درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی برای کاهش تحریم های ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، تعدادی از قانونگذاران آمریکایی با ارسال نامه ای به وزارتخانه های خارجه و خزانه داری این کشور، خواهان کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع کرونا شدند.

درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی برای کاهش تحریم های ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از نقدها شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و بعضی مقامات بین المللی از تاثیر منفی تحریم های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس کووید19، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا خواهان کاهش تحریم ها علیه تهران شدند.

این نامه که توسط سناتورها برنی سندرز، الیزابت وارن، اِد مارکی و شش نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله الکساندریا اُکاسیو-کورتز، باربارا لی و ایلهان عمر امضا شده، برای مایک پامپئو وزیر خارجه و استیون منوشین وزیر خزانه داری این کشور ارسال شده است.

در ابتدای این نامه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا تهدیدی جدی برای آمریکا حساب می گردد، آمده است: اعتقاد داریم کوشش بسیار بیشتری برای مهار و درمان کروناویروس در ایران احتیاج است.

نویسندگان این درخواست، تاکید کردند که تحریم های فراگیر آمریکا به بخش بهداشت و درمان ایران صدمه زده و توانایی آن برای وارد کردن تجهیزات پزشکی و تولیدات دارویی از کشورهای غربی را محدود نموده است.

در این نامه ضمن اشاره به گزارش نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر در اکتبر 2019 درباره اثر تحریم های آمریکا بر بخش بهداشت و درمان ایران، آمده است: کارزار فشار حداکثری آمریکا، توانایی شرکت های ایرانی برای تامین مالی واردات [کالاهای] انسانی از جمله داروهای حیاتی و تجهیزات پزشکی را شدیداً مختل نموده است. با این همه محدودیت و تحریمی که صنعت پزشکی ایران با آن دست و پنجه نرم می نماید، توانایی آن برای خرید سریع تجهیزات و تطبیق خود برای شرایط متغیر در عرصه مبارزه با این پاندمی [کرونا] محدود شده است.

امضاکنندگان این درخواست، به پامپئو و منوشین هشدار دادند که تحریم های آمریکا با هدف دریافت تمام اقتصاد کشوری که باید احتیاجهای 80 میلیون نفر را تامین کند، شرایط را برای ایرانی ها جهت خرید کالاهای اساسی و بقا در شرایط شیوع ویروس کرونا دشوارتر نموده است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه ضمن ابراز نگرانی عمیق از تحریم های جدید آمریکا بر ایران در تاریخ هجدهم مارس (+)، تصریح کردند: چنین تصمیمی در بحبوحه وخامت بحران [کرونا] هم کوته بینانه و هم سنگ دلانه است. در همان روز، بریتانیا هم به دیگر کشورهای دنیا در حمایت از کاهش تحریم ها پیوست.

در ادامه این نامه پیشنهاد شده است: کاهش تحریم ها [بر ایران] باید شامل بخش های عظیم اقتصاد ایران، از جمله بخش های مؤثر بر صنایع غیرنظانی، نظام بانکی ایران و صادرات نفت گردد و ضروری است تا زمانی که متخصصان درمانی معتقد به تداوم بحران [کرونا] هستند، ادامه داشته باشد. عدم توفیق در انجام چنین کاری، خطر ایجاد ممانعت در رسیدن کالاهای انسانی مهم به مردم ایران و قرار دادن آنها در شرایط بهداشتی و مالی خطرناک تر است.

پیشتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با بیان اینکه تحریم های آمریکا، افراد بی گناه را در ایران به کام مرگ می کشاند، از کشورهای مختلف خواست به پویش نادیده دریافت تحریم های آمریکا علیه ایران بپیوندند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا تا کنون 383242 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 16585 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1373

به "درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی برای کاهش تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی برای کاهش تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید