جزئیات شاخص و معاملات بورس روز سه شنبه 6 آبان ماه 99

به گزارش مجله بای بلاگ، شاخص کل بورس صبح امروز کار خود را با ریزش 22 هزار واحدی شروع کرد و 1.64 درصد عقب نشست. در کنار این موضوع، شاخص هم وزن نیز 57 صدم درصد کاهش پیدا نموده است که نشان می دهد نماد های شاخص ساز امروز شرایط بدتری را تجربه می نمایند. از جمله آن ها می توان به فولاد، فملی، شپنا، شتران، کگل، اخابر. کچاد اشاره نمود که بیشترین تاثیر را در ریزش امروز شاخص کل داشتند. در ساعات اولیه معاملات شاخص بورس در نزدیکی 1.3 میلیون واحد قرار گرفته است.

جزئیات شاخص و معاملات بورس روز سه شنبه 6 آبان ماه 99

کاهش قیمت سهام در 86 درصد نماد ها

به گزارش خبرنگاران، در ساعات اولیه معاملات امروز سه شنبه، از مجموع 309 نماد بورسی معامله شده حدود 283 نماد فرایند منفی دارند و تنها 26 نماد نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت روبرو شده اند. همچنان در بین 225 نماد فرابورسی معامله شده در ساعات اولیه شاهد کاهش قیمت سهام در 176 نماد هستیم و حدود 49 نماد سبزرنگ هستند. با این حساب می توان گفت حدود 86 درصد نماد های بازار امروز قرمزرنگ هستند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه شنبه ششم آبان ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

آنالیز نقشه قرمزرنگ بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می دهد صندوق های سرمایه گذاری ETF برای چندمین روز پیاپی در صدر برترین گروه صنعت از نظر حجم معاملات نهاده شده اند. در این گروه اغلب صندوق های سرمایه گذاری سهامی با کاهش نسبی قیمت نسبت به روز گذشته روبرو هستند. فلزات اساسی به عنوان دومین گروه، تماما به رنگ قرمز درآمده و در بین نمادهای فلزی، فجر با صف خریدش سهامداران را شیرین کام نموده است. در بین خودرویی ها نمادهای ختور، خزر و خرینگ سبزرنگ هستند و دیگر نمادهای اغلب صف فروش دارند. بانک ها و موسسات اعتباری به جز وخاور، محصولات شیمیایی به جز شسینا و پاکشو، سرمایه گذاری ها بدون استثنا، بورس ها، کانه های فلزی، انبوه سازی به جز ثباغ، هلدینگ ها، پالایشگاه ها، لاستیکی ها، مخابرات، کاغذ و سیمانی ها امروز سراسر قرمزرنگ هستند.

سنگین ترین صف های فروش در بازار امروز

بیشتر از 10 هزار نفر از سهامداران شپنا امروز 220 میلیون سهام این شرکت را به ارزش 328 میلیارد تومان به فروش گذاشته اند و خریداری برای آن وجود ندارد. این مورد باعث شده شپنا در صدر سنگین ترین صف های فروش بازار امروز قرار بگیرد. وملی با صف فروش 246 میلیارد تومانی در رتبه دوم واقع شده است و شبندر با صف فروش 238 میلیارد تومانی در مقام سوم ایستاده است. پشت سر آنها، نماد های حکشتی با صف 224 میلیارد تومانی، خگستر با صف 173 میلیارد تومانی، ثشاهد با صف 169 میلیارد تومانی و کحافظ با صف 130 میلیارد تومانی به چشم می خورند. آنالیز ها نشان می دهد ارزش کل صف های فروش در بازار امروز به حدود هفت هزار و 300 میلیارد تومان می رسد و شاهد تشکیل این صف ها در 72 درصد نماد های بازار سرمایه هستیم.

در آن سوی بازار نماد بانک دی با صف 80 میلیارد تومانی سنگین ترین صف خرید را را دارد. گدنا با صف 56 میلیارد تومانی و ولپارس با صف 53 میلیارد تومانی در رتبه های دوم و سوم سنگین ترین صف های خرید بازار نهاده شده اند. امروز کلا 37 نماد صف خرید دارند و ارزش کل صف های خرید حدود 480 میلیارد تومان است.

تداوم ریزش شاخص بورس تا 1.3 میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز سه شنبه ششم آبان ماه با ریزش 34 هزار و 848 واحدی به رقم یک میلیون و 301 هزار و 738 واحد رسید و در مرز کانال 1.2 میلیون واحدی نهاده شد. امروز شاخص کل 2.61 درصد و شاخص هم وزن 1.1 درصد عقب نشینی کردند و تقریبا 85 درصد نماد ها قرمزرنگ بودند. امروز نماد های فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، وامید، کگل و شتران به ترتیب بیشترین تاثیر را در ریزش بازار داشتند.

نقشه بازار در سرانجام معاملات روز سه شنبه ششم آبان ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

آنالیز نقشه بازار در سرانجام معاملات امروز نشان می دهد حتی در ساعات سرانجامی هم خریدارها به بازار نیامدند و صف های فروش پابرجا باقی ماند. صندوق های سرمایه گذاری ETF به عنوان پرمعامله ترین گروه امروز تیره رنگ در نقشه بازار ظاهر شدند که نشان می دهد قیمت آنها به جز چند نماد نوسان چندانی نسبت به روز گذشته نداشته است. فلزات اساسی امروز بجز کاوه، فخوز و میدکو اغلب صف فروش داشتند و تا پنج درصد ارزش خود را از دست دادند. بانک ها امروز سراسر قرمزرنگ و دارای صف فروش بودند. نماد خودرو تا سرانجام معاملات از صف فروش جدا شد و به نزدیکی قیمت روز گذشته رسید. در این گروه تا ساعات سرانجامی صف خرید خرینگ فرو ریخت اما ختور به فرایند صعودی خود ادامه داد. در بین محصولات شیمیایی به جز نمادهای زاگرس، پاکشو و شسینا، دیگر نمادها عموما ارزش سهام خود را از دست دادند. سرمایه گذاری ها، هلدینگ ها، کانه های فلزی، پالایشگاه ها، بیمه ها و دارویی ها امروز سراسر قرمزرنگ بودند. در بین گروه های مختلف، امروز سیمانی ها و انبوه سازی ها تا سرانجام ساعات معاملات پیروز شدند به مدار صعودی برسند.

رکود در بورس با معاملات شش هزار میلیاردی

معامله گران بورس امروز حدود پنج میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی را در قالب 547 هزار معامله به ارزش چهار هزار و 376 میلیارد تومان تومان دادوستد کردند. اگر معاملات دو هزار و 412 میلیارد تومانی فرابورس را هم در نظر بگیریم، ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه به رقمی حدود شش هزار و 788 میلیارد تومان می رسد که نشان از رکورد عمیق و متدوام در بازار بورس دارد.

سبقت حق تقدم دسبحان از سهام اصلی

امروز اوراق حق تقدم شرکت سبحان دارو با نماد دسبحانح با صف خرید در بالاترین قیمت یعنی 10 درصد بیشتر از روز گذشته معامله شد. تشکیل صف خرید برای اوراق حق تقدم سبحان در حالی رخ داد که نماد اصلی یعنی دسبحان امروز صف فروش بود. دسبحانح با هزینه 100 تومانی در سرانجام مهلت استفاده از اوراق حق تقدم به سهام اصلی تبدیل می گردد و امروز با قیمت هزار و 720 تومان معامله می شد. با این وجود نماد سبحان امروز در قیمت هزار و 697 تومان صف فروش داشت.

حمایت ها ادامه دارد، اما نتیجه نه

آنالیز تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در بازار نشان می دهد امروز شرکت های حقوقی بیش از هزار و 486 میلیارد تومان سهام از سرمایه گذاران حقیقی خریده اند. عمده این تغییر مالکیت در 30 دقیقه سرانجامی بازار با هدف جمع آوری صف های فروش رخ داده، اما شرایط طوری بود که این حمایت 1.5 هزار میلیارد تومانی نتیجه قابل قبولی نداشت و نتوانست حرف صف های فروش سنگین گردد. امروز حقوقی ها بیشترین حمایت را از نماد های فملی، فولاد، وبصادر، وبملت، دی، وسپهر، بپاس، ومهان، تاپیکو و ثباغ داشتند. با این وجود اغلب این نماد ها تا سرانجام ساعات معاملات همچنان شاهد صف فروش بودند. در طرف مقابل سرمایه گذاران حقیقی بیشتر سراغ خرید سهام مبین، غزر، فجر، شیراز، امین، کاما، پاکشو، تشتاد، وساخت و کاوه رفتند. این ششمین روز متوالی است که شاهد خروج پول حقیقی و حمایت حقوقی ها از بازار هستیم.

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه هفتم آبان ماه

با از دست رفتن حمایت یک میلیون و 500 هزار واحدی، خیلی از کارشناسان امیدشان را به یک میلیون تومان بسته اند و فعلا چشم انداز روشنی برای بورس در یکی دو روز آینده متصور نیستند. مهرداد رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می گوید به نظر می رسد فرایند بازار سهام فردا هم منفی باشد، زیرا صف های فروش امروز بازار جمع نشد، به همین دلیل بازار فردا ادامه فرایند امروز خواهد بود. او در رابطه با فرایند مثبت نماد های خودرویی می گوید نماد خودرو به دلیل دریافت مجوز افزایش 25 درصدی محصولات خود فرایندی مثبت داشت و بر بازار سهام نیز تاثیر زیادی گذاشت.

برخی دیگر از کارشناسان نسبت به بازار فردا امیدواری نسبی دارند. آن ها می گویند در سرانجام ساعات معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا برای خرید نماد های شاخص ساز از جمله فولاد، فملی، وبملت و خودرو بودیم و با توجه به خرید های حقیقی و همچنان سیگنال مثبت وزیر اقتصاد که امروز گفته سهام داران صبر کنید، ارزان فروشی نکنید، خبر های خوشی دارم، معتقدند بازار فردا شاید صعودی نباشد، اما شرایط بهتری نسبت به امروز خواهد داشت.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4684

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس روز سه شنبه 6 آبان ماه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس روز سه شنبه 6 آبان ماه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید