چگونه حالمان را بهتر کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، با انجام کار خوب، حالتان را بهتر کنید!

اگر تا به حال بعد از انجام کاری خوب، احساس آسودگی و آرامش نموده اید، این همان حال خوبی است که راجبش گفتیم. البته تحقیقات علمی به هفت تاثیر مثبت در این زمینه اشاره نموده است که در ادامه مقاله به آنها خوهیم پرداخت. پس با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه حالمان را بهتر کنیم؟

کاهش استرس

تحقیقی جالب در سال 2013 میان کارهای داوطلبانه و فشار خون افراد، نشان داده است که با هفته ای 4 ساعت کار داوطلبانه در افراد بالای 50 سال، تا 4 سال آینده از 40 درصد فشار خون کمتری نسبت به دیگران برخوردارند. گذشته از این با تحقیقی بر روی بخشنده بودن افراد در سال 2010، این عمل، تاثیر بسزایی بر کاهش کورتیزول خونتان دارد.

افزایش امید به زندگی

محققان دانشگاه Buffalo رابطه­ای بین بخشنده بودن و خطر مرگ زودهنگام پیدا نموده اند. نتیجه­ این تحقیق نشان میدهد افرادی که بیشتر به دوستان و اعضای خانواده شان یاری نموده اند، کمتر اتفاقات استرس­ آور تجربه نموده اند و درنهایت دیرتر میمیرند.

داشتن احساس بهتر

معمولا بعد از انجام کارهای خوب احساس گرمی و شور میکنیم. وقتی کار خوبی برای دیگران انجام میدهید، مغزتان اندورفین ترشح میکند و احساس شادی و رضایت بهتان میدهد.

شادتر بودن در محل کار

براساس تحقیقی از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، افراد نوعدوست در محل کارشان راضی ترند و کمتر از کارشان بیرون میایند. نتیجه­ کلی این تحقیق اینست که افرادی که سرکارشان به بقیه یاری میکنند، شادتر هستند.

افزایش سلامت روانی

مجله­ سلامت عمومی MBC در مروری بر بیش از 40تحقیق، نتیجه گرفت که کار داوطلبانه برای سلامت مغز بسیار مفید است. این نتیجه گیری نشان میدهد که علاوه بر رضایت از زندگی و شادی، کارهای خوب باعث کاهش افسردگی میشود.

شادتر بودن

طبق تحقیق پروفسوری از دانشگاه کالیفرنیا که درمورد شاید بیش از 20سال مطالعه داشته است، رفتارهای مثبت هفته ای یکبار به شادی می انجامد. کسانی که کارهای خوب انجام میدهند، شادترند.

انگیزه برای انجام کارهای خوب بیشتر

یک تحقیق منتشر شده در سال 2012 نشان داد که فکر کردن راجع به کارهای خوبی که برای دیگران انجام داده اید، باعث میشود بخواهید بیشتر یاری کنید. درواقع انگیزه بیشتری میگیرید که باز هم کارهای خوبتان را تکرار کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8698

به "چگونه حالمان را بهتر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حالمان را بهتر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید