خبرنگاران حماسه ای به شکوه دنا در دیار آریوبرزن

به گزارش مجله بای بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- صفوف به هم فشرده، دشمن هراس و امیدبخش مردم کهگیلویه وبویراحمد در دیار آریوبرزن همگام با گام های پایدار ملت که همیشه در رتبه های اول تا سوم مشارکت و حضور در صحنه انتخابات را در طول 40 سال تجربه نموده اند این بار نیز حکایت از شور و شوق وصف ناپذیر آنان برای حضور در این عرصه سرنوشت ساز دارد.

خبرنگاران حماسه ای به شکوه دنا در دیار آریوبرزن

مشارکت گسترده، شورآفرین، تحسین برانگیز و امید بخش امت بزرگ و همیشه در صحنه ایران به ویژه درخطه دلاورخیز و وفادار کهگیلویه و بویراحمد (دیار آریوبرزن) در پای صندوق های رای نشان از هوشمندی، درایت و موقعیت شناسی آنان دارد.

انتخابات رکن دموکراسی، نمادی از مردم سالاری و حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است که مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اندیشه ها و آرمان های امام راحل و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، اراده جمعی خود را برای بهبود و تحقق این مهم با حضور در پای صندوق های رای به زیباترین شیوه دموکراتیک اعلام می نمایند.

مردان و زنان غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده خود از همان ساعت های اولیه و همگام با ملت رشید ایران در اوج بینش عمیق سیاسی خود آمده اند تا با سرانگشتان غیرت و مردانگی و وطن پرستی، حماسه ای دیگر از وفاداری و عشق به میهن را در عرصه حساس انتخابات رقم زنند.

معرفت و بینش سیاسی در وجود این مردم به گونه ای بوده که با گذشت زمان هرگز غبار فراموشی بر حس میهن پرستی، وفاداری و قدرشناسی آنان با وجود سختی ها و مرارت ها و کمبودها به خود نگرفت بلکه این سختی ها آنان را مصمم ، پایدار و امیدوارتر از گذشته برای دفاع از کیان، دین و آرمان های والای انقلاب و نظام نموده است.

بعضی از مردم در این زمینه به خبرنگار خبرنگاران و با اشاره به حساسیت و تاثیرگذاری انتخابات در عرصه داخلی و بین المللی و اهمیت حضور مردم در این راستا، معتقدند که هر چه حضو مردم در عرصه نتخابات و صحنه سیاسی قاطع ملت و با مشارکت حداکثری همراه گردد، به همان میزان و با پشتوانه عظیم مردمی می تواند در سطح مجامع بین المللی مقتدرتر و مصمم تر از حق ملت ایران دفاع و سبب تقویت مناسبات و تعاملات با دیگر کشورها گردد.

آنان معتقدند که حضور در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت بخشیدن و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیغام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر همه گزینه های روی میز استکبار دنیای است.

مردمی که با شور وامید آمده اند

مردم با شور، شوق، امید و در اوج عزت و سربلندی آمده اند تا با هر برگ رای تیری در قلب و چشم دشمنان و مخالفان نظام اسلامی فرو نمایند.

حضور رای اولی ها و افرادی که نخستین حضور و احساس مسئولیت اجتماعی خود را در امروز تجربه می نمایند در میان صفوف و ازدحام جمعیت رای دهندگان مشتاق و امیدوار و در شعب اخذی رای نیز قابل تحسین است.

انتخابات فرصتی طلایی

یکی از رای اولی های خطه کهگیلویه و بویراحمد از اینکه برای نخستین بار می خواهد در سرنوشت کشور خود نقش آفرینی کند، احساس غرور می نماید و با ابراز خرسندی می گوید که منتظر فرا رسیدن این موقعیت و فرصت طلایی بوده است.

مریم پیش آهنگ با درک بالای سیاسی خود می گوید: حضور در پای صندوق های رای آنچنان اثرگذار و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان است که می توان هر دوره انتخابات را به مثابه رفراندومی دیگر در تایید امت نسبت به آرمان های والای انقلاب قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه رای دادن من دارای جنبه های مثبت فراوانی در عرصه داخلی و بین المللی است، یادآور شد که حضور در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت بخشیدن و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیغام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر همه گزینه های روی میز دشمنان و تهدیدنمایندگان کشورمان است.

پای عهد با انقلاب مانده ایم

علی فرخیانی یکی از دانش آموزان رای اولی در شهرستان بویراحمد نیز نخستین حضور خود در صحنه حساس انتخابات را فرصتی برای شروع مسئولیت پذیری در عرصه سیاسی و اجتماعی دانست و گفت که می دانم دنیا اکنون نظاره گر من و هم قطارانم در این صحنه حساس هستند.

وی گفت که مردم قدرشناس و سلحشور این استان امروز هم با حضور گسترده در پای صندوق های رأی نشان خواهند داد که هنوز پای عهدی که بر سر دفاع از نظام، انقلاب، امام راحل و شهدای خود بسته اند، وفادار مانده اند.

میهن و رهبرم را دوست دارم

ضرغام عزیزی یکی از رای دهندگان در شعبه اخذ رای شماره 24 در مدرسه شهید بهشتی یاسوج نیز در این زمینه ضمن دعوت از تمامی مردم استان برای حضور گسترده در پای صندوق های رای معقتد است که هر انتخابات به مثابه آری گفتن مجدد به آرمان ها و اندیشه های والای امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری است.

وی با بیان اینکه میهن و رهبرم را دوست دارم و به ایران اسلامی عشق می ورزم، تاکید نمود که هربرگ رای و حضور در صحنه انتخابات تو دهنی محکمی به آمریکا و همه مخالفان و بدخواهان این نظام الهی است.

انتخابات الگوی تمام عیار مردم سالاری دینی

یکی دانشجوی بویراحمدی نیز در شعبه شماره 17 اخذ رای در یاسوج نیز گفت که امروز من هم آمده ام تا در جشن سربلندی، عزت و اقتدار کشورم سهیم شوم.

فاطمه شجاعی می گوید: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یک الگوی تمام عیار از مردم سالاری دینی و تحقق عینی استقلال، اقتدار و آزادی است.

برای تحقیر دشمن آمدیم

یک زن خانه دار با شعور بالای سیاسی نیز می گوید که امروز با افتخار به صحنه آمدم تا دشمنانم را تحقیر و دل ملت و رهبرم را شاد کنم و مطمئن هستم که حضورم برای تدوام انقلاب و میهنم موثر است.

وی گفت که مردم استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با وجود بعضی مسائل و کمبودها و دغدغه های مالی اما همیشه پشتیبان و وفادار به نظام ، انقلاب و رهبر خود بوده اند.

مردم پشت انقلاب را خالی نمی نمایند

یکی دیگر از رای دهندگان در شعبه اخذ رای در یاسوج نیز می گوید: آمدم تا ثابت کنم که ایرانی ام و غیرتم اجازه نمی دهد که پشت رهبر و انقلابم را خالی کنم.

فاطمه رنجبر گفت که مردم خطه کهگیلویه وبویراحمد که پس از هر حادثه و افتخاری از تاریخ این انقلاب و نظام الهی بودند این بار نیز با شرکت گسترده برگ زرین دیگری از افتخارات و عشق و وفاداری خود را به انقلاب نشان خواهند داد.

احساس ضعف دشمن

یک فرهنگی بازنشسته با تجربه سال ها و دوره ها حضور در صحنه های حساس انتخابات نیز معتقد است که حضور یکایک و گسترده مردم پای صندوق های رأی در سیر تحولات سیاسی کشور مهم و اثرگذار خواهد بود.

نعمت دنیای یادآور شد که انتخابات نماد و مظهر همدلی، یکپارچگی و یکرنگی ملت و صحنه دفاع از آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

وی توضیح داد که این حضور پر رنگ علاوه بر احساس ضعف، شکست و هراس در وجود دشمن، شاخصی برای سنجش میزان اقتدار و سربلندی ایران در عرصه بین المللی خواهد بود.

مردم حضور در پای صندوق را به ساعات پایانی روز موکول ننمایند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم قدرشناس، فهیم و همیشه در صحنه این استان خواست تا حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول ننمایند.

حسین کلانتری گفت که متولیان و مسئولان امر تمام کوشش و تمهیدات لازم برای تسریع و شتاب بخشی در رای گیری از مردم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرایط و تمهیدات لازم نیز برای حضور با آرامش مردم در انتخابات سالم و امن فراهم است، گفت: دستگاه های احراز هویت برخط در تمامی شعب اخذ رأی در حوزه های انتخابیه و برحسب احتیاج نصب و راه اندازی شده و به بانک اطلاعاتی کشور نیز متصل است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی و نصب این دستگاه ها در محل شعب اخذ رای امکان هر گونه تخلف و استفاده از تکرار رای مسدود است، گفت: کاربران مجری و ناظران این فناوری جدید به تایید ستاد انتخابات استان رسیده و آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه بیش از 24 مرحله از فرآیند انتخابات به جز رای گیری و شمارش آرا به صورت الکترونیکی است، تاکید نمود: در همین دو مرحله حساس نیز تمامی تدابیر و تمهیدات لازم به صورت پیدا و نهان در راستای افزایش ضریب اطمینان و صحت و سلامت انتخابات نیز اندیشیده شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند در استان گفت که 804 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم مسقر شده است.

وی تاکید نمود که حضور پرشور و حداکثری آحاد مختلف مردم در صحنه انتخابات به عنوان رکن رعنا و نماد مردم سالاری دینی پشتوانه ای برای عزت، اقتدار و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی و تداوم و تحکیم بیش از پیش پایه های نظام در ابعاد گوناگون است.

کلانتری ابراز داشت که حضور در پای صندوق های رای آنچنان اثرگذار و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان است که می توان از انتخابات به مثابه رفراندومی دیگر در تایید امت نسبت به آرمان های والای انقلاب قلمداد کرد.

وی شرایط حساس امروز کشورمان در منطقه و دنیا را یادآور شد و گفت: حضور مردم در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیغام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر تهدیدات دشمنان خواهد بود.

کلانتری ادامه داد: مردم شجاع و انقلابی کهگیلویه وبویراحمد همیشه در همه صحنه ها و عرصه ها نشان داده اند که هرگاه پای مصالح، عزت و سربلندی ملت و کشورشان در میان باشد فارغ از مسائل و محرومیت های تاریخی حاکم، مقتدرانه آماده دفاع و پشتیبانی از انقلاب و این نظام الهی هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال در استان را 543 هزار 696 نفر ذکر کرد و گفت: 27 هزار و 953 نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدشت خواهند آورد.

وی گفت: 270 هزار و 969 نفر از این تعداد مرد و 272 هزار و 727 نفر نیز زن هستند.

از مجموع افراد رای اولی در استان ، 14 هزار و 68 نفر پسر و 13 هزار و 885 نفر نیز زن هستند.

آرامش و امنیت بر شعب اخذ رای حاکم است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود که مردم قدرشناس و همیشه در صحنه استان از همان ساعات اولیه صبح امروز با شور و اشتیاق وصف ناشدنی و در صفوفی فشرده با حضور در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند و هم اینک نیز رای گیری در کمال امنیت و آرامش در همه شعب در حال اجرا است.

تمام کوشش و تمهیدات لازم برای تسریع و شتاب بخشی در رای گیری از مردم را انجام دهند و تا به امروز نیز گزارشی مبنی بر اخلال و بی نظمی و یا کم کاری در هیچ یک از شعب اخذ رای به ستاد انتخابات نرسیده است.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع و ازدحام بی مورد در محل شعب اخذ رای ممنوع است، از مردم فهیم و مطلع کهگیلویه وبویراحمد خواست پس از رای گیری محل شعبه را در اسرع وقت ترک نمایند و شرایط را برای سایر افراد نیز فراهم نمایند.

تجمع بی مورد در محل شعب ممنوع

حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای ایجاد آرامش و امنیت در صندوق های اخذ رای پیش بینی شده و دستگاه قضایی با کمترین تنش و ایجاد ناامنی بدون مماشات با متخلفان و مخلان نظم برخورد خواهد نمود.

وی توضیح داد که با توجه به هماهنگی های اجرا شده و بازدیدهای میدانی دادستان ها در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد تا به امروز خبری مبنی بر تنش و اخلال در فرآیند رای گیری گزارش نشده است.

نگین تاجی با بیان اینکه هرگونه تجمع و ازدحام بی مورد در محل شعب اخذ رای ممنوع است، گفت: مردم پس از رای گیری باید محل شعبه را در اسرع وقت ترک نمایند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نیز به طور مرتب و مکرر برای دوری از هر گونه ایجاد تنش، التهاب آفرینی و اخلال در نظم عمومی توجیه شده اند، گفت: تحرکات ، رفتارها و کارکرد نامزدها، هواداران و هواداران آنها به طور دقیق مورد رصد دستگاه قضایی استان و دادستان ها واقع شده است.

بیش از 18 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت که بیش از 18هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی کار برگزاری انتخابات در این استان را برعهده دارند.

کار جمع آوری آرای مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم اینک در 804 شعبه اخذ رای با استقبال چشمگیر مردم ولایی این استان ادامه دارد.

احد جمالی اضافه نمود که برای هر شعبه حدود 20 نفر عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه زمینه انتخابات سالم و پرشور در سایه همکاری و همراهی عوامل اجرایی و نظارت در کهگیلویه وبویراحمد فراهم است، توضیح داد که پاسداری از تک تک آرای مردم رسالت اصلی مجریان انتخابات است.

جمالی با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب برای انتخابات پرشور آویزه گوش مسئولان است، گفت که فضای آرام همراه با مشارکت حداکثری مردم لبیکی به این ندای سکاندار انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال در استان را 543 هزار 696 نفر ذکر کرد و گفت: 27 هزار و 953 نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدست خواهند آورد.

جمالی گفت: 270 هزار و 969 نفر از این تعداد مرد و 272 هزار و 727 نفر نیز زن هستند.

از مجموع افراد رای اولی در استان ، 14 هزار و 68 نفر پسر و 13 هزار و 885 نفر نیز زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد شمار داوطلبان نهایی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده را 20 نفر بیان کرد.

از این تعداد پنج نفر مربوط به حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ، 6 نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت 6 داوطلب و در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.

تعداد داوطلبانی که به تایید نهایی شورای نگهبان در استان رسیده بود 45 نفر بودند که با انصراف 24 نفر از آنها به 20 نفر رسیده است.

براساس گزارش های دریافتی شعبه های اخذ رای در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون با ازدحام جمعیت همراه شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 894

به "خبرنگاران حماسه ای به شکوه دنا در دیار آریوبرزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حماسه ای به شکوه دنا در دیار آریوبرزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید