دستور ساخت 4000 مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: رئیس کمیته امداد با بنیاد مسکن تفاهم نامه ای منعقد کردند که احداث 4 هزار مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان در دستور کار نهاده شد.

دستور ساخت 4000 مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمدرضا دالوند مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار کرد گفت: مسکن یکی از مباحثی است که به افراد تحت پوشش ارائه می گردد.

او با بیان اینکه مسکن گران ترین خدمتی است که به مددجویان ارایه می گردد، گفت: با تورم های جامعه، خصوصا در یک سال اخیر مسائل در اجرا به وجود آمد.

دالوند با بیان اینکه تغییر در خدمات و تورم موجود در طول سال، ما را با مشکل روبرو می نماید، اضافه نمود:. سرفصل های اصلی این دفتر شامل احداث و خرید مسکن به خصوص در مناطق روستایی، تعمیرات، ایجاد فضا های جانبی مثل حمام و سرویس بهداشتی، گازرسانی در مناطق روستایی، انشعابات برق و گاز، ورود به حوادث طبیعی، احداث فضای خودکفایی و ساخت اردوگاه های فرهنگی است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به تصویب ارائه رایگان انشعابات روستایی برای بار اول به تمام مددجویان گفت: به طور سالانه در بعضی مناطق سیل و زلزله وجود دارد و هر زمان مددجویان آسیب ببینند ما ورود می کنیم، چنانچه در سیل فروردین 98 وزلزله آذربایجان شرقی و غربی ما ورود جدی داشتیم.

دالوند با بیان اینکه به لطف خدا برای خانه های احداث شده توسط کمیته امداد در حوادث طبیعی گزارشی مبنی بر تخریب و آسیب جدی ارائه نشده است، ادامه داد: ما در رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل ها نظارت جدی داریم. چرا که می خواهیم سرپناه امنی برای افراد تحت پوشش بسازیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه نوع شغل و فعالیت خانواده ها آنالیز می گردد و فضای خودکفایی برای مددجویان احداث می گردد، ادامه داد: ما چند نوع فعالیت داریم که بخشی از آن ها مربوط به اعتبارات بودجه ای است که به وسیله مجلس و دولت اختصاص پیدا می نماید و ما موظفیم براساس بودجه مصوب شده عملکرد داشته باشیم.

دالوند با بیان اینکه خیرین و مشارکت های مردمی در بخش مسکن اعتباراتی در اختیار امداد قرار می دهند، ادامه داد: همچنین تفاهم نامه های امداد با سایر دستگاه ها در بخش ساخت و ساز مسکن بسیار جدی است و بسیاری از دستگاه ها پای کار آمدند.

او با بیان اینکه اخیرا چند تفاهم نامه خوب را به نتیجه رساندیم گفت: به زودی یک تفاهم نامه 10هزار واحدی با بنیاد مستضعفان منعقد می گردد. همچنین با ستاد اجرایی تفاهم نامه ای در راستای ساخت 10هزار واحد مسکونی منعقد می گردد.

وی با بیان اینکه سپاه، سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی با امداد دارند، اظهار کرد: دو روز پیش رئیس کمیته امداد با بنیاد مسکن تفاهم نامه ای منعقد کردند که احداث 4 هزار مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان در دستور کار نهاده شد، گفت: همین اتفاق در مشهد نیز به نتیجه خواهد رسید و ساماندهی حاشیه شهر ها در دستور کار ماست.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در سرفصل احداث و خرید مسکن مددجویان در برنامه پیش بینی شده از محل بودجه دولتی ساخت 64 هزار مسکن در دستور کار بود که از این تعداد تا به امروز 15 هزار تکمیل و تحویل داده شده است و مابقی نیز در مراحل ساخت هستند، اضافه نمود: تعمیرات 49 هزار 581 واحد در دستور کار است که تا به امروز 28 هزار و 904 واحد تعمیر شده است.

دالوند با بیان اینکه بعضی واحد های مددجویی که انشعابات آب و گاز، سرویس حمام و بهداشتی نداشتند شناسایی شدند، گفت: 48 هزار 879خانوار از نعمت گاز بی بهره بودند، شناسایی شدند.

او با بیان اینکه 39 هزار 903 خانوار سرویس بهداشتی مناسب نداشتند، گفت: 33 هزار و 906 واحد فاقد حمام هستند که شناسایی شدند.

درحال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5580

به "دستور ساخت 4000 مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ساخت 4000 مسکن برای مناطق حاشیه شهر زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید