مذاکرات صریح مقامات نظامی آمریکا و چین

به گزارش مجله بای بلاگ، در بحبوحه رقابت آمریکا و چین بر سر منافع خود در منطقه هند-آرام، پنتاگون اظهار داشت که مقامات نظامی دو کشور گفتگوهایی صریح و دقیق درباره طیف وسیعی از مسائل دفاعی داشتند.

مذاکرات صریح مقامات نظامی آمریکا و چین

به نقل از رویترز، پنتاگون در بیانیه ای بیان کرد که مایکل چِیس، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور چین، در تماسی ویدیویی با ژنرال هوانگ ژوپینگ، معاون مدیر اداره ارتش چین در همکاری های نظامی بین المللی ملاقات کرد. در بیانیه پنتاگون آمده است: در این مذاکرات، طرفین گفتگویی صریح، دقیق و بی پرده بر سر طیف وسیعی از مسائل تاثیرگذار بر روابط دو کشور داشته و بر لزوم حفظ کانال های ارتباطی تاکید کردند.

این مذاکرات دو هفته پس از آن برگزار گردید که آمریکا، انگلستان و استرالیا از پیمان امنیتی جدیدی خبر دادند که طی آن استرالیا مجهز به زیردریایی های هسته ای خواهد شد، پیمانی که چین آنرا محکوم کرد.

هدف از پیمان مذکور، که با نام پیمان آکوس شناخته می گردد، تا حد زیادی جلوگیری از هژمونی چین در جنوب شرقی آسیا، خصوصا دریای چین جنوبی شناخته می گردد.

پنتاگون اضافه نمود که در این مذاکرات ما تعهدمان به رعایت اصول مشترک خود با متحدین در منطقه هند-آرام را تصریح کردیم.

این شانزدهمین دور مذاکرات آمریکا و چین در راستای هماهنگی سیاست های دفاعی دو کشور است. دور قبلی این مذاکرات در 14 ژانویه 2020 در زمان ریاست جمهوری ترامپ برگذار شده بود.، ایسنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8475

به "مذاکرات صریح مقامات نظامی آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات صریح مقامات نظامی آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید