پرسپولیس چطور فولاد و نساجی را شکست داد، رجحان پِلن B گل محمدی

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس با کسب دو پیروزی در دو ملاقات نخست خود نشان داد همچنان پس از پنج قهرمانی متوالی این رقابت ها برای کسب جام بیشتر کوشش می نماید.

پرسپولیس چطور فولاد و نساجی را شکست داد، رجحان پِلن B گل محمدی

سرخپوشان مرکز در حالی مقابل فولاد و نساجی مازندران به پیروزی رسیدند که در هر دو ملاقات، یک گل خوردند اما با تاکتیک های متفاوت یحیی توانستند رجحان را از آن خود نمایند.

تغییر تاکتیک برای خم فولاد

پرسپولیس در اولین بازی خود مقابل فولاد خوزستان در اهواز بازی کرد. بازی دو تیم در نیمه نخست گلی به همراه نداشت اما در نیمه دوم سرخپوشان توانستند سه گل به حریف خود بزنند.

یحیی در بین دو نیمه تغییراتی را در ترکیب ایجاد کرد تا وحید امیری که به عنوان دفاع چپ بازی می کرد اجازه نفوذ پیدا کند و مهدی ترابی نیز بیشتر به داخل محوطه جریمه فولاد نفوذ کند.

سرخ ها در نیمه دوم دو برابر نیمه اول حمله کردند. حملاتی که بیشتر آنها از کناره های زمین بود و رضا اسدی توانست پس از نمایش ضعیف خود در نیمه اول، گل نخست فصل را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

تغییر تفکرات یحیی با بازی خوانی شاگردان عبدالله ویسی ادامه داشت تا این تیم پس از گل اول برای رسیدن به گل های بیشتر دست به تعویض بزند. جسارت یحیی یاری کرد تا سرخ ها به گل های دوم و سوم نیز برسند.

مثبت و منفی یک اصرار

یحیی برای دومین ملاقات تیمش باز هم روی اولین استراتژی و چینش یازده بازیکن خود اصرار کرد. او مقابل نساجی مازندران بار دیگر وحید امیری و مهدی شیری را در کناره های خط دفاعی حفظ کرد. جایی که مسعود شجاعی و مرتضی منصوری بارها با نفوذهای خود توانستند روی دروازه حامد لک ایجاد خطر نمایند. هر چقدر اصرار پرسپولیس روی ترکیب خود باعث شد سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی تحت فشار قرار بگیرند، در نهایت هنر مهدی عبدی در گلزنی را نشان داد.

رجحان استراتژی پرسپولیس با پلن B

یحیی گل محمدی پس از گل تساوی نساجی مازندران و خطر از دست دادن امتیاز در نخستین بازی خانگی فصل جاری، تاکتیک تیمش را تغییر داد. ورود سعید آقایی و سیامک نعمتی به عنوان بازیکنان دفاع چپ و راست باعث شد تا وحید امیری همانند ملاقات با فولاد فرصت نفوذ پیدا کند.

خصوصیات تهاجمی سیامک نعمتی نیز یاری کرد تا این بازیکن پس از ورود به زمین بتواند روی گل رجحان تیمش تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد.

پرسپولیس در حالی دومین برد خود را کسب کرد که تفکرات یحیی تغییر داشت و این تیم را با بازی رو به جلو و فشار حداکثری روی دفاع پرتعداد نساجی به گل دوم و رجحان رساند.

رستگاری با پوست اندازی

پرسپولیس در هر دو ملاقات خود وقتی دست به تغییر تاکتیکی زد توانست دو برابر تاکتیک نخست خود برای رسیدن به برد موقعیت خطرناک ایجاد کند.

تیمی که برای بردن به فصل پوست اندازی خود نزدیک شده است. ‬خروج احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی زادگان در جابجایی تابستانی تأثیر زیادی در بازی سازی پرسپولیس داشت تا یحیی مجبور گردد برای ایجاد هماهنگی فنی در تیمش اصرار به تاکتیک های قبلی و سپس ایجاد تغییر با توجه به بازی حریف داشته باشد.

نبرد انتقامی با کدام تاکتیک؟

پرسپولیس در سومین ملاقات فصل خود میهمان آلومینیوم اراک است. پرسپولیس آخرین شکست خود در لیگ برتر را مقابل این تیم داشت تا حالا برای گرفتن انتقام از آنها با راهنمایی مجدد رسول خطیبی کوشش کند.

باید دید یحیی برای گرفتن انتقام از این تیم بار دیگر روی تاکتیک اولیه با بازیکنان همیشگی اصرار خواهد داشت یا بالاخره به تاکتیک پیروز خود با پلن B روی می آورد و به بردن می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8559

به "پرسپولیس چطور فولاد و نساجی را شکست داد، رجحان پِلن B گل محمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس چطور فولاد و نساجی را شکست داد، رجحان پِلن B گل محمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید