم برای خرید هجوم می آورند اما چنین نشد.

گفتنی است بر خلاف پیش بینی دولت حدود 3.5 میلیون نفر در ثبت نام خرید صندوق دارا یکم شرکت کردند. به این ترتیب رقمی نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد که این رقم با براوردهای اولیه فاصله داشت.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2706

به "ارزش احتمالی صندوق ETF جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش احتمالی صندوق ETF جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید