عقب ماندن استان کبک از بقیه استان های کانادا در&hellip؟!

به گزارش مجله بای بلاگ، آنگونه که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام نموده است استان فرانسه زبان کبک در سال 2019 از حدود 40 هزار مهاجر استقبال نموده است حال آنکه در سال 2018 این رقم حدود 51 هزار نفر بوده است. بدین ترتیب می توان گفت استان کبک که البته سیستم مهاجرتی خاص خود را هم دارد، با تصمیم دولت این استان مبنی بر کاهش 21 درصدی جذب مهاجر در سال 2019 از سایر استان ها و مناطق کانادا در این زمینه عقب مانده است.

عقب ماندن استان کبک از بقیه استان های کانادا در&hellip؟!

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پذیرش مهاجران در دسته های خانوادگی و کار/مالی 20 درصد و پذیرش پناهجویان 17 درصد با کاهش روبرو بوده است. در مجموع این اعداد و ارقام پایین ترین حد پذیرش مهاجر از سال 2015 تا کنون است. دولت آقای فرانسوا لوگو پس از به دست دریافت قدرت در سال 2018 وعده کاهش مهاجرت به این استان را داده است. دولت کنونی کبک گفته است که این کاهش برای خوگیری و حل شدن تازه واردان با جامعه و بازار کار کبک که اکثریت آنها فرهنگ فرانسوی داشته و فرانسه زبان هستند ضروری بوده است. لازم به ذکر است تصمیم کبک در این راستا بر خلاف تصمیم سایر استان های کبک است. متوسط سطح ملی کانادا در پذیرش مهاجر در سالی که پشت سر گذاشتیم 6 درصد افزایش داشته است.

هر یک از استان های منطقه آتلانتیک کانادا یعنی نیو برانزویک، نوا اسکوشیا، نیو فاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد در مقایسه با سال 2018 رشد 15 درصدی در جذب مهاجر را داشته اند. از سوی دیگر، استان های انتاریو (12 درصد)، منیتوبا (24 درصد)، ساسکاچوان (2 درصد)، آلبرتا (4 درصد)، بریتیش کلمبیا (12 درصد) و یوکان (31 درصد) شاهد افزایش مهاجران بوده اند. به طور کلی با تصمیم دولت فدرال برای سال های آینده همچنان انتظار رشد تعداد مهاجران کانادا دور از ذهن نیست.

کبک یکی از پیرترین جمعیت ها را در کل کانادا دارد؛ در واقع استان کبک برای بر طرف کردن مشکل کبود نیروی کار خود به مهاجران بیشتری احتیاج دارد. اگر مهاجر نپذیرد پتانسیل رشد مالی خود را به خاطر انداخته است. علاوه بر این با اتخاذ سیاست های ضدمهاجرتی، سرمایه گذاران هم رغبت کمتری برای سرمایه گذاری در این استان محبوب و زیبای کانادا خواهند داشت. سرمایه گذاری احتیاج به نیروی کار دارد؛ وقتی نیروی کار نیست، چه باید کرد؟ بنابراین این چرخه معیوب ادامه خواهد داشت.

کبک باید سطح مهاجران خود را سالانه دوبرابر کند تا بتواند به متوسط سطح ملی کانادا در این زمینه برسد. البته در اکتوبر 2019 یعنی همین چند ماه پیش دولت کبک با اعلام برنامه مهاجرتی خود اعلام نمود که میخواهد در سال 2020 تا سقف 44500 مهاجر را بپذیرد. دلیل این تصمیم بر طرف کردن مشکل کمبود نیروی ار عنوان شده است. خوب است بدانید اتاق بازرگانی مونترال و شورای کارفرمایان کبک با دولت پیشنهاد داده اند که سالانه از 60 هزار مهاجر استقبال کند؛ این دو نهاد از مهاجرت و مهاجران حمایت می نمایند چرا که آنها را چاره خلاء موجود در بازار کار می دانند.

از سوی دیگر، کبک رتبه دوم در کل کانادا را به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری دارد. در حقیقت نرخ بیکاری کبک که عدد 5.1 درصد را به ما نشان می دهد هیچوقت اینقدر پایین نبوده است. این نشانه بسیار خوبی است از اینکه کبک می تواند از نیروی کار بیشتر سود ببرد و مثلا از افرادی که کمتر در بازار کار حضور دارند نظیر توانخواهان و مهاجران و خود کانادایی ها استفاده کند. در مجموع می توان گفت که کبک همچنان در برابر مهاجران سیاست گشودگی دارد و از آنها استقبال می نماید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 492

به "عقب ماندن استان کبک از بقیه استان های کانادا در&hellip؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندن استان کبک از بقیه استان های کانادا در&hellip؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید