موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موافقت کردند.

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 14 دی) مجلس شورای اسلامی، با گزارش کمیسیون عمران درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با 143 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را به توضیح زیر قرائت کرد:

1- دلیل تکرار حوادث خسارت بار اخیر بخاطر آب گرفتگی وسیع و گسترده در بعضی منطقه ها شهری کشور و دلایل مسئولیت گریزی و جوابگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در قبال این گونه رخدادها که مسائل و آسیب های فراوانی برای مردم به همراه داشته، چیست؟

2- دلیل وجود ضعف در نظارت و ارزیابی عملکرد و عدم تأثیرگذاری مناسب بر شرایط کارکردی شرکت های آب و فاضلاب در مورد نحوه هزینه کرد مبالغ برداشت شده از محل صندوق ذخیره ارزی و تأخیر در اجراء و اتمام پروژه های نیمه تمام نظیر آنچه که در خوزستان بر اساس ارزیابی های اخیر دیوان محاسبات کشور در گزارش صادره در این مورد قابل مشاهده می باشد و منجر به ارجاع آن به دادسرای دیوان جهت آغاز رسیدگی به تخلّفات اقتصادی و قراردادی شده، چیست؟

3- دلایل بروز ضعف در مطالعه، برنامه ریزی و نظارت و هماهنگی در اجرای طرح های آب و فاضلاب برای تضمین رعایت ضوابط مربوطه و عدم مسئولیت پذیری و فقدان ایفاء نقش و تأثیر در مدیریت و نظارت بر ایجاد و بهره برداری از تأسیسات آب و فاضلاب (بعنوان نمونه پروژه احداث تصفیه خانه ششم آب تهران) کدام است؟

4- علّت انفعال در افزایش بازدهی و بهره وری سرمایه و امکانات که زمینه ساز برای استفاده نامطلوب از اعتبارات دولتی و نیز حقوق عمومی شده و نیز ناکارآمدی در مدیریت صحیح سهام و سرمایه های صنعت آب و فاضلاب چیست؟

5- نحوه عملکرد ناکارآمد در نظام انتصابات در رده های مختلف مدیریتی از بخش های عملیاتی و صف گرفته تا ستادی و غیر اجرائی که ضعف و نارسائی و عقب ماندگی را در کارنامه عملکردی بعضی از شرکت های آب و فاضلاب استانی به شکل غیر قابل انکاری نمایان کرده است، چگونه است؟

6- دلایل دور زدن قوه مقننه به وسیله پیشنهاد، پیگیری و اجرای الحاق شرکت های آب و فاضلاب روستائی در شرکت های آب و فاضلاب شهری به نام یکپارچه سازی و بر خلاف ماده 19 قانون اجرای سیاست های کلّی اصل 44 قانون اساسی، بدون اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی کدام است؟

7- نحوه هزینه کرد وجوهی که بصورت شهر به شهر بدون حسابرسی محل مصارف آن و بصورت خاص در قالب عناوین و اَشکال مختلف مازاد بر تعرفه های رسمی و مصوّب کشوری آب بها و فاضلاب بها به وسیله اخذ مصوبه از شوراهای اسلامی شهر از مردم دریافت شده چگونه است؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8638

به "موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید