هشدار نسبت به سرعت بالای رشد کرونا در اصفهان ، مردم بی توجه هستند

به گزارش مجله بای بلاگ، اصفهان در 3 هفته گذشته رتبه های پنجم یا چهارم شمار مبتلایان به کرونا بین استان ها را داشت، اما در چند روز اخیر سومین استان کشور شد.

هشدار نسبت به سرعت بالای رشد کرونا در اصفهان ، مردم بی توجه هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مسئولان و پزشکان اصفهانی هشدار می دهند که این آمار در صورت بی توجهی مردم افزایش خواهد یافت.

استان اصفهان تا روز پنجشنبه بیست و دوم اسفند جاری با 792 مبتلا به ویروس کرونا در رتبه چهارم کشوری پس از تهران، مازندران و قم قرار داشت اما از روز جمعه با رسیدن تعداد مبتلایان به حدود یکهزار نفر به رده سوم کشور پس از تهران و مازندران رسید و استان قم ک ه مبدا شیوع ویروس کرونا بود را پشت سر گذاشت.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان که مجموعه آمار دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان را در برمی گیرد به طور روزانه ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود که بر اساس آخرین آمار اعلام شده در روز شنبه بیست و چهارم اسفند شمار مبتلایان به این بیماری در کل استان به یکهزار و 57 تَن رسید.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در این استان از روز هفدهم تا بیست و چهارم اسفند جاری به ترتیب 484، 564، 601، 618، 788، 792، 902 و 1057 مورد اعلام شد بدین ترتیب که تعداد موارد جدید اضافه شده در این روزها به ترتیب 80، 37، 17، 170، 4، 110 و 155 مورد بود.

هرچند تعداد موارد جدید اضافه شده، فرایند صعودی یا نزولی ثابتی ندارد، اما در مجموع نشان دهنده رشد زیاد تعداد موارد جدید شناسایی شده از ابتلا به این بیماری در استان اصفهان است.

بررسی آمار مذکور بدون شک گویای رشد شتاب گونه نرخ ابتلا به کرونا در استان اصفهان است به طوریکه برخی مسئولان و پزشکان نسبت به رشد فزاینده آن در روزهای آینده و اینکه حتی اصفهان، مازندران را نیز پشت سر گذارد و به پای تهران برسد، هشدار داده ٔاند.

سرعت بالای رشد کرونا در اصفهان

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت چندی پیش با اشاره به بالا بودن نرخ رشد ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان با موضوع کاشان تاکید کرد که یکی از دلایل این امر قرار داشتن این خطه در مرکز و محورهای اصلی تردد کشور است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: رشد موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در این استان بر اساس آمار روزانه وزارت بهداشت، بالاترین سرعت را نسبت به سایر استان ها دارد به عنوان مثال اگر این نرخ در تهران در 2 روز، 10 درصد بود در اصفهان 15 درصد بود.

بهروز کلیدری با بیان اینکه در چند روز اخیر به طور واضح با رشد تعداد بیماران روبرو بودیم، اضافه کرد: این آمار و رشد نشان می دهد که باید مراقبت بیشتری در این زمینه انجام شود.

کلیدری با بیان اینکه روزانه به طور متوسط نمونه آزمایشگاهی 130 تا 140 بیمار مشکوک در اصفهان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) برای بررسی، ارسال می شود، شرح داد که به طور میانگین از بین آنها حدود 50 درصد جواب ها، مثبت است و روزانه حدود 50 مورد مثبت جدید اضافه می شود.

این نکته قابل ذکر است که در استان اصفهان با توجه به فعالیت 2 دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

زمانیکه وزارت بهداشت آمار روزانه درباره ابتلا به بیماری کرونا را اعلام می کند در واقع مجموع آمار و اطلاعات 2 دانشگاه علوم پزشکی مذکور و همه 24 شهرستان را بیان می کند.

ارائه نشدن آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از 21 اسفند

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا روز سه شنبه بیستم اسفند جاری به طور روزانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در 22 شهرستان زیر پوشش خود (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) را اعلام می کرد، اما از روز چهارشنبه بیست و یکم اسفند این امر صورت نگرفت و آمار جداگانه ای از این مجموعه موجود نیست.

این اقدام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حالی صورت گرفت که مسوولان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله کاشان، آمار روزانه بیماری کرونا را اعلام می کنند.

درحالیکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دلیل مشخصی برای اطلاع رسانی نکردن درباره آمار کرونا در شهرستان های زیر پوشش خود به طور رسمی اعلام نکرد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیستم اسفند امسال در جمع خبرنگاران گفت که روزانه پس از اعلام آمار از سوی رییس روابط عمومی وزارت بهداشت، آنچه دریافت کردیم در اختیار قرار می دهیم.

سید علیرضا مروجی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین شورای عالی امنیت ملی، مرجع رسمی اعلام آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد و اعلام هر گونه آمار پس از اعلام روزانه ازسوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی مدیران مربوطه در استان (دانشگاه علوم پزشکی و استاندار) بلامانع است.

وی بیان نمود: تا پیش از این بلامانع نبود، نوعی ناهماهنگی وجود داشت و برخی دانشگاه ها اعلام می کردند که با دکتر توکلی (کننده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان) هماهنگ کردیم و قرار شد این آمار هر روز از سیمای استانی اعلام شود.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا پیش از بیستم اسفند آمار روزانه درباه ابتلا به کرونا را اعلام نمی کرد.

بر اساس آماری که از هفدهم تا بیستم اسفند توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد تعداد موارد مثبت در این خطه (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) به ترتیب 234، 286، 323 و 345 مورد و موارد فوتی ناشی از کرونا به ترتیب 11، 12، 15 و 18 مورد بود.

پس از آن آماری از این دانشگاه موجود نیست فقط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با ایرنا تعداد حدودی مبتلایان تا جمعه بیست و سوم اسفند را حدود 550 نفر گفت.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد مبتلایان به کرونا در مناطق زیر پوشش خود را مورخ بیستم اسفند 240 نفر با 21 فوتی، بیست و دوم اسفند 380 مبتلا با 35 فوتی و بیست و چهارم اسفند 442 نفر با 36 فوتی گفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1231

به "هشدار نسبت به سرعت بالای رشد کرونا در اصفهان ، مردم بی توجه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به سرعت بالای رشد کرونا در اصفهان ، مردم بی توجه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید