ترامپ از احتمال وقوع یک بیماری همه گیر آگاه بود

به گزارش مجله بای بلاگ، در حالیکه دونالد ترامپ هرگونه پیش بینی و ممانعت از شیوع کرونا را رد کرده است، مشاور پیشین اقتصادی وی اعلام کرد که در شهریور سال گذشته نسبت به شیوع یک بیماری همه گیر در آمریکا و پیامدهای اقتصادی کلان آن هشدار داده بود.

ترامپ از احتمال وقوع یک بیماری همه گیر آگاه بود

توداس فیلیپسون Todas Philipson اقتصاددان پیشین دولت ترامپ، روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفت که تیم وی در خصوص خطرات شیوع یک همه گیری در حدود سه ماه پیش از حتی تصور کووید-19، به کاخ سفید هشدار داده بود.

فیلیپسون پیش از کناره گیری در ماه ژوئن (خرداد)، سه سال به عنوان معاون رییس شورای مشاوران اقتصادی دولت خدمت کرده بود. براساس گزارش وال استریت ژورنال، آزمایش کرونای فیلیپسون کمتر از یک ماه پیش از ترک کاخ سفید، مثبت شده بود.

روز جمعه، وی به پاپی هارلو یکی از گزارشگران سی ان ان گفت که وی ضمن همکاری در انتشار گزارش شورای مشاوران اقتصادی CEA با عنوان کاهش تأثیر همه گیری آنفلوانزا از طریق ساخت واکسن هشدار داده است که احتمالا یک بیماری همه گیر نیم میلیون آمریکایی را کشته و تا 79.3 تریلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده ضرب می زند.

پیش از این، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده بود که هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند و یا حتی مانع از شیوع ویروس کرونا شود. اما هارلو روز جمعه گفت که گزارش 41 صفحه ای فیلیپسون در خصوص همه گیری یک بیماری ویروسی در ماه سپتامبر سال گذشته (شهریور 98) به مقامات ارشد کاخ سفید ارائه شده ابود.

فیلیپسون تصدیق کرد که این گزارش به ترامپ یا مقامات ارشد وی ارائه شده است. وی افزود: کاخ سفید کاملاً نسبت به آنچه شورای مشاوران اقتصادی گفته، آگاه است. این اقتصاددان پیشین ترامپ گفت: غیرممکن است که مقامات کاخ سفید درمورد چنین چیزی و پرداختن به دستورات احتاقتصادی رییس جمهوری در این خصوص بی اعتنا باشند.

فیلیپسون گفت: شرایط کنونی همه گیری 100 سال یکبار هم رخ نمی دهد. من در تمام مدتی که در کاخ سفید بودم، به جز شمار اندکی از موقعیت ها، تقریبا در تمامی مواقع دیگر با تهدید و مخالفت روبرو بودم. همین فرایند مشاجره آمیز سبب شد تا دوماه پیش از آنکه برنامه ای برای بازگشت به دانشگاه و تدریس دوباره در نظر داشته باشد، سمتم را در کاخ سفید ترک کنم. وی افزود: فرایند موجود در کاخ سفید بسیار آزاردهنده بود و من مجبور به ترک آن شدم.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز، بیش از سه میلیون و 770 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر 142 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که این میزان مبتلا و جانباخته ناشی از کووید-19، آمریکا را در رتبه نخست در میان کشورهای جهان قرار داده است. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3290

به "ترامپ از احتمال وقوع یک بیماری همه گیر آگاه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از احتمال وقوع یک بیماری همه گیر آگاه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید