خبرنگاران استاندار مرکزی: مجوز تعطیلی 2 واحد نیروگاه شازند دریافت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: مجوز تعطیلی 2 واحد از چهار واحد خط تولید نیروگاه شازند دریافت شده و در صورتی که سوخت گاز این واحد تا فردا نهم دی ماه تامین نشود، تعطیلی این 2 واحد قطعی است.

خبرنگاران استاندار مرکزی: مجوز تعطیلی 2 واحد نیروگاه شازند دریافت شد

سید علی آقازاده عصر دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک، اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت گاز نتوانسته سوخت مورد نیاز نیروگاه شازند را تامین کند، این واحد تولیدی استفاده از سوخت مازوت را در دستور کار قرار داده اما براساس مصوبات نشست هوای پاک اراک، این واحد باید روزانه حداکثر 2 میلیون لیتر مازوت استفاده کند.

استاندار مرکزی شرح داد: امروز از نیروگاه بازدیدی داشتم دود ناشی از سوخت نیروگاه زیاد بود و روز گذشته نیز پالایشگاه شازند در حال تعطیلی بود که به ناچار از مازوت استفاده کرد که این امر به شدت آلایندگی دامن زد اما با تامین گاز مورد نیاز از شب گذشته، مشکل پالایشگاه رفع شد.

وی ادامه داد: اوایل هفته جاری دستور تعطیلی یک واحد از چهار واحد نیروگاه به این واحد ابلاغ شد اما با این وجود امروز هر چهار واحد نیروگاه فعال بود که با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب اراک مجوز تعطیلی 2 واحد دریافت شد.

استاندار مرکزی در خصوص ساماندهی آرامستان اراک نیز گفت: فضای این مکان به طور کامل اشغال شده است و باید در این خصوص چاره ای اندیشید.

آقازاده ادامه داد: اراضی 32 هکتاری مجاور آرامستان متعلق به شهرداری است اما با توجه به نظر نامساعد اهالی و ساکنان محلی2 هکتار از این اراضی به آرامستان اراک الحاق می شود که این اقدام یک سال و نیم نیاز آرامستان را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: در مدت یک سال و نیم و تا پیش از اشغال کامل 2 هکتار زمین الحاقی به آرامستان، شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک وظیفه دارند نسبت به انتخاب یک قطعه زمین مناسب با در نظر دریافت تمامی مناسبات ترافیکی و زیست محیطی و با هدف چشم انداز 50 ساله اقدام و به استانداری معرفی تا نسبت دریافت مجوزهای لازم در اسرع وقت اقدام شود.

استاندار مرکزی در خصوص اراضی 24 هکتاری ویژه اجرای طرح ملی مسکن نیز گفت: شهرداری در این امر مهم عملکرد قابل قبولی داشت و در این فرآیند 20 هزار متر مربع به شهرداری اختصاص می یابد و چهار هزار واحد مسکن نیز در 22 هکتار باقی مانده ساخته می شود.

آقازاده اضافه کرد: خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس به مبلغ 500 میلیون دلار از برنامه های اولویت دار دولت است که شهرداری کلانشهر اراک با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از هم اکنون باید برای جذب حداقل 200 دستگاه با هدف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اراک اقدام کند.

وی اعلام نمود: خرید اتوبوس های چینی خارج از بودجه و از محل فروش نفت برنامه ریزی شده و بدون شک با تسهیلات ویژه در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، بنابراین برای جذب این اتوبوس ها نیاز به نقدینگی چندانی نیست.

استاندار مرکزی گفت: کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اراک باید یکی از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی این کلانشهر باشد و خانواده دولت در استان نیز با تمام ظرفیت از این مهم حمایت می کند.

آقازاده در خصوص تعیین تکلیف پل خیبر اراک واقع در میدان شهدا، خیابان امام خمینی(ره) و خیابان محسنی این شهر نیز گفت: این پل با هدف تسهیل در ثبت جهانی بازار اراک به زودی جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: مقدمات و نامه نگاری های تعریض بزرگراه شمالی اراک و اجرای طرح تقاطع غیر همسطح در روستای مالک آباد به بزرگراه اراک - سلفچگان نیز اجرا شده و عملیات اجرایی این طرح حداکثر تا 2 ماه آینده آغاز می شود.

استاندار مرکزی همچنین از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مقابل پالایشگاه شازند به بزرگراه شمالی اراک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح حداکثر تا 2 سال آینده می توان از ورود کامیون های سنگین به داخل شهر اراک جلوگیری کرد.

آقازاده اجرای پنج تقاطع غیر همسطح در شهر اراک را نتیجه همکاری و هماهنگی شورای اسلامی، شهرداری و نهادهای دولتی بیان کرد و اضافه کرد: ساماندهی میدان امام خمینی(ره) اراک از 20 سال پیش یکی از دغدغه های مدیریت شهری بود که با درایت شورای اسلامی پنجم و شهرداری اجرایی شد.

وی عملکرد شورای اسلامی پنجم و شهرداری اراک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از طرح های نیمه تمام مدیریت شهری این کلانشهر در عمر این شورا انجام شد و در مدت باقی مانده از زمان فعالیت این شورا نیز باید طرح های ارزشمندی ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: در مدت 6 ماه باقی مانده از عمر شورای اسلامی، اعضا باید با اخلاق مداری، تحمل سختی ها، پذیرش نقدها سازنده و سعه صدر امور اجرایی را پیش برده و دستاوردهای ارزشمند از خود به یادگار بگذارند.

آقازاده اضافه کرد: شهرداری اراک در طول 18 ماه گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و انتظار می رود این موتور پرشتاب مدیریت شهری تا خاتمه عمر شورا تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت و مجموعه دستگاه های اجرایی استان مرکزی با تمام ظرفیت از شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر اراک حمایت می کند و هر مدیری که از سوی شورا برای حضور در صحن رسمی دعوت می شود، مکلف به اجابت است.

استاندار مرکزی یادآوری کرد: شهر اراک با وجود استقرار صنایع سنگین و آلایندگی با وجود کمی جمعیت یک کلانشهر است و استانداری نیز برای جذب اعتبارات این امتیاز تلاش می کند.

کلانشهر اراک با بیش از 640 هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5575

به "خبرنگاران استاندار مرکزی: مجوز تعطیلی 2 واحد نیروگاه شازند دریافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار مرکزی: مجوز تعطیلی 2 واحد نیروگاه شازند دریافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید