سریع راه رفتن مفیدتر است یا دویدن؟

به گزارش مجله بای بلاگ، سریع راه رفتن می تواند مانند دویدن احتمال بروز بیماری هایی مانند دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا را کم کند با این تفاوت که باید مدت بیشتری راه بروید تا تاثیر آن بر سیستم قلبی عروقی مانند دویدن باشد.

سریع راه رفتن مفیدتر است یا دویدن؟

به گزارش خبرنگاران، دویدن و راه رفتن دو شیوه یاری به سیستم قلبی عروقی است ولی آیا راه رفتن تند می تواند مثل دویدن خوب باشد؟ تحقیقی که اخیرا به وسیله انجمن قلب آمریکا اجرا شده به این سوال پاسخ مثبت می دهد و می گوید: راه رفتن هم می تواند مانند دویدن ریسک بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

محققان با آنالیز شرایط سلامتی حدود 48 هزار نفر از افرادی که در دهه های پنجم و ششم عمر خود تعدادی از آن ها راه می رفتند و تعدادی می دویدند به این نتیجه رسیدند که راه رفتن تند می تواند مانند دویدن احتمال بروز بیماری هایی مانند دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا را کم کند.

تفاوت تند راه رفتن و دویدن

این مطلب که از سوی حوریه گلینی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار خبرنگاران قرار گرفته آمده است: تفاوت این دو روش ورزش کردن تنها در این است که باید مدت بیشتری راه بروید تا تاثیر آن بر سیستم قلبی عروقی مانند دویدن باشد؛ برای مثال 30 دقیقه راه رفتن تند تاثیری مانند پانزده دقیقه دویدن دارد و به یاد داشته باشید که احتمال آسیب ورزشی در حین دویدن بیشتر است و دویدن فشار بیشتری به کل بدن و به ویژه مفاصل وارد می نماید، در نتیجه اینکه راه رفتن یا دویدن به نفع شما است، بستگی به شرایط بدنی شما دارد ولی هر دو آنها می توانند به شما یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8265

به "سریع راه رفتن مفیدتر است یا دویدن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع راه رفتن مفیدتر است یا دویدن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید