تاسیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه 10 میلیارد تومانی

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه با سرمایه اولیه 10 میلیارد تومانی اطلاع داد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه 10 میلیارد تومانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این مطلب، گفت: پیش از راه اندازی این صندوق، 20 شرکت پویشی صنعتی امیرکبیر در برج فناوری از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات خرید دفتر و محل کار دریافت نموده بودند که دو شرکت از 15 شرکت مرتبط با کنترل شیوع ویروس کرونا از این تسهیلات استفاده و اقدام به خرید دفتر کار کردند.

وی توضیح داد: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر برای پشتیبانی بیش از 200 واحد فناور که در دانشگاه مستقر هستند شروع به کار نموده است تا با تامین تسهیلات، امکان جهش فراوری، ورود به بازار، تجاری سازی و فراوری انبوه را برای شرکت های عضو خود فراهم کند. در حال حاضر 25 مورد درخواست تسهیلات بین 500 میلیون تومان تا دو میلیارد تومان از طرف شرکت های فناور و دانش بنیان وجود دارد که با خط اعتباری 10 میلیاردی صندوق نوآوری و شکوفایی و تعاملاتی که با بانک صنعت و معدن اجرا شده است امکان تامین این تسهیلات وجود دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه به فعالیت 15 شرکت مستقر در برج فناوری امیرکبیر در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت هایی که فعالیت های مرتبط با کنترل بیماری کووید 19 برای برطرف احتیاج مردم و بیمارستان ها را انجام می دهند توانسته اند محصولات جدیدی فراوری یا ظرفیت فراوری خود را دو تا سه برابر افزایش دهند.

حسینی با تاکید بر تنوع محصولات فراوریی در شرکت های مستقر در برج فناوری امیرکبیر گفت: محصولات مختلفی برای کنترل شیوع ویروس کرونا فراوری می گردد که شامل مواد ضد عفونی نماینده دست با استفاده از فناوری نانو سیلور است که باعث به حداقل رسیدن آسیب به پوست و قدرت ضدعفونی چند برابر است که میزان فراوری آن در این ایام دو برابر شده و روزانه دو هزار بسته فراوری می گردد. همچنین در برج فناوری دانشگاه برای فراوری روزانه چند تن مواد ضدعفونی نماینده سطوح نیز به یک شرکت فناور فضای فراوری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ماسک N95نیز که پیش از ورود ویروس کرونا به ایران توسط یکی از شرکت های ما فراوری و به چین صادر می شد، صادرات خود را متوقف نموده و در حال حاضر روزانه 10 هزار ماسک فراوری و با قیمت قابل توجه 6 هزار تومان به بیمارستان ها عرضه می گردد. همچنین از بین 15 شرکت فعال در این حوزه، دو شرکت دستگاه تب سنج با قابلیت اندازه گیری تب از فاصله 40 سانتی متری و یک شرکت دستگاه پالس اکسیمتر که برای اندازه گیری ضربان قلب و میزان اکسیژن خون کاربرد دارد، فراوری می نمایند. در حال حاضر پنج هزار دستگاه پالس اکسیمتر در خط فراوری واقع شده است که در 6 ماه آینده این میزان به بالغ بر 10 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: اوزون ژنراتور یا استریل و ضدعفونی نماینده هوا به وسیله گاز ازن، محصول دیگری است که یک نمونه آن فراوری شده و برای استفاده عملی در اختیار بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است. با استفاده از این دستگاه می توان برای پزشکان و پرستاران بخشICU و بیمارستان، هوایی امن و بدون ویروس و باکتری فراهم کرد. بر اساس تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این محصول در آینده نزدیک به فراوری انبوه خواهد رسید.

حسینی در ادامه به دو طرح فراوری ونتیلاتور و دستگاه یاری تنفسی خانگی اشاره نمود که در حال طراحی و ساخت نمونه اولیه است و در خصوص نرم افزارهای مرتبط با شرایط کنونی نیز گفت: سامانه ای برای مانیتور بیماران از قبل طراحی شده بود که در این ایام روی بیماران مبتلا به کووید 19 سوئیچ شده و بیماران می توانند پس از بهبودی با استفاده از این نرم افزار با پزشک خود در ارتباط باشند. همچنین نرم افزار آموزش مجازی که به دانشگاه ها، موسسات داخلی و خارجی سرویس می دهد از دیگر محصولات نرم افزاری فراوری شده است. این سامانه در حال حاضر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بخشی از دانشگاه آزاد و همچنین موسسات ترکیه ای خدمات عرضه می نماید.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2029

به "تاسیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه 10 میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه 10 میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید