میوه های ضد کلسترول را بشناسید

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : سیب میوه بسیار خوبی برای کاهش کلسترول خون است.

میوه های ضد کلسترول را بشناسید

افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند این 2 میوه را مصرف نمایند.

به گزارش خبرنگاران، بالا بودن کلسترول خون، یکی از مشکلاتی است که می تواند سلامت شما را تهدید کند. اگرچه بدن برای عملکردهای بهینه خودش به سطح معینی از کلسترول احتیاج دارد اما زیاده روی در دریافت این ماده می تواند به انسداد عروق خونی و درنهایت به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی منتهی گردد.

با این حال، همه ما با یاری یک رژیم غذایی سالم می توانیم سطح کلسترول خون را در محدوده طبیعی حفظ کنیم. البته شاید تصمیم گیری در خصوص اینکه کدام مواد غذایی را در راستای کنترل کلسترول خون مصرف کنیم، برای برخی از ما به تصمیمی واقعا سخت و پردردسر تبدیل گردد. امروزه ثابت شده است که انواع مختلفی از مواد غذایی می توانند به کنترل کلسترول خون یاری نمایند و یافته های علمی هم نشان می دهند که سیب به عنوان یکی از مهم ترین میوه ها حاوی ماده ای است که کلسترول خون را کاهش می دهد.

سیب؛ برترین میوه برای کاهش کلسترول خون

براساس مطالعات دانشگاه هاروارد، مواد غذایی مختلف از راه های گوناگون و منحصربه فرد خودشان می توانند به کاهش کلسترول خون یاری نمایند. به عنوان مثال، جوی دوسر این کار مهم را به واسطه فیبرهای زیادش انجام می دهد، درحالی که ماهی های چرب با یاری امگا-3 درونشان به کاهش کلسترول خون یاری می نمایند. بنابراین چه چیز خاصی در خصوص سیب وجود دارد که آن را به برترین میوه برای کاهش کلسترول خون تبدیل می نماید؟ واقعیت این است که سیب ها یکی از میوه های سرشار از فیبر هستند و فیبر خاصی به نام پکتین درون آنها وجود دارد که در گروه فیبرهای محلول قرار می گیرد.

فیبرهای محلول می توانند کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهند اما این کار را از چه طریقی انجام می دهند؟ ویژگی خاص فیبرهای محلول مانند پکتین این است که اندازه جذب کلسترول در جریان خون را کاهش می دهند و از این طریق به کاهش کلسترول خون یاری می نمایند.

مطالعه دیگری که در European Journal of Nutrition منتشر شده هم نشان می دهد که پکتین نه تنها به کاهش کلسترول خون یاری می نماید بلکه پکتین موجود در سیب ها یکی از برترین ترکیبات ضدکلسترول است که در میان تمامی میوه ها یافت می گردد.

آووکادو: جایگاه دوم در کاهش کلسترول خون

میوه دیگری که می تواند به کاهش کلسترول خون یاری کند، آووکادو است که شاید از نظر برخی ها به عنوان میوه شناخته شده نباشد. اما واقعیت این است که آووکادو به عنوان یکی از برترین منابع برای دریافت چربی های سالم معرفی می گردد. استفاده از برترین منابع چربی های سالم مانند آووکادو به جای انواع چربی های ناسالم و مضر می تواند نقش مثبت و موثری در کاهش کلسترول خون داشته باشد.

منبع: رکنا
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8667

به "میوه های ضد کلسترول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های ضد کلسترول را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید