یمن در سایه تحریم و محاصره آتش بس را نمی پذیرد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در مورد تداوم اقدامات تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه این کشور بیان کرد.

یمن در سایه تحریم و محاصره آتش بس را نمی پذیرد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که عربستان سعودی قصد ندارد از جنایات خود علیه یمنی ها دست بکشد. این در حالی است که جامعه بین الملل نیز از این جنایت ها حمایت می نماید.

هشام شرف اضافه نمود: جامعه بین الملل کوشش می نماید مسئولیت رژیم سعودی در تجاوز به یمن را از این رژیم سلب کند. جامعه بین الملل، یمن را عامل کارشکنی در فرایند صلح معرفی می نماید و این در حالی است که ما حاضر به تن دادن به صلح در سایه تحریم و محاصره، نیستیم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به حمایت های خارجی از عربستان سعودی گفت: محاصره یمن با مشارکت انگلیس و ایالات متحده آمریکا صورت می پذیرد. ما همچنان نیز به صلح عادلانه پایبند هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شد که سازمان ملل متحد اخیراً در اقدامی عجیب در حمایت از عربستان سعودی نام انصارالله را در لیست ناقضان حقوق بچه ها قرار داده است. این اقدام، واکنش های یمنی ها را به دنبال داشت.

پیش از این، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق بچه ها واکنش نشان داد. وی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور بچه ها یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی 6 سال تجاوز به یمن، علیه بچه ها این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

الحوثی همچنین عنوان نموده است: یک راهپیمایی برای بچه ها یمنی تدارک دیده می گردد تا طی آن، تصاویر و ماکت هایی از پیکرهای بچه های که به دست ائتلاف سعودی شهید شده اند، به نمایش درآیند.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن نیز گفت: طی چندین سال گذشته ثابت شده است که سازمان ملل متحد از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن حمایت می نماید. قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق بچه ها توسط آنتونیو گوترش نشان دهنده نفاق این سازمان است.: طی این مدت ما جز ارائه اسناد برائت متجاوزان و اعطای مدال افتخار به آنها از سازمان ملل متحد چیزی ندیدیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7620

به "یمن در سایه تحریم و محاصره آتش بس را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن در سایه تحریم و محاصره آتش بس را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید