کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون وزیر بهداشت گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است و نسبت به متوسط کشوری تقریبا نصف موارد ابتلا را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است

ایرج حریرچی عصر روز جمعه 29 فروردین ماه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از عملکرد درخشان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با کرونا شگفت زده شده ام.

وی ضمن تقدیر و تبریک به استاندار و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر مبارزه با کرونا اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در غربالگری با 98.5 درصد جمعیت اقدام کرده در حالی که درصد کشوری تا 85 درصد است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شروع مرحله دوم غربالگری در استان نیز، گفت: پیش بینی می شد کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی باشد که با توجه به روابط عدیده مردم و آب و هوا شیوع قابل توجهی داشته باشد اما عامل اصلی شرایط خوب کنونی استان اقداماتی است که سیستم مدیریتی و علوم پزشکی یاسوج انجام داده است.

حریرچی شرح داد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است و نسبت به متوسط کشوری تقریبا نصف موارد ابتلا را دارد، کمترین میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر را این استان داشته و این افتخار بزرگی است که کمترین تعداد تلفات ناشی ار کرونا را داشت.

وی ادامه داد: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی با چنگ و دندان و امکانات محدود به این موفقیت رسیده اند در حالی که یکی از استان های کشور با جمعیت 4.5 میلیون نفر ظرفیت تست آن ها 200 نفر در روز است و کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر 300 تا 350 تست روزانه داشته که درخشان است.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: بسیاری از استان ها از کسانی تست گرفته اند که میانگین سن آن ها 65 سال بود اما میانگین تست شما حدود 40 سال بوده است که کار درست را شما انجام دادید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی یاسوج، حریرچی با مقایسه علوم پزشکی یاسوج با علوم پزشکی شیراز که آن ها روزانه 1500 تست انجام می دهد بیان نمود: تعداد کم فوتی ها، آمار پایین بیمار بستری و نبود بیمار در ای سی یو دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1785

به "کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد جزء استان هایی با شیوع کم کروناویروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید