درگیری های کشمیر 7 کشته برجا گذاشت

به گزارش مجله بای بلاگ، منابع دفاعی هند گزارش دادند: بر اثر درگیری روز یکشنبه میان نیروهای نظامی هند و شبه نظامیان در منطقه هاندوارا در شمال کشمیر 5 نفر از نیروهای نظامی از جمله دو فرمانده ارتش و 3 شبه نظامی کشته شدند.

درگیری های کشمیر 7 کشته برجا گذاشت

به گزارش روز یکشنبه رسانه های هند، یک سخنگوی وزارت دفاع هند گفت: در این درگیری همچنین 2 شبه نظامی کشته شدند.

وی اضافه نمود: پس از دریافت اطلاعات مبنی بر حضور شبه نظامیان در منطقه و به گروگان گرفته شدن چند غیر نظامی، نیروهای هندی به منطقه اعزام شدند. آن ها توانستند گروگان ها را آزاد نمایند اما شبه نظامیان به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. در این تیراندازی پنج نیروی نظامی و 2 شبه نظامی کشته شدند.

این درحالی است که منطقه کشمیر در یک ماه گذشته شاهد افزایش شدید درگیری ها میان نیروهای نظامی و شبه نظامی و همچنین آتش باری مرزی میان هند و پاکستان بوده است.

ماه گذشته نیز یک درگیری میان نیروهای نظامی و شبه نظامیان در بخش کاران کشمیر رخ داد که بر اثر آن 5 نیروی نظامی و 5 شبه نظامی کشته شدند.

طبق این گزارش، در امسال، بیش از 35 مورد درگیری در کشمیر تحت کنترل هند رخ داده است که بر اثر آن ها 85 نفر جان خود را از دست داده اند. داده های منتشر شده از سوی دولت هند نشان می دهند که در درگیری های امسال بیش از 60 شبه نظامی در کشمیر کشته شده اند.

افزایش درگیری ها در کشمیر در حالی اتفاق می افتد که این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، در قرنطینه کامل قرار گرفته است و مردم محلی اجازه خروج از خانه های خود را ندارند.اما قرنطینه برای مردم کشمیر امری تازه نیست. آن ها از بیش از 6 ماه است که به دلیل وضع محدودیت ها از سوی دولت هند اجازه خروج از خانه های خود را نداشته اند.

نخست وزیر هند 5 اوت (14 مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر اطلاع داد.

طبق اصل 370 قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود. بر اساس بند 35 قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال 1954 مقیم این ایالت بوده باشد یا 10 سال دائم و مستمر در آن زندگی نموده باشد.

دولت پس از لغو اصل 370 قانون اساسی و بند 35 قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

دولت هند همچنین به منظور جلوگیری از ناآرامی ها و اعتراضات بیش از 9 هزار نیروی امنیتی و نظامی را به کشمیر منتقل کرد. از آن موقع تا به امروز محدودیت های کشمیر مانند منع رفت و آمد، احیای بخشی از خدمات تلفن ثابت و تلفن های همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته اند.،ایرنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2049

به "درگیری های کشمیر 7 کشته برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های کشمیر 7 کشته برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید