افزایش همکاری های دوجانبه ژاپن و روسیه

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- ژاپن و روسیه همکاری های دوجانبه را افزایش می دهند.

افزایش همکاری های دوجانبه ژاپن و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای امور خارجه ژاپن و روسیه در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق کردند به اسم راهی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه مصاحبه های بیشتری انجام دهند.

کاتسونوبو کاتو، سخنگوی کابینه ژاپن، گفت، ملاقات بین توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن، و سرگئی لاوروف، همتای روس وی، نخستین نشست بین دو طرف در حدود 20 ماه گذشته و همزمان با شیوع همه گیری کرونا بود. به گفته وی، این نشست 30 دقیقه طول کشید.

کاتو در یک کنفرانس خبری اضافه نمود، این دو مقام ارشد در این نشست درباره موضوعاتی مانند امضای یک توافقنامه صلح، فعالیت های مالی مشترک در چهار جزیره شمالی، مبادلات و فعالیت های تجاری در چهار جزیره شمالی، تبادلات بشردوستانه، اقتصاد، امنیت و دیگر موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و اوضاع بین المللی مصاحبه کردند.

وی اضافه نمود، آن ها برای بهره گیری از فرصت های مختلف و ادامه بحث برای ارتقای روابط ژاپن و روسیه در آینده، به یک نتیجه مشترک رسیدند.

اوایل سپتامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مجمع مالی شرق بیان کرد مسکو یک تخفیف مالیاتی 10 ساله بی سابقه برای تجارت در جزایر کوریل جنوبی در نظر می گیرد. ژاپن این جزایر را سرزمین های شمالی خود در نظر می گیرد.

روز پنجشنبه خبرگزاری کیودوی ژاپن در گزارشی بیان کرد موتگی در نشست با لاوروف با طرح تاسیس یک منطقه مالی ویژه در جزایر کوریل و دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در این جزایر مخالفت کرد، زیرا این کار مستلزم اعمال قوانین روسیه در جزایر مورد مناقشه است.

اما نه در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ژاپن درباره این نشست و نه در اظهارات کاتو این گزارش تایید نشد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8439

به "افزایش همکاری های دوجانبه ژاپن و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های دوجانبه ژاپن و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید