شرح وزارت خارجه درباره نامه ظریف به اتحادیه اروپا

به گزارش مجله بای بلاگ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در مورد نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان با هدف تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات مرتبط با برجام، نامه ای خطاب به جوزف بورل، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، در مورخ 22 اسفند 1399 (برابر با 12 مارس 2021) ارسال نموده است.

شرح وزارت خارجه درباره نامه ظریف به اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با ارزانترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه نمود: البته آقای ظریف تا به امروز نامه های متعددی به آقای بورل و پیش از وی خانم موگرینی در مورد برجام ارسال نموده و این نامه نیز به همین دلیل تهیه و ارسال شده است.

خطیب زاده تاکید نمود: این نامه تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نمی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: در نامه کشورمان به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام شده که چنانچه ایالات متحده میخواهد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم های ظالمانه را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است.

شب گذشته بخش هایی از نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به جوزپ بورل منتشر شد.

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا گفت که این دفتر در حال اجرا کوشش های دیپلماتیک فشرده برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران به جهت صحیح خود است.

چندی پیش هم پیشنهادی از سوی بورل برای برگزاری نشستی با حضور ایران و گروه 1+4 و دعوت از آمریکا به عنوان مهمان مطرح شد که ایران اظهار داشت در حال آنالیز این پیشنهاد است و بعد از مدتی سعید خطیب زاده در اظهاراتی بیان نمود: با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی جوزپ بورل مناسب نمی دانیم.

اخیرا پیش محمد جواد ظریف وزیر خارجه در توئیتی اظهار داشت من، به عنوان وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق خودمان را ارائه خواهم کرد- البته به وسیله کانال های دیپلماتیک.

به این ترتیب رسانه ها و افکار عمومی منتظر رونمایی از طرح ایران هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6418

به "شرح وزارت خارجه درباره نامه ظریف به اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه درباره نامه ظریف به اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید