مصوبه افزایش 25 درصدی اجاره بها صرفا مربوط به تمدید قراردادهاست

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می گردد و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

مصوبه افزایش 25 درصدی اجاره بها صرفا مربوط به تمدید قراردادهاست

به گزارش خبرنگاران از فارس، محمد اسلامی در مصاحبه با برنامه پیک نیمروزی رادیو ایران، به تشریح مصوبه اخیر هیئت دولت در ارتباط با مشخص سقف افزایش اجاره بها پرداخت و گفت: با توجه به وجود تهدید فعال ویروس کووید 19 و نقش فرآیند اسباب کشی و جابه جایی منازل در افزایش شیوع این بیماری، همچنین شرایط نامتعارف مالی و افزایش قیمت بازار اجاره، مصوبه تنظیم گری دولت در قالب 2بند و 6تبصره به منظور ساماندهی بازار اجاره صادر شد.

مصوبه دولت صرفا شامل قراردهای تمدیدی می گردد

وزیر راه و شهرسازی در بیان بند 1 مصوبه مذکور گفت: رقم افزایش قیمت اجاره بها برای مستاجرانی که تا به امروز برای تمدید قرارداد اجاره با موجر توافق نکرده و سررسید قرارداد آن ها از تاریخ 9 تیرماه به بعد است، با حداکثر 25درصد افزایش برای شهر تهران، 20 درصد برای کلانشهرها و 15 درصد برای سایر شهرها اعمال می گردد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه دولت برای قراردادهای جدید نیز کاربرد دارد یا خیر، توضیح داد: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می گردد و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

وی در انتها، ضمن شرح اقدامات دولت برای جلوگیری از غیر رسمی شدن ثبت معاملات اجاره، اضافه نمود: اقدام دولت برای ایفای نقش تنظیم گری در بازار است و به منظور جلوگیری از قراردادهای غیر رسمی، الزام به ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری برای معاملات در نظر گرفته شده است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2913

به "مصوبه افزایش 25 درصدی اجاره بها صرفا مربوط به تمدید قراردادهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه افزایش 25 درصدی اجاره بها صرفا مربوط به تمدید قراردادهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید