شناسایی 6 نوع کرونا توسط محققان انگلیسی

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان انگلیسی شش نوع مختلف بیماری کووید-19 را کشف نموده اند که هر کدام دارای علائم متفاوتی است و امید دارند این کشف بتواند در معالجه بهتر بیماران کرونایی موثر باشد.

شناسایی 6 نوع کرونا توسط محققان انگلیسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس نیوز یک مطالعه جدید در خصوص ویروس کرونا، بر اساس داده های یک اپلیکیشن ردیاب علائم، تعیین نموده است که 6 نوع گوناگون از بیماری کووید-19 وجود دارد که شامل خوشه های مختلفی از علائم است. این کشف به طور بالقوه می تواند فرصت های جدیدی را برای پزشکان در خصوص معالجه بهتر بیماران فراهم کند و همچنین پیش بینی می نماید که چه سطح مراقبت های بیمارستانی احتیاج است.

محققان کالج کینگ کالج لندن داده های مربوط به نزدیک به 1 هزار و 600 بیمار انگلیسی را که دائم علائم خود را در اپلیکیشن رهگیری علائم کووید-19 در ماه مارس و آوریل (اسفند و فروردین) ثبت می کردند، مورد مطالعه قرار دادند.

به طور معمول، پزشکان به دنبال علائم کلیدی مانند سرفه، تب و از بین رفتن حس بویایی برای تشخیص کووید-19 هستند. این مطالعه که هنوز مورد بازنگری قرار نگرفته است، می گوید 6 نوع گوناگون کووید-19 می توانند از نقطه نظر شدت بیماری بسیار متفاوت بوده و با علائم خاص همراه باشند.

دکتر باب لاهیتا که در این مطالعه شرکت ندارد در خصوص نتایج این تحقیق گفت: من فکر می کنم نتیجه این مطالعه بسیار جالب است، زیرا از میان بیمارانی که من می بینم و افرادی که بهبود یافتند، بسیاری از آن ها علائم گوناگونی دارند. بعضی افراد مبتلا تب و بعضی بدون تب و بعضی حالت تهوع و استفراغ، بعضی اسهال و ... را نشان دادند.

شش خوشه علائم ذکر شده در مطالعه عبارتند از:

علائمی شبه آنفلوانزا بدون تب، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، درد های عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون تب.

شبه آنفلوانزا همراه با تب، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلو درد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها.

علائم گوارشی، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه.

سطح شدید نوع یک خستگی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، خستگی.

سطح شدید نوع دو، سردرگمی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از بین رفتن اشتها، سرفه، تب، گرفتگی صدا، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلانی.

سطح شدید نوع سه، شکم و تنفس: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از بین رفتن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلات، تنگی نفس، اسهال، درد های شکمی.

نوع دوم شبه آنفلوانزا بدون تب همراه با سردرد، از بین رفتن حس بویایی، درد های عضلانی، سرفه، گلودرد و درد قفسه سینه است و امکان دارد 1. 5 درصد بیماران این سطح احتیاج به پشتیبانی تنفسی داشته باشند.

نوع دوم، شبه آنفلوانزا شامل علائمی مانند از بین رفتن اشتها، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی و تب است. محققان می گویند حدود 4. 4 درصد بیماران این سطح احتیاج به دستگاه های اکسیژن رسان دارند.

بیماران مبتلا به نوع سوم که تحت عنوان بیماران دسته گوارشی شناخته می شوند، سرفه نمی نمایند. درعوض، سردرد، اسهال، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، گلودرد و درد قفسه سینه را تجربه می نمایند و حدود 3. 3 درصد به دستگاه های اکسیژن رسان احتیاج دارند.

لاهیتا سه خوشه زیر مبتلایانبه کوید-19 را بیمارانی با علائم بسیار شدید توصیف می نماید:

در نوع چهار یا سطح شدید یک، بیماران خستگی همراه با سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی و درد قفسه سینه را تجربه می نمایند. 8. 6 درصد بیماران این سطح احتیاج به پشتیبانی تنفسی دارند.

نوع پنجم، سطح شدید دو، از بین رفتن اشتها، گلودرد و درد عضلانی دارند و عمده علائم این سطح با سردرگمی شناخته می گردد.

لاهیتا اضافه کرد: سردرگمی یعنی شما نمی دانید کجا هستید یا در کجا زندگی می کنید. بستگان شما چه کسانی هستند و این بسیار ترسناک است. ضمن آنکه نزدیک به 10 درصد بیماران این سطح احتیاج به حمایت تنفسی دارند.

شدیدترین نوع کووید-19 یا سطح شدید سه با علائم گوارشی و تنفسی شناخته می گردد. بیمار در این سطح درد شکم، تنگی نفس و اسهال دارند. نزدیک به 20 درصد بیماران این سطح احتیاج به پشتیبانی تنفسی دارند.

لاهیتا این سه سطح آخر را شدیدترین نوع کووید-19 دانست و اضافه کرد که معمولا بیماران این سطح به دستگاه تنفسی احتیاج پیدا می نمایند و باید منتظر بمانیم که آیا بیمار زنده می ماند یا خیر.

محققان انگلیسی همچنین دریافتند که تنها 16 درصد بیماران مبتلا به کووید-19 نوع یک در بیمارستان بستری می شوند، در حالی که نزدیک به نیمی از بیماران مبتلا به نوع ششم به بستری در بیمارستان احتیاج پیدا می نمایند.

این محققان همچنین تاکید کردند بیماران سطوح شدید به طور معمول در سنین بالا هستند و یا از ضعف شدید سیستم ایمنی رنج می برند.

دانشمندان امیدوار هستند که این کشف، بتواند به پیش بینی اینکه چه نوع مراقبت برای بیماران مبتلا به کووید-19 احتیاج است یاری شایانی کند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 16 میلیون و 646 هزار نفر در سراسر دنیا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 656 هزار و 600 نفر جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3453

به "شناسایی 6 نوع کرونا توسط محققان انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 6 نوع کرونا توسط محققان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید