چگونه رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن می تواند یک دهه به عمر اضافه کند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، الو دکتر/ محققان می گویند پیروی از عادات و سبک زندگی سالم می تواند یک دهه به طول عمر بیفزاید و امید به زندگی را افزایش دهد. محققان دریافتند که 5 فاکتور سبک زندگی بسیار مهم و تاثیر گذار هستند مانند رژیم غذایی ، ورزش و حفظ وزن بدن در حد متوسط. متخصصان بیان می نمایند که دو عامل مهم خودداری از سیگار کشیدن و افزایش وزن یا چاقی می باشد.

چگونه رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن می تواند یک دهه به عمر اضافه کند؟

همه ما دوست داریم که برای مدت طولانی زندگی کنیم. مقالات جدید منتشر شده به این نتیجه رسیده اند که فاکتورهای در خصوص سبک زندگی وجود دارند که به شما در رسیدن به سنین بالا بدون ایجاد بیماری های حاد یاری خواهند کرد.

تحقیقات زیادی در خصوص انتخاب سبک زندگی صحیح اجرا شده است از جمله سیگار کشیدن، فعالیت فیزیکی، نوشیدنی ها، مدیریت وزن و رژیم غذایی که بر کیفیت زندگی و ابتلا به بیماری های مزمن به طور کلی تاثیر می گذارند.

با این وجود، تحقیقات کمی درمورد ترکیب این فاکتورها و تاثیر آن ها بر طول عمر و کاهش بیماری ها اجرا شده است. متخصصان اظهار می نمایند که ما به دنبال مطالعه بر روی این گزینه هستیم که آیا پیروی از رژیم غذایی سالم می تواند موجب افزایش طول عمر گردد و هدف تنها افزایش طول عمر نمی باشد بلکه افزایش طول عمر بدون تجربه بیماری های سخت مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. زیرا ما تنها به دنبال کمیت افزایش عمر نمی باشیم بلکه کیفیت آن نیز برای ما مهم است.

5 فاکتور مهم سلامتی مانند رژیم غذایی

محققان اطلاعات جمع آوری شده از 73 هزار زن پرستار و تقریبا 40 هزار مرد متخصص را مورد آنالیز قرار دادند. ثبت نام نمایندگان برای شرکت در این مطالعه هیچ بیماری نظیر سرطان، بیماری عروقی، دیابت نداشتند.

این تحقیق برای تشخیص عوامل مرگ ناشی از بیماری های مانند سرطان، بیماری عروقی، دیابت نوع دوم برای بیش از 20 سال انجام شد. محققان اسنادی برای ثبت سن، سابقه خانوادگی، سابقه دارویی و دیگر فاکتور ها تدارک دیدند.

عواملی که در یک سبک زندگی کم خطر باید اتخاذ کرد:

هرگز سیگار نکشید

حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشید.

در حد متوسط الکل بنوشید

وزن خود را در حد متوسط و نرمال نگه دارید

یک رژیم غذایی با کیفیت را برای خود برنامه ریزی کنید

با پیروی از تمام این 5 مورد می توانید نوع زندگی خود را تغییر دهید و زندگی سالمی تر را آغاز کنید.

پزشک می تواند به شما در شناسایی عوامل خطر که زندگی و حیات تان را در شرایط سختی قرار می دهند یاری کند. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید در حد متعادل ورزش کنید، یک رژیم غذایی متنوع و متعادل داشته باشید، به میزان کافی آب بنوشید، خواب راحت و کافی داشته باشید که عملکرد مغز و بدن خود را تحت کنترل بگیرید و بتوانید بیشتر بهره را از آن ها ببرید.

افزایش امید به زندگی

مدت زمانی که یک زن بعد از 50 سالگی می تواند از بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیمارهای قلبی در امان بماند به شرط این که از عوامل خطرناک ایجاد نماینده این بیماری های دوری نموده باشد 24 سال خواهد بود. زنانی که 4 یا 5 مورد عوامل خطرناک را انجام داده باشند، بعد از 34 سالگی به مدت 24 سال از بیمارها به دور خواهند بود.

مدت زمانی که یک مرد می توان بعد از سن 50 سالگی به دور از بیماری های مزمن باشد 24 سال می باشد که البته در صورتی است که از عوامل ایجاد نماینده این بیماری ها دوری نموده باشند. اگر 4 یا 5 مورد از عوامل خطرناک جز عادات آن ها باشد این سن به 31 سالگی کاهش خواهد یافت.

اگرچه فشار خون بالا از اولین عوامل مرگ و میر در دنیا می باشد، با ایجاد تغییر در سبک زندگی از جمله رژیم غذایی بهتر، ورزش کردن می توان تاثیر زیادی بر این بیماری گذاشت.

رژیم غذایی یک عامل کلیدی است

انتخاب غذایی که مصرف می کنید یکیاز مهم ترین فاکتور های سبک زندگی است. غذاهایی که غنی از فیبر می باشند با دقت زیادی تحت مطالعه و آنالیز قرار گرفته اند تا مزایای آن برای سلامت عروق از قبیل منظم کردن فشاز خون را ارزیابی نمایند.

غذاهایی با پایه گیاهی مانند گندم، میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر می باشند. افزون بر این، حبوبات نظیر لوبیاها، عدس و نخود نشان داده اند که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا و فشار خون بالا را کاهش می دهند.

آن دسته از افرادی که تمایل به داشتن قلبی با عملکرد عالی و سالم دارند باید از غذاهای با قند بالا، سدیم، چربی اشباع و کربوهیدرات اصلاح شده خودداری نمایند. اجتناب از مصرف این غذاها بخصوص در افرادی از کلسترول بالایی رنج می برند مهم و لازم است. اگر از غذاهایی مصرف می کنید که حاوی مقدار زیادی شکر، نمک و چربی است بهتر است گزینه های دیگری را انتخاب کنید.

غذاهای گیاهی مقدار بهینه ای کالری به بدن وارد می نمایند و موجب رسیدن وزن بدن به حد متوسط و استاندارد خواهد شد و مهم ترین راه برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت می باشد همان گونه که فعالیت های بدنی و اجتناب از سیگار کشیدن این کار را انجام می دهند.

تاثیر سیگار کشیدن بر رژیم غذایی، چاقی

طبق مطالعات اجرا شده مردانی که تعداد زیادی سیگار می کشند، 15 نخ یا تعداد بیشتر سیگار در طول روز می کشند، و مردان و زنانی که چاق هستند (MBI 30 یا بالاتر) شانس کمتری نسبت به افراد دیگر در محفوظ ماندن نسبت به بیماری های سخت بعد از 50 سالگی خواهند داشت.

5 فاکتور که در زندگی روزانه به آن ها باید توجه گردد عبارتند از داشتن یک رژیم سالم، ثابت نگه داشتن وزن بدن در حد نرمال، عدم نوشیدن الکل، ترک سیگار و داشتن فعالیت فیزیکی. تمام این مواد مهم هستند. اما برای افراد سیگاری مهم ترین کار که باید انجام دهند البته ترک سیگار است. برای افرادی که چاق هستند، بسیار مهم است که وزن کم نمایند و به وزن ایده آل برسند.

تنها کاری که افراد سیگاری می توانند انجام دهند این است که سیگار کشیدن را محدود یا متوقف نمایند تا ریسک بیماری ها و مرگ را در خود کاهش دهند. تاثیرات این کار در افرادی که همواره سیگار می کشیدند بیشتر از افرادی که اصلا سیگار نمی کشیدند قابل توجه است.

در سال های اول تا دهم بعد از ترک سیگار، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ریه افت خواهد نمود و 15 سال بعد از ترک آن، ریسک ابتلا به این بیماری ها نزدیک به افراد غیر سیگاری خواهد شد.

تحقیقات جدید نشان می دهند که 5 مورد مهم در زندگی فردی به طور قابل توجهی بر افزایش سال های بدون بیماری زندگی و امید به زندگی اضافه خواهند کرد. مطالعه ای برای بیش از 20 سال به طول انجامید و مشاهده کردند افرادی که از 4 یا 5 سبک زندگی سالم پیروی کردند امید به زندگی و سلامتی آ ن ها بعد از 50 سالگی افزایش قابل توجهی داشته است. متخصصان تاکید نموده اند که تاثیرگذارترین آن ها ترک سیگار و نگه داشتن وزن در حد نرمال می باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3937

به "چگونه رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن می تواند یک دهه به عمر اضافه کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن می تواند یک دهه به عمر اضافه کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید