13 روش درمان خانگی عفونت کلیه

به گزارش مجله بای بلاگ، درمان خانگی عفونت کلیه با استفاده از مواد طبیعی همچون آب لیمو، ریشه گل ختمی، جعفری، تخم هندوانه و ... امکان پذیر است. تب و درد هنگام ادرار از مهمترین علائم عفونت کلیه هستند.

13 روش درمان خانگی عفونت کلیه

عفونت کلیه چیست و چه علائمی دارد؟

خبرنگاران | سرویس سلامت - کلیه ها، اندام های حیاتی در بدن می باشند که عمل دفع را انجام می دهند، بدین معنی که آن ها مواد زاید را از بدن خارج می نمایند. با این حال پیروی از عادات غذایی ناسالم یا دیگر عفونت های بدن، می تواند منجر به مختل شدن عملکرد کلیه شده و عفونت و درد در کلیه ها را به همراه آورد. شایان ذکر است که زنان نسبت به مردان بیشتر از عفونت کلیه رنج می برند. اگر در بدن خود درد کمر دارید، ممکن است دارای عفونت و درد کلیه باشید.

قطعا، تمامی کمر دردها به علت عفونت کلیه نمی باشند؛ با این حال بعضی اوقات اگر علت درد کمر اندام های داخلی باشد، قطعا به دلیل مسائل کلیوی از قبیل عفونت کلیه، سنگ کلیه یا دیگر بیماری های کلیوی است. دقیقا، عفونت کلیه درد پهلو نامیده می شود که در یک طرف رخ می دهد و منجر به درد شدید در حال توسعه، بین باسن و پائین ترین دنده می شود. درد همچنین به باسن و کشاله ران کشیده می شود.

بعضی علائم عفونت کلیه عبارتند از لرز، تب، درد در هنگام دفع ادرار و خون در ادرار که بدون چشم مسلح قابل مشاهده نیست. به شدت توصیه می شود که اگر شک دارید که آیا درد کمر به علت این بیماری است یا خیر، با دکتر مشورت نمائید؛ زیرا ممکن است مسئله جدی سلامتی در میان باشد که احتیاج به توجه فوری پزشکی داشته باشد.

درمان خانگی عفونت کلیه

درمان عفونت کلیه مستلزم مراجعه به پزشک و دریافت تجویزات مخصوص است. هر چند که با استفاده از طب سنتی، گیاهان دارویی و درمان های خانگی نیز می توان از شدت درد عفونت کلیه کاست و تا حدودی آن را درمان کرد.

1. آب لیمو

لیمو می تواند با پاکسازی سنگ و سموم کلیه را تمیز نماید. ترجیحا از لیموی تازه به جای نوشیدنی های لیموی طعم دار بهره ببرید.

2. ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی مانند یک گیاه دارویی عمل می نماید؛ همین امر منجر به بهبود درد و درمان عفونت کلیه و از بین رفتن سنگ کلیه می شود. ریشه گل ختمی منجر به تشدید خروج ادرار شده و احساس سوزش یا درد را هنگام خروج ادرار درمان می نماید. علاوه بر این، خاصیت لزج بودن آن احتمالا بافت های ملتهب و تحریک شده بدن را آرام می نماید و ممکن است دستگاه ادراری شما را پوشش داده و مانع عفونت و سنگ کلیه در شما شود.

مواد لازم:

  • 4 قاشق چایخوری ریشه گل ختمی
  • 1 لیتر آب
  • یک کوزه دهن گشاد که حاوی 32 اونس یا 1 لیتر ظرفیت است
  • 1 قاشق چایخوری عسل یا پودر استویا (اختیاری)

دستورالعمل: ابتدا، ریشه گل ختمی را در کوزه قرار دهید. سپس، آب را به داخل آن بریزید تا پر بشود. اجازه دهید یک شبانه روز یا حداقل 4 الی 5 ساعت در یخچال خیس بخورد. سپس، آب را از صافی رد کنید که در این صورت مایع حاصل بی رنگ، کمی غلیظ و چسبناک است. سپس عسل یا پودر استویا را به آن بیافزائید و ترکیب حاصل را خوب هم بزنید. در طول روز تا زمان از بین رفتن درد کلیه از مخلوط مصرف نمائید و به طور منظم این درمان را ادامه دهید.

3. جعفری

جعفری به عنوان مدر (مدر یا ادرار آور، به ماده های خوراکی یا دارویی اطلاق می شود که موجب افزایش حجم ادرار انسان می شود.) عمل می نماید که خروجی ادرار را بالا برده و موجب دفع سموم از سیستم شما می شود. با تائید بسیاری از گیاه پزشکان، جعفری بهترین درمان خانگی عفونت کلیه و مثانه به صورت داخلی و خارجی است. برای درمان داخلی شما می توانید آب جعفری یا چای جعفری بنوشید، یا آن را به هر شکلی در غذا مصرف کنید. به یاری جعفری می توانید بدون توجه به هر درمانی، التهاب دردناک و تورم به وجود آمده توسط عفونت کلیوی را کاهش دهید. علاوه بر این جعفری حاوی ویژگی ضد ویروسی است، که می تواند باکتری های عامل عفونت را از بین ببرد. در نتیجه جعفری یکی از بهترین روش های درمان خانگی عفونت کلیه است که باید در خانه آن را دنبال نمائید. مورد زیر دستورالعمل تهیه چای جعفری به منظور کاهش این است.

مواد لازم:

  • 1 دسته عظیم جعفری تازه (ساقه و ریشه آن)
  • 4 فنجان آب
  • یک ظرف درب دار

دستورالعمل: ابتدا جعفری را شسته و سپس آن را خرد کنید تا 4 قاشق چایخوری جعفری خرد شده داشته باشید. سپس آب را داخل ظرف ریخته و آن را بجوشانید. شعله را خاموش نمائید و جعفری خرد شده را به داخل ظرف بیافزائید. سپس درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید 20 دقیقه زمان بگذرد. سپس، چای را از صافی رد کرده و 1 فنجان از آن را (به صورت سرد یا گرم) بنوشید. این روش درمانی را 4 بار در هفته تکرار کنید.

نکته مهم: استفاده از چای جعفری در طول بارداری توصیه نمی شود؛ زیرا چای جعفری دارای بعضی تاثیرات جانبی می باشد. بنابراین اگر قبل از استفاده از این درمان با پزشک مشورت نمائید عالی خواهد بود.

4. تخم هندوانه

تخم هندوانه دارای خاصیت مدر بودن است که به شما در درمان درد کلیه یاری می نماید. علاوه بر این دانه هندوانه محرک خوبی برای التهاب مثانه و مجرای ادراری است؛ به گونه ای که کلیه ها را جهت فعالیت تحریک می نمایند. بنابراین برای عفونت و درد کلیه جزء درمان های خانگی اثر بخش هستند. ذکر تخم هندوانه به عنوان درمان عفونت کلیه، آموزش تهیه چای هندوانه است که به شما در درمان عفونت کلیه در خانه یاری می نماید.

مواد لازم:

  • یک قاشق چایخوری تخم هندوانه
  • 2 فنجان آب
  • 1 بشقاب
  • 1 صافی

دستورالعمل: ابتدا آب را جوشانده و کنار بگذارید. سپس تخم های هندوانه را در بشقاب قرار بدهید و آب جوشیده شده را داخل بشقاب بریزید. چند دقیقه اجازه دهید تا ترکیب حاصل خنک بشود. سپس چای حاصل را از صافی رد کنید و مصرف نمائید. استفاده از این محلول را یک بار در روز تکرار کنید.

5. دانه کرفس

کرفس، یا Apium Graveolens، می تواند عفونت کلیه را درمان کرده و فرآیند از بین بردن مواد زائد در کلیه ها را سرعت ببخشد. علاوه بر این، کرفس خروجی ادرار را بالا برده و درد کلیه را از بین می برد. کرفس همچنین دارای روغن فرار می باشد که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است. بنابراین می توان از دانه کرفس به عنوان یکی از روش های درمان خانگی عفونت و درد کلیه استفاده نمود.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری دانه کرفس
  • 1 فنجان آب داغ

دستورالعمل: ابتدا دانه را در فنجان قرار بدهید. سپس آب داغ را روی آن بریزید. آن ها را با هم خوب به هم بزنید. اجازه دهید ترکیب حاصل مقداری خنک شود. سپس آن را از صافی رد کرده و بنوشید. این درمان را یک بار در روز و به مدت 3 روز تکرار کنید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که کرفس محرک رحم است؛ بنابراین در صورت بارداری از مصرف آن خودداری کنید. این محلول برای افرادی مناسب است که از اسپاسم رنج می برند زیرا آن را تسکین می دهد؛ با این حال استفاده از کرفس باعث ایجاد تاخیر در قاعدگی می شود.

6. ذرت

استفاده از ذرت می تواند مجاری دردناک ادرار را آرام کرده و با سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی، درد شما را کاهش دهد. زیرا ذرت دارای خاصیت مدر بودن (مدر یا ادرار آور، به ماده های خوراکی یا دارویی اطلاق می شود که موجب افزایش حجم ادرار انسان می شود) می باشد و مانع رشد باکتری شده و باعث درمان عفونت کلیه می شود.

7. خردل و آرد گندم

پماد یا مرهم خردل می تواند فرآیند بهبودی را تحریک نماید. با این وجود قرار دادن مستقیم پماد خردل بر روی پوست لخت در طولانی مدت منجر به تشکیل تاول یا حس سوزش می شود. بنابراین ترکیب پودر خردل و قرار دادن آن در لباس مانع تماس مستقیم با پوست می شود. جهت جلوگیری از تشکیل تاول بر روی پوست به جای آب می توانید از سفیده تخم مرغ بهره ببرید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری پودر خردل
  • 4 قاشق چایخوری سر پر آرد گندم
  • 4 الی 6 قاشق چایخوری آب یا سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق چایخوری وازلین یا چربی

دستورالعمل: مواد لازم را به خوبی جهت ایجاد خمیر با هم ترکیب کرده و به صورت لایه نازک روی پوست بمالید. سپس مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده مالیده و اجازه دهید بیش از 30 دقیقه روی پوست بماند. با شستشو یا پاک کردن آن را تمیز کنید. این درمان را یک بار در روز تکرار کنید.

نکته مهم: استفاده از این محلول برای بچه ها زیر 6 سال ممنوع است.

8. انار و آبلیمو

انار به لطف خاصیت قابض بودنش برای درمان مسائل کلیوی مفید است. انار علاوه بر این می تواند درد و التهاب را در کلیه و سودا درمان نماید. شما باید یک بار در روز یک انار خورده یا آب آن را به عنوان یکی از درمان های خانگی اثر بخش برای عفونت کلیه بنوشید.

9. ماست

ماست حاوی پروبیوتیک و آنتی اکسیدان است که به درمان عفونت کلیه یاری کرده و مانع عود مجدد آن می شود. وجود باکتری های زنده در ماست می تواند مانع چسبندگی باکتری ها به سلول های مخاطی در دستگاه ادراری شود. علاوه بر این ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.

10. سیر

سیر حاوی خواص آنتی بیوتیک طبیعی است که با عفونت کلیه مبارزه می نماید. علاوه بر این، به عنوان یک مدر کار می نماید به طوری که میکرو ارگانیسم ها و سموم مضر را از کلیه ها و بدن شما خارج می نماید.

11. سیب

سیب حاوی خاصیت ضد التهابی و فیبر بالا است که به صورت موثر عفونت کلیه را درمان می نماید. علاوه بر این سیب جهت جلوگیری از رشد باکتری های مضر، ادرار شما را اسیدی تر می نماید.

12. ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو

آلوئه ورا به دلیل خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد ویروسی درمان خانگی محبوب دیگر برای عفونت کلیه می باشد که می تواند سوزش ادرار را تسکین داده و به کنترل درد و عفونت کلیه یاری نماید. ترکیب آلوئه ورا و لیمو به صورت موثر درد کلیه را برطرف می نماید.

13. زردچوبه

زردچوبه عفونت کلیه را برطرف کرده و فرآیند بهبود را سرعت می بخشد زیرا حاوی کورکومین است که ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب قوی است. بنابراین مانع رشد و گسترش میکروب ها می شود.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5979

به "13 روش درمان خانگی عفونت کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش درمان خانگی عفونت کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید