خبرنگاران سفر خلیل زاد به پاکستان همزمان با احتمال برگزاری گفت وگوها میان افغان ها

به گزارش مجله بای بلاگ، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر توافق اولیه برای برگزاری گفت وگوهای میان گروه های افغانستانی در دوحه، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا برای سومین بار طی کمتر از دوماه گذشته با سفر به پاکستان و ملاقات با فرمانده ارتش این کشور آخرین تحولات منطقه ای و فرآیند صلح افغانستان را مورد آنالیز قرار داد.

خبرنگاران سفر خلیل زاد به پاکستان همزمان با احتمال برگزاری گفت وگوها میان افغان ها

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

خلیل زاد پیشتر روزهای بیست و هفتم فروردین ماه سال جاری و نوزدهم اردیبهشت نیز طی سفر به پاکستان با مقام های عالی رتبه نظامی و سیاسی این کشور دیدا نموده بود.

روابط عمومی ارتش پاکستان یکشنبه شب بیان کرد: نماینده ویژه صلح در افغانستان و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کردند و طرفین موضوعات مورد علاقه متقابل، تازه ترین تحولات منطقه ای از جمله اوضاع افغانستان را مورد آنالیز قرار دادند.

خلیل زاد و ژنرال باجوا همچنین درباره شرایط پناهجویان افغانستان در پاکستان، فرآیند صلح و مدیریت مرزی میان دو کشور گفتگو و بر ادامه کوشش های جهت دستیابی به اهداف متقابل توافق کردند.

ارتش پاکستان به جزییات بیشتر درخصوص نشست ژنرال باجوا و نماینده ویژه آمریکا اشاره نکرد در عین حال این سفر درحالی انجام می گردد که منابع نزدیک به گروه طالبان از توافق های اولیه برای برگزاری گفت وگو میان افغان ها در قطر خبر می دهند.

به گزارش شبکه طلوع نیوز، هرچند زمان برگزاری دور مذاکرات میان افغان در قطر تعیین نیست، اما به گفته منابع طالبان براساس توافق های انجام شده قرار است پیش از برگزاری این دور از مذاکرات پنج هزار زندانی طالبان از زندان های حکومت افغانستان آزاد شوند.

دولت افغانستان نیز از برگزاری مذاکرات میان افغانان استقبال نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2514

به "خبرنگاران سفر خلیل زاد به پاکستان همزمان با احتمال برگزاری گفت وگوها میان افغان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر خلیل زاد به پاکستان همزمان با احتمال برگزاری گفت وگوها میان افغان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید