5 راه حل برای افزایش سلامت روده

به گزارش مجله بای بلاگ، سلامت روده نقش به سزایی در سلامتی بدن دارد، بنابراین باید با انجام راه حل هایی سلامت روده های خود را حفظ کنید.

5 راه حل برای افزایش سلامت روده

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با در نظر گرفتن 5 راه چاره می توانید سلامت روده های خود را حفظ کنید که در ادامه می آید:

غذا های تخمیر شده بخورید: غذا های تخمیری مانند ماست، کفیر، بعضی پنیر ها و کیمچی به طور طبیعی سرشار از پروبیوتیک هستند که به حفظ میکروبیوم روده سالم یاری می نمایند. به عنوان مثال می توانید در تهیه صبحانه یا میان وعده از اسموتی با ماست، کفیر و توت های یخ زده بهره ببرید.

غذا های کامل و کم فرآوری شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید: بسیاری از غذا های کم فرآوری شده و کامل مانند ماست، دانه های سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، لوبیا، آجیل و ماهی های چرب اندازه قند کمتری در مقایسه با غذا های فرآوری شده دارند که می توانند بیماری های التهابی روده را کاهش دهند. مثلا به عنوان یک میان وعده صبح یا بعد از ظهر میوه ها و آجیل را به ماست اضافه کنید.

در برنامه غذایی روزانه سعی کنید از تمام گروه های غذایی بهره ببرید: دریک روده سالم، طیف گسترده ای از باکتری های مفید وجود دارد. خوردن غذا های مختلف از تمام گروه های غذایی، مواد مغذی لازم برای رشد انواع باکتری های مفید را تامین می نماید. بعلاوه منجر به ایجاد کلونی متنوعی از باکتری ها می گردد که به حفظ سلامت روده یاری می نماید. بر این اساس هنگام درست کردن یک میان وعده حداقل از دو گروه غذایی، مانند سیب با پنیر یا شیر با غلات کامل سبوس دار را ترکیب کنید.

از مواد غذایی که دارای فیبر بالایی هستند بهره ببرید: فیبر موجود در مواد غذایی برای فعالیت میکروب های روده مفید است و به افزایش تنوع و تعداد باکتری های مفید روده، یاری می نماید. لوبیا، دانه های کامل، میوه هاو سبزیجات، منابع خوبی از فیبر هستند؛ بنابراین از به کاربردن آن ها در الگوی غذایی روزانه خود غافل نشوید. به عنوان مثال می توانید لوبیا و انواع سبزیجات را به سوپ، سالاد یا برنج اضافه کنید.

فعال باشید: تحقیقات نشان می دهد ورزش به افزایش تنوع باکتری های مفید در روده یاری می نماید. توصیه می گردد بزرگسالان پنج روز در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. بعلاوه فعالیت های تقویت عضلانی نیز در چند روز هفته توصیه می گردد. ورزش با خوردن انواع غذا های غنی از مواد مغذی، یک راه چاره مفید برای بهبود سلامت روده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8923

به "5 راه حل برای افزایش سلامت روده" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 راه حل برای افزایش سلامت روده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه حل برای افزایش سلامت روده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید