ربیعی: انتظار ایران از آمریکا بازگشت بدون قیط و شرط به تعهدات است

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی دولت تاکید نمود انتظار ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است. در گام اول حتما تحریم ها و موانع انتقال پول ایران باید برداشته گردد.

ربیعی: انتظار ایران از آمریکا بازگشت بدون قیط و شرط به تعهدات است

به گزارش صداوسیما، علی ربیعی گفت: انتظار ما از مقامات جدید کاخ سفید بازگشت به همه الزامات و تعهدات قبلی بدون قید و شرط است. در گام اول حتما تحریم ها و موانع انتقال پول ایران باید برداشته گردد و دولت آمریکا در مقابل زیان هایی که در این مدت به ملت ایران وارد نموده است، جوابگو باشد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما به سیاست های کاخ سفید کار داریم نه به سیاستمداران، اضافه نمود: اساسا وقتی هم که با دولت اوباما مذاکره می کردیم، در واقع با حزب دموکرات مذاکره نمی کردیم، بلکه با دولت ایالات متحده آمریکا در حال مذاکره بودیم، اما این ترامپ بود که سیاست های رقیب حزبی خود را پس زد و سیاست های خصمانه و کینه توزانه را جایگزین آن کرد.

وی گفت: بنابراین سیاست ها، رفتار ها و اقدامات طرف مقابل را دنبال خواهیم کرد و متناسب با آن، سیاست های لازم را اتخاذ می کنیم. مردم آمریکا در انتخابات این کشور به سیاست های نژادپرستی، قلدرمابانه و مداخله جویانه دولتمردان کشورشان در همه دنیا نه گفته ا د، ما معتقدیم که دولت آینده ایالات متحده آمریکا حتما باید به این رای مردم احترام بگذارد و پایبند باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت فعلی حاکم بر کاخ سفید دردسر های زیادی را در دنیا و در داخل خود آمریکا ایجاد نموده است، ابراز امیدواری کرد دولت آینده این کشور نماینده مردم آمریکا در نه گفتن به سیاست های ترامپ باشد.

وی به اقدام دولت قبلی آمریکا در نقض معاهدات بین المللی اشاره نمود و گفت: دولت آینده این کشور باید به همه معاهداتی که دولت قبلی آمریکا آن ها را نقض نموده و کنار گذاشته است، توجه کند و به این معاهدات برگردد.

سخنگوی دولت اضافه نمود: با دقت همه سخنان و اقدامات مقامات جدید کاخ سفید را آنالیز می کنیم و قضاوت را هم به آینده موکول خواهیم کرد.

سیاست خودمان را فارغ از انتخابات آمریکا ادامه خواهیم داد

وی با تاکید بر اینکه احترام به ملت ایران خواسته هم دولت و هم ملت است، اضافه نمود: ما فارغ از انتخاباتی که در آمریکا اجرا شده است، سیاست ملی خودمان را ادامه خواهیم داد. ما روابط با همسایگان و پیمان های امنیتی و مالی منطقه ای را دنبال خواهیم کرد.

ربیعی توضیح داد: بدون جنگ افروزی و مداخله گری در کشور های منطقه، فضای مناسب تری برای همه دولت ها و ملت ها پیش آمده است تا بتوانند بدون مداخله بیگانگان امنیت منطقه را تامین نمایند و از مواهب مالی همه مردم منطقه بهره مند شوند.

وی به مراودات تجاری کشور با همسایگان و کار های خوبی که در این زمینه به رغم کینه توزی های آمریکا و فشار روی این کشور ها اجرا شده است، اشاره نمود و گفت: مردم ما این مواضع و همکاری های محبت آمیز را فراموش نمی نمایند.

سخنگوی دولت اضافه نمود: ما دست دوستی به سوی کشور های منطقه دراز می کنیم و از همه فرصت های مالی در دنیا استفاده خواهیم کرد. وظیفه ما این است که سیاست های خودمان را سامان دهیم و از همه فرصت های تجاری و مالی که در دنیا بوجود آمده است استفاده کنیم و حق مردم ایران را در مقابل ظلمی که به آن ها شده است از اقتصاد دنیا بستانیم.

وی اضافه نمود: ما یک برنامه 70 روزه تا ژانویه داریم و یک برنامه هم بعد از آن خواهیم داشت که بتوانیم سیاست های متناسب را در این زمینه اتخاذ کنیم که بخش اعظم آن متکی بر مسایل داخلی و بخشی هم متکی به سیاست های خارجی خواهد بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت و زندگی مردم همچنان جزو سیاست های دولت است، گفت: ما همچنان گسترش صادرات و حمایت از فراوری داخلی را ادامه می دهیم.

ربیعی اضافه نمود: سیاست تقویت فراوری و مقاومتی کردن اقتصاد داخل تعطیل بردار نیست و در هر شرایط و فرصتی دولت سیاست اتکا به توان، دانش و فناوری های داخلی و نخبگان خود را به عنوان یک راهبرد ادامه خواهد داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4978

به "ربیعی: انتظار ایران از آمریکا بازگشت بدون قیط و شرط به تعهدات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: انتظار ایران از آمریکا بازگشت بدون قیط و شرط به تعهدات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید