خبرنگاران مرکز تحقیقات انگور تاکستان، دوره های آموزشی برخط برگزار کند

به گزارش مجله بای بلاگ، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: مرکز تحقیقات انگور تاکستان، دوره های آموزشی برخط برگزار کند تا باغداران استان با آخرین نتایج پژوهش های این مرکز در زمینه فراوری انگور آشنا شوند.

خبرنگاران مرکز تحقیقات انگور تاکستان، دوره های آموزشی برخط برگزار کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، راهنمایی الله جمالی پور روز پنجشنبه در بازدید از مرکز تحقیقات انگور شهرستان تاکستان، اضافه نمود: این مرکز یک ظرفیت عظیم برای استان است و باید زمینه استفاده کشاورزان و باغداران استان و کشور را از دستاوردهای آن فراهم ساخت.

وی افزود: این مرکز باید بر روی ارقام و کیفیت انگور کار کند و نتایج تحقیقات خود را برای بهره برداری کشاورزان استان در اختیار آنها قرار دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این بازدید گفت: یکی از دلایل بازدید از طرح دولتی ایستگاه تحقیقاتی انگور تاکستان، توجه به کاستی ها و نواقص آن بوده که به تهدیدی برای این مرکز تبدیل شده است.

فاطمه خمسه گفت:این ایستگاه در 2 سال اخیر دستاوردهای زیادی داشته است و بعد از این می توانیم ارقام این ایستگاه را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی با اشاره به یکی از مسائل این ایستگاه، گفت: کمبود آب در این ایستگاه موجب شده است که آسیب زیادی به بوته های انگور وارد گردد و حتی فشار زیادی از سوی وزارتخانه برای جابه جایی آن به مرکز تحقیقاتی اسماعیل آباد صورت گیرد.

خمسه گفت: امیدواریم با حمایت استاندار و فرماندار تاکستان برنامه ریزی لازم برای برطرف مشکل کم آبی این مرکز انجام گردد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دیگر روش های سنتی باغداری پاسخگو نیست و باید برای ایجاد تحول در کشاورزی استان و شهرستان اقدام کرد.

رجب رحمانی اضافه نمود: می توان طرح هایی را در این شهرستان برای باغداری نوین اجرا کرد که در صورت پیروزیت به سراسر کشور سرایت کند و برای اشتغال و فراوری کشور و استان موثر باشد.

استاندار قزوین در ادامه از یک واحد سردخانه بالای صفر و زیر صفر واقع در روستای رحمت آباد عظیم در شهرستان تاکستان بازدید کرد.

این سردخانه با ظرفیت اسمی 12 هزار تن توانایی جذب مواد خام کشاورزی به میزان 12 هزار تن را در سال دارد.

برای احداث و راه اندازی این واحد فراوریی افزون بر 180 میلیارد ریال از محل آورده شخصی و 110 میلیارد ریال تسهیلات هزینه شده و با راه اندازی آن، زمینه اشتغال برای 32 نفر در منطقه فراهم شده است.

جمالی پور استاندار قزوین در ادامه از شرکت زرین تاک آریا با ظرفیت اسمی پنج هزار تن در سال در زمینه تصفیه و بسته بندی کشمش بازدید کرد.

میزان جذب مواد خام کشاورزی در این واحد 22 هزار و 500 تن در سال است و 35 نفر در آن مشغول به کار هستند.

این واحد با یاری سیستم بانکی در سال 97 پیروز به اخذ پنج میلیارد تومان تسهیلات شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3607

به "خبرنگاران مرکز تحقیقات انگور تاکستان، دوره های آموزشی برخط برگزار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز تحقیقات انگور تاکستان، دوره های آموزشی برخط برگزار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید