حل مسئله دفن زباله سراوان نیازمند یک حرکت جهادی مردم با مسئولان دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، عضو کمیسیون آموزش جامعه اسلامی دانشگاه گیلان، گفت:حل مسئله دفن زباله سراوان نیازمند یک حرکت جهادی و همفکری، تعامل وهمزبانی مردم با مسئولان امر است.

حل مسئله دفن زباله سراوان نیازمند یک حرکت جهادی مردم با مسئولان دارد

محمد فردادی، عضو کمیسیون آموزش جامعه اسلامی دانشگاه گیلان، حل مسئله دفن زباله سراوان احتیاجمند یک حرکت جهادی و همفکری، تعامل وهمزبانی مردم با مسئولان امر است و رفتار قهری نت ها راهگشا نیست بلکه باعث هدررفت زمان برای حل معضل می گردد.

فردادی عنوان کرد: با توجه به اینکه آغاز این فرایند اشتباه و انتخاب محل اشتباه برای محل دفن زباله به بیش از سه دهه پیش بازمیگردد و عمرلایه های زیرین زباله های دفن شده در سایت تخلیه زباله سراوان بیش از 34 سال است، نباید این انتظار برود که بتوان سریع السیر محل سایت تخلیه را عوض نموده یا آن کوه با ارتفاع بیش از 90 متر زباله را یکشبه نابود نمایند.

عضو کمیسیون آموزش جامعه اسلامی دانشگاه گیلان گفت: وجود این موانع فقط میتواند کند بودن فرایند حل مسئله را توجیه کند و به هیچ وجه سهل انگاری های مشاهده شده اخیر مسئولان امر قابل توجیه نیست و باید اصلاح گردد، اما حالا زمان مناسبی برای شناسایی سبب و مسبب نیست و یقیناً حل مسئله دفن زباله سراوان احتیاجمند یک حرکت جهادی و همفکری، تعامل وهمزبانی مردم با مسئولان امر است و رفتار قهری نتن ها راهگشا نیست بلکه باعث هدررفت زمان برای حل معضل می گردد.

این فعال دانشجویی گفت: از رویکرد های درست و اصولی حل این معضل می توان به اول از همه تامین امکانات برای ساخت تصفیه خانه سایت تخلیه زباله سراوان و در مراحل دیگر ایجاد شیب مناسب گیاه کاری شده جهت افزایش رواناب و جلوگیری از فرسایش، درخت کاری جهت بهبود چشم انداز، گیاهکاری در تاج محل دفن، لوله های جمع آوری گاز، چاهک آزمایش متان، پوشش روزانه، زباله متراکم شده، لایه زهکش شیرآبه، لوله های جمع آوری شیرآبه، چاهک جمع آوری شیرآبه و... اشاره نمود.

وی ادامه داد: رفتار هایی همانند تجمعات و راهپیمایی و شعار دادن ها که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم تنها راهگشا نیست بلکه به مثابه آب ریختن در آسیاب دشمن است که ما در چند روز اخیر در بسیاری از موارد سوگیری و سواستفاده شبکه های بیگانه و دشمن را در خصوص این موضوع مشاهده کردیم و یقین داریم که مردم نیز از این کار خود راضی نیستند و از این پس به فکر راه درست حل مسئله میگردند، که آن چیزی نیست جزتعامل مردم با مسئولان ذی ربط. اما این را هم باید در نظر گرفت که مسئولان ذی ربط نیز باید رعایت حال مردم و شرایط ناخوشایند پیش آمده را بنمایند و با تمام توان خود در اختیار مردم باشند تا انشاالله این معضل هر چه سریع تر و بعلاوه به اصولی ترین حالت ممکن حل گردد.

فردادی توضیح داد: امید بر این است که همانطور که تاریخ در چهل و سه سال اخیر پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به ما نشان داده با اتحاد مردم با مسئولین و انجام عملیات های جهادی این مسئله به برترین شکل ممکن حل گردد و در این راستا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان هرگونه کمکی که برای حل این مسئله احتیاج باشد در کنار مردم و مسئولان امر بوده و از استاندار گیلان و شهرداری رشت و مسسولان ذی ربط خواهشمندیم با جدیت در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل این معضل اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8761

به "حل مسئله دفن زباله سراوان نیازمند یک حرکت جهادی مردم با مسئولان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسئله دفن زباله سراوان نیازمند یک حرکت جهادی مردم با مسئولان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید