پیش بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب نموده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

پیش بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون تازه به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می توان انتظار کاهش قیمت 25 تا 40 درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون تازه متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا 40 درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم 10 تا 20 درصد مقرون به صرفه شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو بعلاوه در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش بینی می گردد خودروهای تازه از بهمن و اسفند سال جاری وارد بازار گردد. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو سال جاری انجام می گردد. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای تازه را روانه بازار نمایند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره ای و تازه به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می نماید. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به علت محدودیت ها بعضی نمایندگی های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می گردد.

متن کامل این مصاحبه را در گزارش قیمت سانتافه نصف می گردد می توانید بخوانید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8384

به "پیش بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت پراید پس از آزادسازی واردات خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید