حالت تاریک گوگل مپ برای بعضی از کاربران اندروید فعال شده است

به گزارش مجله بای بلاگ، بعضی کاربران وب سایت ردیت از فعال شدن حالت تاریک (Dark Mode) گوگل مپ برای ظاهر کلی این اپلیکیشن در اندروید خبر داده اند.

حالت تاریک گوگل مپ برای بعضی از کاربران اندروید فعال شده است

طبق تصاویر منتشر شده توسط کاربران، در حال حاضر ارائه این ویژگی برای نسخه 10.51.1 گوگل مپ است که در اندروید 11 اجرا می گردد؛ هرچند شماری از کاربران اندروید 10 نیز از فعال شدن این ویژگی خبر داده اند. به نظر می رسد که این تغییر به تدریج از سمت سرورهای گوگل در حال اجرا است و برای دیدن گزینه مرتبط در تنظیمات این اپلیکیشن، نیازی به به روزرسانی نرم افزار نیست.

با فعال شدن این ویژگی گزینه تازه ای با عنوان شکل ظاهری (Appearance) به تنظیمات افزوده می گردد. تنظیمات این ویژگی که احتمالاً طی هفته های آینده به تدریج در همه نسخه های اندروید دارای حالت تاریک فعال گردد، به کاربران امکان می دهد تا ظاهر تاریک گوگل مپ (Google Maps) را به طور دلخواه انتخاب کنند و یا آن را با تنظیمات سراسری حالت تاریک در اندروید هماهنگ کنند.

گوگل همچنین در هفته های گذشته، رنگ بندی سراسری نقشه را به روز نموده بود. اکنون در ظاهر تاریک اپلیکیشن، بستر اصلی نقشه به رنگ خاکستری تیره دیده می گردد و نوار جست وجو و گزینه های دسترسی سریع با رنگ خاکستری اندکی روشن تر نمایش داده شده اند. هم چنین فعال بودن زبانه های این نرم افزار، مانند زبانه کاوش یا ذخیره شده، با آبی کم رنگ معین می گردد.

تا کنون یک حالت تاریک اتوماتیک در حالت رانندگی (Navigation) نقشه گوگل وجود داشت که با غروب خورشید یا زمانی که کاربر درون یک تونل حرکت می کرد فعال می شد اما به جز بخش ناوبری، امکان دیدن کل ظاهر نقشه و منوها در حالت تاریک وجود نداشت.

گوگل پیش از این ظاهر تاریک را بعضی دیگر از اپلیکیشن های خود مانند کروم (Chrome) و جیمیل (Gmail) نیز فعال نموده بود و امید می رود که با فعال شدن سراسری این ویژگی گوگل مپ برای کاربران اندروید، به تدریج شاهد دردسترس قرار دریافت آن برای سیستم عامل iOS نیز باشیم.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

عکس کاور: نمایی از حالت تاریک گوگل مپ

Credit: Reddit/Google

منابع: GSM Arena, 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4368

به "حالت تاریک گوگل مپ برای بعضی از کاربران اندروید فعال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالت تاریک گوگل مپ برای بعضی از کاربران اندروید فعال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید