موضع کمیسیون اروپا علیه تصمیم ترامپ درباره سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا امروز شنبه در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر قطع روابط با سازمان بهداشت جهانی از رئیس جمهور آمریکا خواست تا در تصمیم خود پیرامون قطع روابط با این نهاد بین المللی تجدید نظر کند.

موضع کمیسیون اروپا علیه تصمیم ترامپ درباره سازمان بهداشت جهانی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص گفت: همکاری دنیای و انسجام به وسیله کوشش های چندجانبه تنها مسیرهای ممکن و مؤثر در پیروزی نهائی بر مسئله ای است که اکنون دنیا با آن روبرو است(کرونا).

وی در ادامه اقدام آمریکا برای جدائی از سازمان بهداشت دنیای را موجب تضعیف نتایج بین المللی در مبارزه با همه گیری های آینده در دنیا دانست و اضافه نمود: سازمان بهداشت دنیای باید قادر به رهبری واکنش بین المللی به همه گیری در حال حاضر و آینده باشد و بدین منظور، مشارکت و حمایت همه ما مورد احتیاج است.

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا پیشتر از قطع کامل روابط این کشور با سازمان بهداشت دنیای علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

دونالد ترامپ شامگاه آدینه در نشستی خبری گفت که واشنگتن به دلیل مخالفت سازمان بهداشت دنیای با تغییرات مورد درخواست آمریکا، تمام روابط با این سازمان را قطع کرد.

وی در عین حال اضافه نمود: دستور دادم مبالغی که قرار بود به میزان 450 میلیون دلار در سال به سازمان بهداشت دنیای داده گردد به دیگر مؤسسات که برای برطرف احتیاجهای بهداشتی فوری در دنیا کوشش می نمایند، اعطا گردد.

ترامپ پیش از این سازمان بهداشت دنیای را به ناکامی در ارائه اطلاعات ضروری به کشورها پیرامون شیوع ویروس کرونا و جانبداری از چین متهم نموده و خواهان بازخواست این سازمان شده بود!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2432

به "موضع کمیسیون اروپا علیه تصمیم ترامپ درباره سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع کمیسیون اروپا علیه تصمیم ترامپ درباره سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید